2006-04-18, 20:06
Medlem
MikeTheBikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Så här ser de alltså ut när SSUarna umgås: en ordförande, tre pressekreterare, en UD-anställd och en toppombudsman. Vågar vi gissa att ingen av dem tjänar under 30.000 kr i månaden?

Dessa unga aristokrater anklagar sedan borgarna för att inte förstå hur "vanligt folk" har det. Hur kan någon ta dem på allvar?

Tyvärr så finns det alldeles för många som Sossarna har tvingat i beroendeställning till staten i form av bidrag och mantrat från Sossarna är ju att om borgarna får makten tar de bidragen i från er...

Det är de som kärvänligt av Sossarna kallas för valboskap och som skall göra sin plikt var fjärde år.

Man kanske skulle få bidrag narkotikaklassat??? Då kunde man ju anmäla staten får narkotikabrott!
Citera
2006-04-19, 18:55
Medlem
SajberSunes avatar
Bodströms attack

Justitieminister Thomas Bodström går i dag till attack mot Anna Sjödins närmaste man Peter Skeppström.
Det kan vara slutet på presssekreterarens karriär.
- Själv har jag aldrig haft en tanke på att utnyttja min egen position på det viset, säger Bodström till Expressen.

För första gången väljer nu justitieminister Thomas Bodström att kommentera fylleskandalen. Och han är inte nådig när han får frågor om Peter Skeppströms agerande.
- Alla har sitt individuella ansvar. Själv har jag aldrig haft en tanke på att utnyttja min egen position på det viset, säger Bodström till Expressen.
Hur ser du på att han utnyttjar er bekantskap?
- Jag känner inte honom så. Jag menar vi har träffats och jag vet vem han är men jag känner honom inte väl.
Tycker du att han bör be dig om ursäkt?
- Om han sagt så är jag säker på att han ångrar sig.
Har du förtroende för SSU-ordföranden Anna Sjödin?
- Vi ju inte riktigt vad som hände den kvällen. Vi får vänta till rättegången. Ingen ska dömas ohörd.

Tänker inte gå frivilligt
Thomas Bodströms uttalanden kan innebära slutet för Peter Skeppström, som redan är satt under hård press i ungdomsförbundet.
Källor har uppgett för Expressen att frågan om hans anställning ska tas upp på nästa styrelsemöte.

Peter Skeppström har förklarat att han inte tänker lämna tjänsten som pressekreterare frivilligt:
- Nej, jag har väl en chef som avgör det förhoppningsvis.

http://expressen.se/index.jsp?a=567825

Schack(s)pelet kanske innebär att sossarna gör ett bondeoffer, drängen Skeppström out. För att om möjligt blidka opinionen och rädda drottningen, säl-Anna.
Citera
2006-04-21, 21:42
Medlem
MikeTheBikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SajberSune
Schack(s)pelet kanske innebär att sossarna gör ett bondeoffer, drängen Skeppström out. För att om möjligt blidka opinionen och rädda drottningen, säl-Anna.

Bondeoffer är nog rätt tänkt...

Undrar dessutom om det är några fler, förutom jag, som kommer att tälta utanför tingsrätten för att få några bra platser???

Är det någon som vet om man får ha med sig plakat in i rättsalen där man hejar på åklagaren???
Citera
2006-04-21, 21:49
Medlem
Lutass avatar
Sådär mycket dumheter lyckas inte ens jag kläcka ur mig när jag omhändertas. Stämmer det att han sagt det där så ska han ut.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in