Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2009-09-06, 04:45
Medlem
Mandingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerochupp
Ölbongen anser jag är en av världens bästa uppfiningar, större stämmingshöjjare får man leta efter Kommer ihåg första kontakten med ölbong, det var sommaren 2004 på öland, det förändrade öldrickandet förevigt för mig.

har det med ditt nick att göra?
Citera
2009-09-09, 15:50
Medlem
EzZn0s avatar
Jag provade att göra ett hål i flaskan och fan vad det gick fort. Har inte testat den försen nu. Jag svepte en halv liter cola på runt 4 sek och sen så provade jag idag med 33cl och det gick jävligt fort.

Spelar det någon roll vart man gör hålet? Jag gjorde det högst upp och båda gångerna så kom det lite dricka på mig.

Sen hur gör man en riktigt ölbong med tratt och grejer? Ska man göra hål någonstans? Har inte hittat någon bra instruktion.
Citera
2009-09-09, 17:44
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Jag provade att göra ett hål i flaskan och fan vad det gick fort. Har inte testat den försen nu. Jag svepte en halv liter cola på runt 4 sek och sen så provade jag idag med 33cl och det gick jävligt fort.

Spelar det någon roll vart man gör hålet? Jag gjorde det högst upp och båda gångerna så kom det lite dricka på mig.

Sen hur gör man en riktigt ölbong med tratt och grejer? Ska man göra hål någonstans? Har inte hittat någon bra instruktion.

Om du tittar bak i tråden så står allt du behöver veta plus lite till..
¨men nej, om du skall göra en utav trädgårdslang och tratt så behöver du inga hål. Tratten sig är ju hålet!

1. Stort tratt
2. Trädgårdsslang (min är ca 40 cm lång)
3. SILVERTEJP

Sammanfoga tratten och trädgårdsslangen med silvertejpen. Ta ganska så mycket för att få det så täppt som möjligt.

Sen ere bara o börja häva.
50 CL tar väll en 5 sekunder
33a har jag inte testat..

OBS: TIPS :OBS

Om ni tar mer en 2 50s samtidigt så lär ni få rätt ont i magen.. det fick iaff jag!

!
Citera
2009-09-10, 16:24
Medlem
EzZn0s avatar
men alla har olika idéer om hur man ska göra det. Vissa säger att man ska göra hål där burken vecklar sig. Men är det exakt på kanten den veckar sig? Andra där nere och en sa att man skulle göra tre hål.

problemet jag har haft med bong hittills; jag köpte en halvliter cola på willys. Jag gjorde hål med nyckel (tog lång tid) och sen så höll jag för drick hålet med tungan och pekfingret för hålet. När jag drack så åkte cola ut ur hålet och träffade mig. Det var inte så mycket men det räckte för att få mig okoncentrerad.

Jag provade också med en 33cl och det hände samma sak, cola åkte ut genom hålet.

Det går fort som fan att dricka med bong men det som är minus är att man själv får lite cola på sig. Hur fixar jag det?
Citera
2009-09-15, 08:02
Medlem
jag och polarna brukar ladda upp ölbongen med 2-3 öl, inga problem. det skummar ganska kraftigt dock så man rör inte mycket på sig dom första minuterna. swoosh and you are piss drunk
Citera
2009-09-15, 19:35
Medlem
hur gåre me 3.5r och ölbonge? hur många 33cl respektive 50cl behöver ni för att ni ska bli "nöjda"
Citera
2009-09-15, 19:53
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deetteed
hur gåre me 3.5r och ölbonge? hur många 33cl respektive 50cl behöver ni för att ni ska bli "nöjda"
Om man ska dricka folköl så spelar det inte så stor roll hur man intar det, ganska meningslöst i min mening.
Citera
2009-09-15, 22:57
Medlem
Zycombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om man ska dricka folköl så spelar det inte så stor roll hur man intar det, ganska meningslöst i min mening.
Åjo.. Efter en sisådär 6 (!) 50cl 3,5or så får man i sig 20 cl 45% sprit..
Citera
2009-09-16, 07:41
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycomb
Åjo.. Efter en sisådär 6 (!) 50cl 3,5or så får man i sig 20 cl 45% sprit..
Du förstår fortfarande inte va? Det du säger är lika logiskt som om man skulle bli full på 12 lättöl för att det innehåller lika mycket alkohol som 22cl 40%.

Det handlar om hur koncentrerad alkoholen är, och när den kommer ner med så stora mängder vatten så är det inte lika värt att dricka det i berusningssyfte.
Citera
2009-09-16, 08:43
Medlem
Zycombs avatar
Det var ett misslyckat försök till ironi, men saksamma. Dessutom så gör man det bra om man drar i sig 3 liter öl.
Citera
2009-09-16, 10:04
Medlem
Loyals avatar
tontigt och amerikanskt, vem fan springer runt med en olbong? Ar ni 14 bast?
Citera
2009-09-16, 10:17
Medlem
__carls avatar
Ölbong är perfekt när man bara har folköl att tillgå. Många säger att de inte kan bli berusade på ett sexpack folkisar, men då har de helt enkelt inte druckit nog snabbt. Bongar man 6 st 3,5: or på under 20 minuter blir man full, så enkelt är det.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in