Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 16:41
  #5341
Medlem
chessjamts avatar
Kanske en laddad fråga men vilken Youtuber skulle ni rekommendera att följa som tar upp anime? Har en brorsa som snackar mycket om Bennett the Sage men han verkar köra någon konstig regel om att inte recensera någon animé efter 2004.

Har precis snubblat över Digibro som har en bra jämförelsevideo mellan Haikyuu!! och Kuroko no basket.

https://www.youtube.com/watch?v=JT1S6MqiO9g
Citera
2017-01-16, 16:49
  #5342
Medlem
J.Bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Gillar du mecha så kan jag rekommendera Aldnoah Zero.

Har sett 8 avsnitt nu. Gillar det väldigt mycket! Tack, igen, för tipset!
Citera
2017-01-29, 12:06
  #5343
Medlem
chessjamts avatar
Helvete vad Nanbaka är en rolig serie! Hade inga som helst förväntningar på denna men finner mig själv gapskratta flera gånger under varje avsnitt. Spana in denna om ni inte redan har gjort det, 17 avsnitt sända. En fängelseserie om 4 barnsliga fångar som gör livet surt för den arga hetlevrade fångvaktaren. Galet mycket animéhumor och parodi på det ena och det andra.
Citera
2017-02-01, 11:29
  #5344
Medlem
raxmouses avatar
Du som nämnde "Kaiba" i typ oktober förra året, vad du nu hette tack för tippset. Jag kom påtal om den serien i häromdagarna och såg om 2 avsnitt nu i veckan, vilket mästerligt konstverk.
Finns så mycket att detaljera att det är för mycke att gå igenom brukar sällan se om serier, men tycker denna gång, när jag vet hur historien ser ut, att den är mer intressan inom vissa delar.

Skaparna har ju verkligen fångat identiteten med "kroppen"(könet färgen formen) och det kontroversiella i identiteten med minnet och hjärnan och hjärtat. Det är ju egentligen inte handlingen i sig som spelar roll(även om den spelar roll) utan det är mer situationerna kring det som är det intressanta. Favoriten var den där korrupta kåta scherriffen(Vanilla eller vad han hette)...haha, vilket weirdo. (sen ett stort + för ljudproduktionen, väl tänkt.)


Sen har jag sett "Kurozuka" haha, kalla kårar...allt jag har att säga.
__________________
Senast redigerad av raxmouse 2017-02-01 kl. 11:37. Anledning: http://ww1.gogoanime.io/
Citera
2017-02-04, 18:20
  #5345
Medlem
BenHornes avatar
Vuxen som jag är vet jag att det finns en del anime-recensioner på internet. Men vill ändå slå ett slag för Psycho-pass, första säsongen. Där finns bokstavligen allt. Vacker grafik och bra röster kan väl tas för givet, men PP erbjuder även en rätt unik story, en imponerande blandning av filosofiska frågeställningar och en väldigt grym dystopisk verklighet. För att inte nämna karaktärerna. Jag vet inte om action-scenerna imponerar rent grafiskt, men emotionellt är de mästerliga. Jag vet inte, det är min slutsats efter en intensiv, om än kort, erfarenhet av anime. Jag antar att det är min slutliga favorit efter att ha sett följande:
  • AoT
  • Ajin
  • Parasyte
  • Tokyo Ghoul
  • Death Note
  • Death Parade
  • Steins; Gate'
  • Future Diary
  • Ergo Proxy
  • Monster
Och minst lika många som jag inte har betygsatt på IMDB. Men ovanstående är väldigt sevärda, inte desto mindre slår PP dem i allt som kan tänkas. Ursäkta förvirrat inlägg.
Citera
2017-02-18, 16:36
  #5346
Medlem
WhatsGuccis avatar
Ni som inte har sett Ao No Exorcist bör se den!
Finns 2 säsonger i nuläget.
Hela första säsongen är klar och andra säsongen släpper nya hela tiden (Varje vecka tror jag(?)
Mycket sevärd!
Citera
2017-03-05, 14:20
  #5347
Medlem
J.Bergs avatar
Någon serie som är i ropet just nu?

Känns som det inte finns någon eller är jag helt ute och cyklar. Alltid tänkt på vilket sätt som är bäst på att hålla sig uppdaterad kring allt men där är jag helt lost.
Citera
2017-03-07, 19:40
  #5348
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Någon serie som är i ropet just nu?

Känns som det inte finns någon eller är jag helt ute och cyklar. Alltid tänkt på vilket sätt som är bäst på att hålla sig uppdaterad kring allt men där är jag helt lost.
Tycker Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku o! 2 säsong 2 har varit underhållande hittills. Little Witch Academia är helt ok men tycker den börjar tappa en del, känns lite för episodisk.

Jag brukar kolla nyaa.se för att hålla mig uppdaterad, söker upp serierna som har många seeders på anidb för att kolla ifall det är något intressant. Annars släpper alltid myanimelist en lättöverskådlig lista på animes som kommer, se t.ex. myanimelist spring 2017
Citera
2017-03-07, 21:31
  #5349
Medlem
BigFatCones avatar
Laddare ner Starship Troopers OVA. Är det nån som har sett den och har några åsikter att komma med?
Citera
2017-03-08, 16:58
  #5350
Medlem
Ravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Någon serie som är i ropet just nu?

Känns som det inte finns någon eller är jag helt ute och cyklar. Alltid tänkt på vilket sätt som är bäst på att hålla sig uppdaterad kring allt men där är jag helt lost.
Seiren comedy, romance och school life.

Hittade den när jag bara spelade upp den serien som låg högst upp under "most popular" på appen. Blev positivt överraskad, brukar inte gilla såna serier annars.


Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Laddare ner Starship Troopers OVA. Är det nån som har sett den och har några åsikter att komma med?
Var längesedan jag såg den men har för mig den var rätt "meh".
Citera
2017-03-09, 15:35
  #5351
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raves
Var längesedan jag såg den men har för mig den var rätt "meh".
Ryktet säger att den ska vara trogen boken och boken är ju allt annat än meh. Nåja, jag får se när jag får tummen ur och titta.
Citera
2017-03-09, 16:16
  #5352
Medlem
Ravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ryktet säger att den ska vara trogen boken och boken är ju allt annat än meh. Nåja, jag får se när jag får tummen ur och titta.

Den är definitivt mer troget boken är vad live action filmerna är.

Det var som sagt många år sedan jag såg den och det var också kort efter jag sett den första live action filmen och inte läst boken så jag hade bara dom två att jämföra. Eftersom jag inte kommer ihåg om den var speciellt bra eller dålig så måste den varit något mittemellan och av det lilla jag kommer ihåg så är det inte heller mycket strider i serien vilket ca 15 år yngre jag tyckte var lite tråkigt.

Hade jag sett den idag hade jag säkert haft en annan uppfattning.

Du borde titta på Invasion ifrån 2012, den är också mer trogen boken och är helt okej även om den hade vissa svagheter.

Finns också Roughnecks: Starship Troopers Chronicles men personligen tycker jag animationerna har åldrats så dåligt i den så den blir svår att se.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback