2006-04-14, 00:24
Medlem
storytellers avatar
Vid flera tillfällen har jag sett folk ladda upp enskilda låtar i musikforat för att underlätta för användare som inte kan få tag i de låtar som talas om.
Ofta har det varit mycket ovanliga låtar som inte är lätta att komma över genom nedladdningsprogram som laddats upp genom diverse fileuploaders.
Hur ställer sig Flashback till dylik uppladdning?
Jag hittar inget i reglerna och heller ingenting när jag snabbsökte kring ämnet.
Har detta setts mellan fingrarna på, eller är det helt tillåtet?
Gäller detta i så fall oavsett om det är en mp3a från ett lokalt garagebands repertoar eller senaste hitten från Madonna?
Anledningen till att jag undrar är att jag just nu sitter på en post där en lös mp3a bör ingå för att inlägget ska få substans...
Citera
2006-04-14, 00:42
Medlem
Princans avatar
Om du tittar riktigt noggrannt på pop-up:en som kommer upp så står det tydligt:

Sidan du är på väg att besöka ligger inte på Flashback Forum. Flashback tar ej ansvar för det material du hittar på den länkade adressen.

Dvs, de har inget ansvar för vad du länkar till, om jag nu uppfattat det rätt. Men det konstiga är att man får inte länka till vissa saker. Hur går det till egentligen?
Citera
2006-04-15, 15:18
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Men det konstiga är att man får inte länka till vissa saker. Hur går det till egentligen?
Det handlar väl om barnporr eller piratkort i så fall? Det är lagstiftning och marknadsdomstolens dom som det då handlar om.

Det är inte olagligt att publicera en länk som anger var man kan tanka hem en låt så varför skulle det vara förbjudet?
Citera
2006-04-16, 15:25
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Det är inga som helst problem att länka till resurser utanför forumet med undantaget pirat-tv och barnporr.
Citera
2006-04-16, 18:01
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Det är inga som helst problem att länka till resurser utanför forumet med undantaget pirat-tv och barnporr.
Tack, då vet jag.
Citera
2006-04-16, 18:32
Medlem
LiquidSwordss avatar
Vi kanske borde starta en allmänn tråd om bara just låt-länkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in