2006-04-16, 18:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Du FELANALYSERAR ju totalt hans budskap med krönikan, snacka om att försöka anpassa allt så det ska passa din egen agenda.

som någon här skrev:

Jag är ointresserad av budskapet, vem bryr sig om "budskap"? Hans orsaksanalys var felaktig enligt min åsikt, men det är subjektivt och därmed mindre intressant.

Det intressanta var observationerna som han gjorde, och att han gjorde dem. Att han skulle skriva ut ordet "invandrar-ungdomar" var förstås för mycket begärt, åtminstone än så länge.

Som sagt, delar av det svenska samhället håller på att kollapsa, och steg 1 för att komma till rätta med detta är att våga erkänna att man ser det. I PK-mupparnas förlovade land är detta svårt nog.

- F.G
Citera
2006-04-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Nilson bor väl i Frankrike och är väl snart pensionär? Det är väl därför han kan skriva som han gör, för han har satt sig i säkerhet från det svenska etablissemanget och deras dödspatruller. Åldern gör väl också att han skiter i vilket, skulle Expressen tröttna på honom då kan han bara lägga av och gå i pension istället.

När han var ung var han väl lika pk som resten av dom.

Jag mailväxlade faktiskt med Nilson en gång apropå ett scoop. I samband med det snackade vi om PK-problematiken och han kommenterade bl.a. så här: "...kritiken från de politiskt korrekta är mördande och jag har redan blivit avskedad en gång för mina åsikters skull..."

Det tolkar jag som att även Nilson är slav under PK-piskan och det lilla vi får höra är vad han vågar säga. Han skulle således vara mördande kritisk om han fick tala fritt. Nu pyser det bara ut lite småsaker ur mungipan då och då. Skulle vara schysst om han rundade av sin karriär med att släppa en bok när han går i pension och inte har något jobb att förlora, och en gång för alla säga vad han egentligen tycker.
Citera
2006-04-16, 19:31
Medlem
I-Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det tolkar jag som att även Nilson är slav under PK-piskan och det lilla vi får höra är vad han vågar säga. Han skulle således vara mördande kritisk om han fick tala fritt. Nu pyser det bara ut lite småsaker ur mungipan då och då.

Jag tror snarare det är så att han avskedades för han ej var korrekt, men sen insåg Expressen att det faktiskt säljer/uppskattas av läsarna om alla inte är PK, och därför har han nu relativt fria tyglar. Men det är bara en spekulation från min sida. Mycket av det han skriver tycker jag är allt annat än bara enstaka kritik, vissa saker är man förvånad att det ens publiceras, bland annat det han skrivit om islam osv.
Citera
2006-04-16, 20:07
Medlem
Fula Gubbens avatar
Mja, Ulf Nilson är kanske inte så extrem som det framstår här, tvärtom låter det väl ungefär så kring många fikabord i vårt avlånga land. Överhetens gnälliga pekpinne-röst saknas helt, vilket ju är ovanligt.

Att han fick foten från Träckspressen berodde ju helt och hållet på kärringen Jutterström, som skulle förvandla tidningen till en stramt hållen, politiskt korrekt social-liberal "kvaloid", vilket hon ju kände väl till från sin tid på DN. Sen gick det som det gick

Att göra sig av med en medelålders man med obekväma åsikter var naturligtvis steg 1.

- F.G
Citera
2006-04-16, 21:37
Medlem
Zog Ruless avatar
Skickar till M&J.//mod.
Citera
2006-04-16, 21:46
Medlem
Frappants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrispyCreem
Ulf Nilson drar sig annars inte för att nämna problemet vid namn... det hänger lite på skribentens 'cojones' också.

Ulf Nilson vet även han att han skriver på nåder. Han vet precis var gränsen går.

Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Nilson bor väl i Frankrike och är väl snart pensionär? Det är väl därför han kan skriva som han gör, för han har satt sig i säkerhet från det svenska etablissemanget och deras dödspatruller. Åldern gör väl också att han skiter i vilket, skulle Expressen tröttna på honom då kan han bara lägga av och gå i pension istället.

När han var ung var han väl lika pk som resten av dom.

Som det tidigare har framgått i tråden, fick UN foten av Juttan som ville göra Exkrementen till en renodlat PK-liberal blaska. I samband med detta fick han också pension att leva på livet ut. Det gör att det inte är försörjningsskäl som binder honom, utan att utgivaren skulle stoppa honom om han skrev som det var. Som alla journalister är han posör, vilket hans tidigare, unikt pajasbetonade, självuppfunna titel "världsreporter" vittnar om. Stänger Exkrementen språklådan för honom, så är det INGEN som bryr sin om honom längre, det är bara i Sverige han har sin publik. Och att helt bli avstängd från all posörsbekräftelse är mer än han vill leva med, har det visat sig.
Citera
2006-04-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Jag tror snarare det är så att han avskedades för han ej var korrekt, men sen insåg Expressen att det faktiskt säljer/uppskattas av läsarna om alla inte är PK, och därför har han nu relativt fria tyglar. Men det är bara en spekulation från min sida. Mycket av det han skriver tycker jag är allt annat än bara enstaka kritik, vissa saker är man förvånad att det ens publiceras, bland annat det han skrivit om islam osv.
Ulf Nilsson fick sparken 1996 av Christina Jutterström pga hon inte gillade hans högeråsikter, Jutterström är socialdemokrat. Juttan såg det väl som sin plikt att som god partibyråkrat hålla rent efter alla med obehagliga (höger) åsikter.

Resultatet var att expressen förlorade ytterligare 30,000 läsare då Nilsson är populär bland vanligt folk, Juttan fick senare sparken från expressen för att hon inte lyckades vända upplageraset men hon blev hågkommen av partihögkvarteret på sveavägen 68 och är nu vd på (s)vt. Slutet gott allting gott
Citera
2006-04-17, 11:35
Medlem
johnjohns avatar
Juttan har kastat ut alla gubbar ur teverutan också nu sitter bara ett gäng lama kärringar i alla jävla program. Snart börjar väl (S)vt visa damhockey på bästa sändningstid.
Citera
2006-04-17, 12:50
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story/0,2789,808704,00.html

AB har idag också en artikel i samma tema. Vilket chockade mig lite.
Men jag tror att AB redaktionen inte fattar att artikelförfattaren inte bara menar skandiadirektörer utan även GP, miljonärsvänstern och även
alla låtsasflyktingar. De struntar alla i den svenska välfärden och solidariteten högaktningsfullt. Samhällsklistret heter nämnligen det tabubelagda ordet nationalism och det är det som både Skytte och Johansson inte vågar nämna.

Slår man sönder nationalstaten så skapar man ett amerikaniserat samhälle där alla ser till sin egen sjukförsäkring och sin egen rumpa. I mellanöstern och Afrika är tribalismen hög, där ser stammarna/klanerna bara till sin egen rumpa och saknar respekten för en gemensam nämnare dvs nationalstaten.

Inom islam lider man även av religiösa tvångstankar. Frågar man en mellanösternperson vad han är så svarar han i första hand muslim,
i andra hand tex Irakier. I väst är vi i första hand medborgare i ett land
och religionen är en privatsak. Att integrera dessa kulturer är helt omöjligt.

Då börjar alla tänka på sin egen röv och i andra hand på en gemenskap.
Varför skall jag betala låtsasflyktingen Abdullas sjukförsäkring? Varför?
Det är den utveckling vi går emot och det är den politik vi får i framtiden.
Citera
2006-04-17, 13:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det paradoxala är att de som mötts av Sveriges generösa famn också är de som driver samhället i riktning mot ett betydligt hårdare och mer egoistiskt klimat. Invandrare från Sydeuropa och Arab-världen finner svenskars konsensus och solidaritets-tänkande obegripligt, och säger "tackar så micket" medan de försöker korpa åt sig så mycket de kan.

Inte därför att de är kriminella eller psykopater, utan därför att deras kulturmönster säger att ett dukat bord töms av den som kommer först dit, inte genom att vänta på alla andra.

Till detta kan läggas det snabbt hårdnande klimatet bland ungdomar, pådrivet av den för svenskar helt främmande hänsynslöshet som många invandrar-ungdomar uppvisar, med rån, bötning, mordhot, maffia-metoder, osv.

Grovt generaliserat, givetvis.

Den dumme svensken byggde upp ett av världens bäst fungerande samhällen, för att sedan försöka förstöra det på alla tänkbara vis

- F.G
Citera
2006-04-17, 13:14
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Det paradoxala är att de som mötts av Sveriges generösa famn också är de som driver samhället i riktning mot ett betydligt hårdare och mer egoistiskt klimat. Invandrare från Sydeuropa och Arab-världen finner svenskars konsensus och solidaritets-tänkande obegripligt, och säger "tackar så micket" medan de försöker korpa åt sig så mycket de kan.

Inte därför att de är kriminella eller psykopater, utan därför att deras kulturmönster säger att ett dukat bord töms av den som kommer först dit, inte genom att vänta på alla andra.

Till detta kan läggas det snabbt hårdnande klimatet bland ungdomar, pådrivet av den för svenskar helt främmande hänsynslöshet som många invandrar-ungdomar uppvisar, med rån, bötning, mordhot, maffia-metoder, osv.

Grovt generaliserat, givetvis.

Den dumme svensken byggde upp ett av världens bäst fungerande samhällen, för att sedan försöka förstöra det på alla tänkbara vis

- F.G

Hur kommer det sig att ALLA mina vänner med utländsk bakgrund + dera familjer har varit mycket generösa? Alltid bjuden på mat, alltid ett varmt välkomnande, kunde alltid sova över m.m.

När jag var hos mina svenska vänner, fick jag i bästa fall sitta ensam på deras rum medans deras familj åt middag. Aldrig att man blev erbjuden att äta med dem. De skrapade verkligen det dukade bordet, utan att erbjuda sina gäster en enda smula.

Till skillnad från dig berättar jag bara vad jag själv upplevt, det är faktiskt ganska äckligt hur snåla svenskar kan vara när jag tänker på det. De som alltid hade det mycket bättre än mina utländska vänner, en av mina svenska bästa vänners mamma var riksdagsman. Och varje gång de åt middag var jag tvungen att sitta på hans rum och stirra in i väggen.

Är själv svensk för övrigt, om jag nu måste påpeka det.
Citera
2006-04-17, 13:57
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Hur kommer det sig att ALLA mina vänner med utländsk bakgrund + dera familjer har varit mycket generösa? Alltid bjuden på mat, alltid ett varmt välkomnande, kunde alltid sova över m.m.

När jag var hos mina svenska vänner, fick jag i bästa fall sitta ensam på deras rum medans deras familj åt middag. Aldrig att man blev erbjuden att äta med dem. De skrapade verkligen det dukade bordet, utan att erbjuda sina gäster en enda smula.

Till skillnad från dig berättar jag bara vad jag själv upplevt, det är faktiskt ganska äckligt hur snåla svenskar kan vara när jag tänker på det. De som alltid hade det mycket bättre än mina utländska vänner, en av mina svenska bästa vänners mamma var riksdagsman. Och varje gång de åt middag var jag tvungen att sitta på hans rum och stirra in i väggen.

Är själv svensk för övrigt, om jag nu måste påpeka det.

Nu förstod du nog inte att "dukat bord" är en analogi och ska inte tolkas bokstavligt .
Fö har jag svårt att se det som kollektivt snålhet om inte svenskar bjuder folk på mat , om man samtidigt har ett så (över)generöst välfärdssystem.
Min erfarenhet på att bli bjuden på mat är att det varierar , både bland dom utlänningar och svenskar jag träffat och känner . Dock kan det nog va vanligare att inte se måltiden som nåt speciellt i generell svensk kultur.

Fö var kommer dina utländska vänner ifrån som gör det relevant att jämföra .
Är det fler som svälter i sverige än där dom kommer ifrån , ( iom att alla där är sååå generösa och bjuder på mat hela tiden , till skillnad från svenskar... )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in