2006-04-21, 11:21
Medlem
rockbells avatar
- Spel
Diskussioner om spel.

Tycker det är lite luddigt. Tycker texten vore bättre såhär:

-Spel
Diskussioner om TV- och dataspel.
Citera
2006-04-21, 16:05
Moderator
impieteers avatar
Söker du lite kommer du att hitta trådar om figurspel, strategispel, brädspel och vanliga sällskapsspel under forumet Spel, så det skulle inte vara korrekt att enbart ha den rubriken du föreslår.
Citera
2006-04-23, 12:07
Medlem
rockbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Söker du lite kommer du att hitta trådar om figurspel, strategispel, brädspel och vanliga sällskapsspel under forumet Spel, så det skulle inte vara korrekt att enbart ha den rubriken du föreslår.

Varför ligger den då i "Data, IT & Internet"?
Citera
2006-04-24, 17:17
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det låter inte särskilt logiskt. Om det är så är det ju ganska missvisande att ha delforumet under Data, IT & Internet. Känner moderatorerna i Övrigt till det för jag har säkert sett två speltrådar där? Jo, ni läste rätt. Två (2) trådar!
Citera
2006-04-24, 17:20
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockbell

-Spel
Diskussioner om TV- och dataspel.

Datorspel heter det. Inte dataspel, oavsett vad media försöker få dig att tro.
Citera
2006-04-24, 17:29
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Det låter inte särskilt logiskt. Om det är så är det ju ganska missvisande att ha delforumet under Data, IT & Internet. Känner moderatorerna i Övrigt till det för jag har säkert sett två speltrådar där? Jo, ni läste rätt. Två (2) trådar!

Där ser man.

Hursomhelst finns det trådar under Spel som rör andra spel än datorspel och tv-spel. Den här tråden handlar om Warhammer, figurspelet alltså, postades i Övrigt och flyttades till Spel. Eftersom Spader varit inne och tagit bort inlägg i tråden så antar jag att han ansett den vara helt okej för forumet.

Varför forumet ligger där det ligger har jag ingen aning om, antagligen för att trådarna till 99 % handlar om just elektroniska spel.
Citera
2006-04-24, 17:42
Medlem
Asterixs avatar
Då får vi väl säga att det är 99% logiskt och 1% ologiskt. Det kan vara en god idé att minska på förvirringen genom att lägga till brädspel i beskrivningen.
Citera
2006-04-24, 18:09
Medlem
rockbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Då får vi väl säga att det är 99% logiskt och 1% ologiskt. Det kan vara en god idé att minska på förvirringen genom att lägga till brädspel i beskrivningen.

Håller med.

Eller någon text i stil med.. typ "Diskussioner om TV-, data-, bräd och andra sorters spel."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in