Citat:
Ursprungligen postat av
vidrikfittanen
Nu är det slut. Nu måste jag sova. Nu steg mitt dåliga samvete upp till nivå röd. Nu stänger jag butiken.
Min fru sa precis att mamman i familjen jobbar på IVA med Corona-fall. Jag har bidragit till att en av samhällets stöttepelare får sina döttrar stulna.
Min fru vet inget om mitt spanande... Hon har sovit hela natten (inte ens vaknat av nattens oväsen) medans jag har suttit nedanför sängen med ryggen mot elementet och då och då taktiskt vänt mig om, ställt mig på huk och spanat ut genom en liten öppning i persiennen. Min fru är också helt ovetande om mina anmälningar och drönarspaning. Hon jobbar själv inom vården vilket innebär att jag är ensam hemma många kvällar och helger. Jag har också döttrar men dom är oftast ute och ränner. Dock inte på den dåliga sidan, dvs andra sidan cykelbanan där hyresghettot är) .
Så jag har haft tid att spana. Men denna gång gick jag för långt.
Då jag påtalade för min fru att mamman i familjen såg för jävlig ut sa hon att man blir helt förstörd i ansiktet av att gå med skyddsutrustning.
gonatt jord.
Äsch inte ska du ha dåligt samvete, du gjorde vad du trodde var rätt, och vem vet kanske kärringen kväver Corona-patienter med en kudde över fejset.
Jag tror det är en elak jävel och barnen verkar vara dumma i huvudet så rätt åt dom med, kärringen är skum, du har inte gjort något fel!
Om frugan blir förbannad på dig så kan jag prata med henne, både din fru och grannkärringen äter säkert knark och sen skyller dom på tuffa arbetsförhållanden, knarkare har alltid en ursäkt.
Kärlek till dig <3