2006-04-27, 06:59
Bannlyst
Lidl olen smakar ju havsvatten/urin i vilket fall som helst. Om jag vore politiker skulle jag inte bry mig om att testa dess alkoholhalt, da man troligtvis blir berusad bara av dna-gen-modifierings sakelisakerna som man kan misstanka att lidl har i sina produkter
Citera
2006-04-27, 08:51
Medlem
Kung Kisstanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
Lidl olen smakar ju havsvatten/urin i vilket fall som helst. Om jag vore politiker skulle jag inte bry mig om att testa dess alkoholhalt, da man troligtvis blir berusad bara av dna-gen-modifierings sakelisakerna som man kan misstanka att lidl har i sina produkter

Exakt! Lidl's öl är är inte öl, det är förorenat vatten.:thumbsdow

Punktåslutådärmedbasta!
Citera
2006-04-27, 09:16
Medlem
så sant så sant, den smakar verkligen skit... men just när det gäller alkohol halten så säger alla olika... jag har svårt att tro att det är mer än 3,5 menne... skitsamma.. dricker inte lidl ölen ändå så
Citera
2006-04-27, 09:48
Medlem
spårvagns avatar
Man får läsa lite bättre

Lidls flasköl; fint (det var den jag syftade på i inlägget ovan.)

Lidls burköl,"Grafenwalder"; mer tveksam, men funkar.
Citera
2006-05-21, 18:18
Medlem
deras flasköl malertnus eller något liknande är jävligt go speciellt om man köper den i tyskland.
Citera
2006-05-21, 18:32
Medlem
abathingapes avatar
Lidls flasköl är ju helt underbar. En öl som däremot knappt kan drickas är nettos flasköl.

Köp bratvurst samt 2 flaskfolkisar på Lidl så får man en grym måltid!
Citera
2006-05-22, 11:43
Medlem
Kosstaskens avatar
lidls öl är goda. har inte stött på nån äcklig öl på lidl än.
Då bör det nämnas att jag bara köper 3.5or. Lättöl brukar sällan stimulera smaklökarna nämnvärt.

Äcklig öl hittar man däremot överallt på ica. Med hemskheter i sortimentet som
Pripps Blå
Pripps Blå Citron (wc anka med öl arom)
Spendrups
Åbro
All öl med "dansk" i namnet som smakar avslaget majsvatten
Citera
2006-05-22, 12:56
Medlem
Sinitsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki

Egentligen borde man väl inte ens bemöda sig att svara eftersom ditt inlägg andas så mycket okunnighet att man nästan blir rädd.

Lidls öl är bryggt i Tyskland och följer således de tyska renhetslagarna. Det finns med andra ord fler tillsatser i svenskt blask som Pripps Blå. Min högst personliga åsikt är att det inte finns mycket folköl som är godare i Sverige heller, det är möjligen några tjeckiska sorter som slår Lidl-sortimentet där.

Var nere i Stuttgart för ett par veckor sedan och drack där den starkare varianten av Schwaben Bräu (som Lidl i Sverige säljer som 2,8-procentig folköl). Den var jävligt fin faktiskt!
Citera
2006-05-22, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinitsin
Egentligen borde man väl inte ens bemöda sig att svara eftersom ditt inlägg andas så mycket okunnighet att man nästan blir rädd.

Lidls öl är bryggt i Tyskland och följer således de tyska renhetslagarna. Det finns med andra ord fler tillsatser i svenskt blask som Pripps Blå. Min högst personliga åsikt är att det inte finns mycket folköl som är godare i Sverige heller, det är möjligen några tjeckiska sorter som slår Lidl-sortimentet där.

Var nere i Stuttgart för ett par veckor sedan och drack där den starkare varianten av Schwaben Bräu (som Lidl i Sverige säljer som 2,8-procentig folköl). Den var jävligt fin faktiskt!

sant sant... sen är ölen på din bild jävligt god...
Citera
2006-05-22, 22:04
Medlem
tapirs avatar
grafenwalder är så ljust att jag är övertygad om att det är utspädd starköl.

(det hindrar mig inte att ta två sexor framför tvn, folköl är och förblir folköl )
Citera
2006-05-22, 22:12
Medlem
Lidl öl är livet.. Billigt och mumsigt..
Citera
2006-05-23, 23:21
Medlem
Hajimes avatar
skit smakar det hursomhelst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in