2006-04-10, 16:38
Medlem
hundens avatar
ÄNTLIGEN går det att logga in..suck.
2006-04-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzifer
Att stå utanför i kylan och stirra in genom en glasruta på gemytligheten.
Det var påfrestande.

I Knutbytråden hade vi ett system där de som inte kom in mailade inlägg till inloggade som sedan postades som hälsning. Men samma sak är det inte som att kunna skriva själv. (Jag vet att det blev syftningsfel men ni förstår nog. Jag kan inte få till meningen rätt)

Skönt att det fungerar igen!
2006-04-10, 16:51
Medlem
West-ens avatar
Ja skönt att man kommer in igen! Det var irriterande med mailen om att någon skulle ha försökt logga in på min användare 5 gånger.
2006-04-10, 17:17
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Hahah! Välkomna tillbaka. Hoppas ni lärt er en läxa.

Automatisk-inloggning.istheshit.net

Hehe, det var ju så jäkla typiskt, jag brukar i normala fall köra automatiskt inloggning. Men så hade jag precis nyligen rensat kakorna, och då händer det här. Snacka om dålig tajming. Grymt frustrerande!

Aja, skönt att vara tillbacka!
2006-04-10, 17:54
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Det har reggats många nya konton i onödan, av alla oss som trodde oss ha blivit hackade.

Är det inte att vara lite väl paranoid?
2006-04-10, 18:13
Medlem
big wallins avatar
o jag som flippade på tjejen mi trodde hon skulle snoka på min flashback så det blebv jäkla liv där jobbar fortfarande på ursäkten till anklagelsen
Citat:
Ursprungligen postat av admin2
Tänkte bara meddela att vi inte glömt av er... men som ni märker går det fortfarande inte att logga in.
2006-04-10, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Kickan3?

Jaha, vad bra om saker och ting funkar som de ska, då...
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Hmmm .... intressant. Kanske tyckte administrationen att nyregistreringen gick lite långsamt, och ville skynda på lite?

*tar på foliehatten*
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Är det inte att vara lite väl paranoid?

Ja ja.. "rub it in" bara...

till mitt försvar vill jag hävda att jag inte trodde jag exklusivt utsatts för detta,
nej det var en massiv attack mot Sveriges största debattforum...

ursäkta mig, nu skall jag överlägga lite med min polare M*****
2006-04-10, 20:21
Medlem
Kickan2, vill tillägga att du inte var ensam om den tanken! Efter allt jävelskap mot tex sinbad var det såklart en muslimhacker som stulit databasen med användarnamn/lösenord.
2006-04-10, 20:26
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Kickan2, vill tillägga att du inte var ensam om den tanken! Efter allt jävelskap mot tex sinbad var det såklart en muslimhacker som stulit databasen med användarnamn/lösenord.
Skämt?

Med tanke på tystnaden kring orsaken blir man ju lite fundersam.

Jag läste för en vecka sedan om att en mängd svenska websiter blivit hackade av just islamska fundamentalister, spåren ledde till Iran. Dom hade bla lagt ut budskap om att man skulle respektera Islam, "annars"!
2006-04-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Skämt?

Med tanke på tystnaden kring orsaken blir man ju lite fundersam.

Jag läste för en vecka sedan om att en mängd svenska websiter blivit hackade av just islamska fundamentalister, spåren ledde till Iran. Dom hade bla lagt ut budskap om att man skulle respektera Islam, "annars"!

Om du vill se fler sådana sidor kan du kolla på http://www.zone-h.org/en/defacements

Känner du fjortonåringen som suttit och masscannat internet efter felkonfigurerade/opatchade maskiner. Det finns många duktiga hackers men få som är intresserade över att sprida sitt budskap på Bosses bygg AB. Målen är alltså i princip random för dessa ynglingar! Huruvida problemen på FB har något med en attack att göra är nog väldigt liten, men inte omöjlig
2006-04-10, 22:04
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Om du vill se fler sådana sidor kan du kolla på http://www.zone-h.org/en/defacements

Känner du fjortonåringen som suttit och masscannat internet efter felkonfigurerade/opatchade maskiner. Det finns många duktiga hackers men få som är intresserade över att sprida sitt budskap på Bosses bygg AB. Målen är alltså i princip random för dessa ynglingar! Huruvida problemen på FB har något med en attack att göra är nog väldigt liten, men inte omöjlig
Ööh, var det typ "Bosses bygg"-sidor?

Snackar vi om samma sak?

När jag läste artikeln fick jag känslan av att det handlade om siter som på något sätt hade kunnat anses ha "smädat" profeten eller islam, exv genom att ha publicerat Muhammedbilder...

Det har jag lite svårt att tro att "Bosses Bygg" ägnar sig åt sånt.
2006-04-10, 22:11
Moderator
Humbugs avatar
Lite roligt är att vi nu vet vilka som troligen delar sin dator med någon respektive och sysslar med porrsurfning

Varför skulle vi annars ha en anledning att rensa bort kakorna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in