Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-07, 18:01
  #5041
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halftheprice
Rekommenderar serien Charlotte som sänds denna säsong. Den är lite seg i början men blir mer spännande senare.

Har i allmänhet inte hittat så mycket som jag tycker om den här säsongen. Vad tittar folk på?

Ser fram emot Noragami Aragoto nästa säsong.



Charlotte, Rokka no Yuusha, Gangsta och Arslan Senki tittar jag på. Jag gillar Charlotte jag med, som du sade den är ganska seg i början men nu i slutet tog den verkligen fart!

Sen har One Punch Man börjat idag! Ska se om den lever upp till denna hype! (eller, vad är det för avsnitt som kommit upp? Den ska väl börja i oktober?)
__________________
Senast redigerad av N.I.B 2015-09-07 kl. 18:10.
Citera
2015-09-07, 19:16
  #5042
Medlem
WhySoCheerioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Tidlös vetti fan då den är relativt ny, dock har den potential att bli det utan tvekan. Serien är verkligen helt fantastiskt och en av få serier jag ser väldigt mycket fram emot. Rekommenderar den varmt!

Det är en fantastiskt serie helt enkelt, en slags parodi på både superhjälteserier & karaktärer och många battle shounen/seinen mangas och animes. Precis som namnet antyder, behöver huvudpersonen inte mer än ett "slag" för att vinna mot precis allt. Det roliga är att serien är uppbyggd som många andra battle shounen/seinen serier, där karaktärerna är otroligt självgoda, narcissistiska, överlägsna och kåta på sin status, styrka, prestige. Då kommer den här uttråkade och alldaglige mannen, men en superhjältedräkt som ser ut som den är hämtad på 60-talets Adam West Batman och med en gäspning och utan att bry sig nämnvärt om annat än att det är rea på snabbköpet, och gör narr av dessa seriösa karaktärer (och genren) totalt.

Tänk dig att exempelvis en superhjälte på toppen av sin förmåga slåss till döds mot en fiende som har krafter nog att förstöra världen, han förlorar och det ser otroligt mörkt ut, skurken skrattar och hånar den svaga hjälten och människor i största allmänhet och då kommer huvudpersonen in och löser problemet utan att ens behöva använda mer än sitt lillfinger och utan att ens bry sig ett dugg om varken superhjälten eller skurken. De här självgoda superhjältarna och deras organisation kan naturligtvis inte förstå, acceptera eller godta att de är som myror i jämförelse med en t-rex och därför underskattar de hans styrka och personliga karaktär gång på gång på gång, vilket leder till många skratt och dråpliga situationer.

Kom ut idag, får se om det håller måttet eller ej.........

http://www.animefreak.tv/watch/one-p...online#English
Citera
2015-09-13, 01:48
  #5043
Medlem
NirvanAs avatar
Första avsnittet av one punch man sändes nyligen va? Är det nån grupp som fansubbat?
Citera
2015-10-03, 08:59
  #5044
Medlem
MOMONECATs avatar
Hanasaku Iroha.
Citera
2015-10-04, 19:35
  #5045
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Första avsnittet av one punch man sändes nyligen va? Är det nån grupp som fansubbat?

HorribleSubs
Citera
2015-10-05, 20:55
  #5046
Medlem
Var lite skumma animerade scener, men annars så var den första episoden av One Punch Man bra

Genos kommer ju nu på nästa avsnitt, så det kommer att bli kul. Och om det stämmer att det bara blir 12 episoder och dem kommer animera från början till slutet av Boros delen (massor av karaktärer som introducerades på den delen var med på introt) så kommer det nog bli väldig hög tempo i framtiden.
Citera
2015-10-06, 17:45
  #5047
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnaAngemon
Var lite skumma animerade scener, men annars så var den första episoden av One Punch Man bra

Genos kommer ju nu på nästa avsnitt, så det kommer att bli kul. Och om det stämmer att det bara blir 12 episoder och dem kommer animera från början till slutet av Boros delen (massor av karaktärer som introducerades på den delen var med på introt) så kommer det nog bli väldig hög tempo i framtiden.

Skitskum första avsnitt, trodde inför serien att de skulle bli en boxnings-anime.
Citera
2015-10-08, 03:22
  #5048
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhySoCheerios
Kom ut idag, får se om det håller måttet eller ej.........

http://www.animefreak.tv/watch/one-p...online#English

Whoops, "släpptes" visst i förtid, synd bara att jag inte såg det förrän nu.

Annars var den helt ok, en riktig högbudgetproduktion vilket var en trevligt överraskning, inget exceptionellt bra avsnitt, men det är inte mangan heller i början. Problemet är som vanligt att nyanserna ofta går förlorade i translationen mellan medierna och speciellt om/när klåfingriga regissörer får för sig av ändra på storyn, vilket händer allt för ofta och i 99.9999999999% av fallen är det till det sämre.
Citera
2015-10-08, 17:31
  #5049
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Skitskum första avsnitt, trodde inför serien att de skulle bli en boxnings-anime.

Nä, som sagt är det en slags parodi på superhjälteserier.
Citera
2015-10-09, 00:58
  #5050
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamornaskung
[*]Shinsekai Yori*
Kul att se den här på listan, känns lite som en doldis, jämfört med många andra du markerat. Rekommenderar i övrigt att du ser Parsyte omedelbums.


Edit: fan vad gammal den där posten var då, tråden har tappat fart jämför med förr.
Citera
2015-10-09, 01:06
  #5051
Medlem
Rois avatar
Bestämde mig i övrigt att kolla nya Gundam-serien, som verkar riktigt lovande vid en första anblick. Senaste jag såg vad Gundam Seed, som en av mina första serier, och på senare år har det inte blivit så mycket Mecha. Den här ska dock följas.

Sedan var även första avsnittet av Owarimonogatari bra mycket bättre än jag vågat hoppas.
Citera
2015-10-09, 05:32
  #5052
Medlem
Loxuss avatar
Finns the nån anime-serie som kommit ut dom senaste åren som bara är...dum humor? Tänk i stil med Hot Shots-filmerna eller nåt sånt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback