2006-04-22, 22:24
Medlem
kalle76s avatar
sluta läs aftonbladet och expressen

finns ju bara ett sätt att bli av med sån censur, sluta läs aftonbladet och expressen och läs mer seriösa tidningar som inte tar bort alla komentarer, om det finns någon sådan så kan ni få tippsa om det, så ska jag apsolut börja läsa den i stället
Citera
2006-04-23, 23:09
Medlem
joperzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Det är en sak jag undrar över. Kan man inte som webbansvarig skriva av sig allt ansvar av vad som skrivs av andra på hemsidan i Sverige? Eller är det helt omöjligt?
Nope. Allt som publiceras på hemsidan står den ansvarige utgivaren för. Om någon skulle få igenom en artikelkommentar som strider mot reglerna blir det den ansvarige utgivaren som får sota för det.
Citera
2006-05-13, 20:18
Medlem
BagareBengts avatar
Under dagens ledare Skolfiaskot kan man (i nuläget) läsa följande kommentar av signaturen Förtryckt:

Citat:
Det kommer komma fler skolstängningar och andra kriser. Ju mer mångkulturen tilltar desto mer problem kommer det bli. Finland har en av världens bästa skolor, och anledningen är tveklöst att Finland aktivt har strävat efter att förbli ett etniskt och kulturellt homogent land, vilket borgar för stabilitet och kvalitet. Mångkultur funkar inte, det har aldrig funkat och kommer aldrig att funka. Även om man kan få det under någorlunda kontroll med hjälp av övervakningskameror och andra tvångsåtgärder kan en mångkultur aldrig komma i närheten av de resultat som kan uppnås i etniskt homogena samhällen. Så är det, sån är naturen. Det är dags att avveckla elitens utopiska samhällsexperiment, stoppa all invandring och satsa på återvandring i stor skala av de som redan är här. Allt annat är provisoriska nödlösningar, som att sätta plåster på halsstumpen när någon fått huvudet avhugget, det hjälper inte. Om några år kommer de flesta inse hur det ligger till, då kan det vara försent.
Rätt magstarkt tycker jag. Har man lättat på censuren eller är det bara herr/fru censur som slarvat?
Citera
2006-05-13, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle76
finns ju bara ett sätt att bli av med sån censur, sluta läs aftonbladet och expressen och läs mer seriösa tidningar som inte tar bort alla komentarer, om det finns någon sådan så kan ni få tippsa om det, så ska jag apsolut börja läsa den i stället

Vilka/en tidning syftar du på då?
Citera
2006-05-14, 09:58
Medlem
kalle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOV2XLR8
Vilka/en tidning syftar du på då?

precis
Citera
2006-05-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Kan det inte vara så att de har tagit bort kommentarerna för att de inte vill riskera att åka dit för HMF.
Ligger det text på deras sida som bryter mot HMF, så bryter väl expressen mot lagen om hets mot folkgrupp?

Kalle Jungkvist på AB blev ju fälld i domstol har jag för mig. Expressen vill väl ta det säkra före det osäkra.
Sedan undrar jag om det inte går att föra en debatt utan att använda 'blattesvin' eller 'vänsterpack'. Våra partiledare klarar ju det i TV. Har det med seriös diskussion att göra? Är ordförråden så litet och okunskapen så stor att det stannar vid förolämpningar?

"Buhhhuuuuu, jag får inte kalla folk människor för blattesvin på en privat webbplats. Buuuhuuuuu, det är synd om mig"
Citera
2006-05-15, 04:22
Medlem
NumeroUnos avatar
Mina inlägg idag på expressen om att Zlatan inte är lika bra som svensk media vill framställa det försvann precis spårlöst . Zlatan är bäst ska man tydligen skriva.

EDIT, nu dök de upp igen.. skumt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in