Justitieminister Thomas Bodström går i dag till attack mot Anna Sjödins närmaste man Peter Skeppström.
Det kan vara slutet på presssekreterarens karriär.
- Själv har jag aldrig haft en tanke på att utnyttja min egen position på det viset, säger Bodström till Expressen.
För första gången väljer nu justitieminister Thomas Bodström att kommentera fylleskandalen. Och han är inte nådig när han får frågor om Peter Skeppströms agerande.
- Alla har sitt individuella ansvar. Själv har jag aldrig haft en tanke på att utnyttja min egen position på det viset, säger Bodström till Expressen.
Hur ser du på att han utnyttjar er bekantskap?
- Jag känner inte honom så. Jag menar vi har träffats och jag vet vem han är men jag känner honom inte väl.
Tycker du att han bör be dig om ursäkt?
- Om han sagt så är jag säker på att han ångrar sig.
Har du förtroende för SSU-ordföranden Anna Sjödin?
- Vi ju inte riktigt vad som hände den kvällen. Vi får vänta till rättegången. Ingen ska dömas ohörd.
Tänker inte gå frivilligt
Thomas Bodströms uttalanden kan innebära slutet för Peter Skeppström, som redan är satt under hård press i ungdomsförbundet.
Källor har uppgett för Expressen att frågan om hans anställning ska tas upp på nästa styrelsemöte.
Peter Skeppström har förklarat att han inte tänker lämna tjänsten som pressekreterare frivilligt:
- Nej, jag har väl en chef som avgör det
förhoppningsvis.
http://expressen.se/index.jsp?a=567825
Schack(s)pelet kanske innebär att sossarna gör ett bondeoffer, drängen Skeppström out. För att om möjligt blidka opinionen och rädda drottningen, säl-Anna.