2020-06-19, 08:17
Avslutad
Har inte fått någon inbjudan i år så tänkte pyssla hemmA. Ska gräva ur en kompost nu. Sedan eventuellt se på tv
Citera
2020-06-19, 09:04
Medlem
dekanmis avatar
Lämnar barnet till sin pappa vid 15, sen åker vi till svärmor och firar där med sambons familj. Lekar, grillat och alkohol. Blir förmodligen en ganska lugnt kväll
Citera
2020-06-19, 09:24
Medlem
Fojoss avatar
Kommer inte fira överhuvudtaget. Slöseri med tid.
Citera
2020-06-19, 09:37
Medlem
Sameshs avatar
Sitter ensam i lägenheten som vanligt och tittar på film eller spelar, skall dock göra lite traditionell mat att äta i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nej och åter nej! Midsommar är för svenskar och ska förbli för svenskarna. EN JÄVLA DAG PÅ ÅRET DÅ MAN KAN KÄNNA SIG TRYGG, VARA SIG SJÄLV, EJ BLI RÖVKNULLAD AV PK-KÄRRINGAR OCH BARA NJUTA AV LIVET. Det är detta jag jobbar för, det är det här jag går upp tidigt i ottan, mitt hopp i framtiden, mitt arv till mina barn. Detta ska inte en jävla invandrare peta på. Har inga problem med invandrare som firar midsommar men då det ska det fan inte vara någon jävla kebab på matbordet utan sill och potäter!

Har du helt glömt bort att vi inte har någon (svensk) kultur i det här landet?, det är rasistiskt att säga att man inte vill ha kebab på matbordet, vi har ingen egen kultur att framhävda så vi måste anpassa oss till våra invandrares kultur.

EDIT: Kulturell appropriering kallas det väl för med ett fint ord.
Senast redigerad av Samesh 2020-06-19 kl. 10:14.
Citera
2020-06-19, 09:38
Medlem
ormbitens avatar
Firar inte alls NÅGON av dom svenska traditionerna...

Idag blir det nog en tur med en av mina veteranbilar och njuta av min lediga dag, sen blir det väl till att fixa lite i trädgården, klippa gräsmattan och städa upp lite, sen tänder jag nog igång grillen i min ensamhet och njuter av lite god mat och sist hamnar man väl framför tv:n som vanligt till kvällen.
Citera
2020-06-19, 10:05
Avslutad
Blir inget. Traditionen är död som resten av samhället. Den dagen vi återser någon normalitet ska jag fira allt i ett med extra mycket gris och snaps.
Citera
2020-06-19, 10:50
Medlem
Wajis avatar
Själv ska vi i familjen ha en tillställning vi sommarhuset vid vattnet i Roslagen. Vi ska helgrilla en Spädgris och dukat upp alla sorters sillar med färsk potatis. Vi har nog allt man kan ha på bordet Det mesta är köpt närproducerat av bönderna i närheten.

Första gången på länge fick man köpa alla nubbeflaskor och vin flaskor på bolaget detta år. Brukar köpa det på båtarna annars. Fan vad det skiljer sig. 10000kr på bolaget för dricka i stället för ca 5 lax på taxfree

Önskar er alla en trevlig midsommar och drick inte för mycket men ät gärna mycket
Citera
2020-06-19, 11:00
Medlem
motarbetars avatar
På landet med goda vänner
Citera
2020-06-19, 11:27
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Själv ska vi i familjen ha en tillställning vi sommarhuset vid vattnet i Roslagen. Vi ska helgrilla en Spädgris och dukat upp alla sorters sillar med färsk potatis. Vi har nog allt man kan ha på bordet Det mesta är köpt närproducerat av bönderna i närheten.

Första gången på länge fick man köpa alla nubbeflaskor och vin flaskor på bolaget detta år. Brukar köpa det på båtarna annars. Fan vad det skiljer sig. 10000kr på bolaget för dricka i stället för ca 5 lax på taxfree

Önskar er alla en trevlig midsommar och drick inte för mycket men ät gärna mycket
Det är dyrt att handla gift av staten.
Citera
2020-06-19, 11:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Det är dyrt att handla gift av staten.

Japp sjukt. Men det får vara värt det en sån här helg.
Citera
2020-06-19, 11:41
Medlem
Tillsammans med mina arabiska och somaliska vänner på landet. Vi kommer ha massor av nya inslag på midsommarbordet. Alla religiösa inslag har vi tagit bort, dvs de som uppfattas som kristna religiösa inslag eller fornnordiska. Som vit kille kommer jag såklart att lämna kring kl 19:00 för att åka till mina svenska polare och spela playstation resten av kvällen, men festen tas vidare av somalierna och de svenska kvinnorna. Alkohol kommer vara förbjudet för somaliska kvinnor, men dom kommer förmodligen inte heller att finnas närvarande speciellt länge. Tror inte dom fått lov av den lokala Imanen att ens gå på festen, så dom räknar vi bort när lekarna tagit slut på förmiddagen.

Kan tänka mig att ordet arabisk natt får en helt ny innebörd nu under natten till midsommardagen. Har bara fått höra ifrån en arabisk vän att han tänker uppfylla en svensk midsommarnattsdröm och ta med sig en ung, blond svensk flicka i skogen och bada nakna tillsammans i natten. Kanske han tar med sig två. Han hade redan föreslagit den här idén för en ung, blond, kvinnlig bekant och hon hade svarat med ett blygt leende - så chanserna är goda.

Nya traditioner och nya berättelser kommer födas. Är så himla glad över att se denna förnyelse ske medan jag fortfarande finns kvar på denna planet. Länge leve mångkultur. Död åt svenska traditioner. BLM. Njut av sommarnatten medan tusentals svenska, unga, blonda kvinnor fylls med arabisk sperma.

OBS - INGET TROLLANDE!
Citera
2020-06-19, 13:12
Medlem
Sommarvikingens avatar
Ensam utan alkohol. Vill dricka men känner inte att det är värt det nu när jag har vart utan sprit i drygt 2 månader bidrar bara till massa ångest och depression i slutändan när man har druckit klart och ska lägga sig och sedan dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in