2021-06-11, 19:28
Medlem
Nihennas avatar
Jävla Spelbutiken. Beställde i onsdags förmiddag, och jag fick det inte idag
Aja, får njuta av Ninja Gaiden Master Collection så länge, men jag ville verkligen lira igenom detta under helgen...
Citera
2021-06-12, 13:21
Medlem
dovAkins avatar
Asså jag kan inte installera spelet får bara "det uppstod ett fel" nån som har liknande problem?

Nvm löste det, var smuts på skivan
Senast redigerad av dovAkin 2021-06-12 kl. 13:27.
Citera
2021-06-16, 01:43
Medlem
dovAkins avatar
Klarade ut det nyss. Jäkligt kul spel med mkt humor framför allt när man kunde se vad vapnen gjorde i en film sekvens.

Snyggt grafiskt också men inte så konstigt då det är på ps5.

Helt klart värt pengarna! Rekommenderar att köpa vapnet "domedags handsken" lr vad den hette. Körde med engelskt tal men svensk text
Citera
2021-06-16, 07:40
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Jävla Spelbutiken. Beställde i onsdags förmiddag, och jag fick det inte idag
Aja, får njuta av Ninja Gaiden Master Collection så länge, men jag ville verkligen lira igenom detta under helgen...

Fick det i fredags eftermiddag från spelbutiken.
Citera
2021-06-16, 07:41
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Asså jag kan inte installera spelet får bara "det uppstod ett fel" nån som har liknande problem?

Nvm löste det, var smuts på skivan

Min PS5 frös när jag installerade spelet var tvungen att dra ut kontakten från baksidan.
Citera
2021-06-16, 07:43
Medlem
Dan88s avatar
Vilken grafik inställning spelar ni på?

Jag körde halva spelet på "Performance" för jag ville ha 60 fps men de såg närmare ut som ett snyggt PS4 Pro spel. Sedan bytte jag till "Fidelity" och då såg det ut som ett riktigt PS5 spel.
Senast redigerad av Dan88 2021-06-16 kl. 07:47.
Citera
2021-06-16, 08:27
Medlem
Nihennas avatar
Oof! Bara jag som verkligen fick kämpa med det frivilliga i battle arenan på tredje planeten där man ska döda 25 goons och man bara har tillgång till enforcern? Tog mig typ 20 försök >_<

Kanske för att jag kör på svåraste och fienderna är sjukt aggressiva, men sjukt skön känsla när det väl stod victory på skärmen.

Det var bara brons också. Vill inte veta hur silver eller guld är...
Citera
2021-06-16, 08:29
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Vilken grafik inställning spelar ni på?

Jag körde halva spelet på "Performance" för jag ville ha 60 fps men de såg närmare ut som ett snyggt PS4 Pro spel. Sedan bytte jag till "Fidelity" och då såg det ut som ett riktigt PS5 spel.
Performance med raytracing. Tycker definitivt att det känns som ett next-genspel.
Citera
2021-06-16, 18:56
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hur långt var spelet då om ni hunnit spela klart det? Har väl snackats en del om det korta 5 timmar långa storyn. Även en del mer trovärdiga gamers som powerpyx skrev det i sin guide. Låter ju ganska kort men svårt och inte få känslan att man bara springer igenom spelet då. Låter inget kul. Spel som ratchet and clank vill man ju samla på sig alla items när man går igenom banorna. Kan tänka mig att de flesta mariospelen går att spela ut på 5 timmar också om man bara plockar de 60 eller så stjärnor man behöver för att klara storyn/sista bossen. Men det är ju bara halva spelet. Om ens det.
Citera
2021-06-16, 19:18
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hur långt var spelet då om ni hunnit spela klart det? Har väl snackats en del om det korta 5 timmar långa storyn. Även en del mer trovärdiga gamers som powerpyx skrev det i sin guide. Låter ju ganska kort men svårt och inte få känslan att man bara springer igenom spelet då. Låter inget kul. Spel som ratchet and clank vill man ju samla på sig alla items när man går igenom banorna. Kan tänka mig att de flesta mariospelen går att spela ut på 5 timmar också om man bara plockar de 60 eller så stjärnor man behöver för att klara storyn/sista bossen. Men det är ju bara halva spelet. Om ens det.
https://howlongtobeat.com/game?id=79776

Runt 11 timmar för bara mainstoryn. 17 för completionists.
Citera
2021-06-17, 06:01
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Jag är nära slutet, tror jag har 1 eller 2 planeter kvar och jag har spelat 9 timmar och har lite sido uppdrag kvar.

De som säger 5 timmar har sprunget igenom det och skippat sidogrejerna.
Citera
2021-06-17, 06:21
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Performance med raytracing. Tycker definitivt att det känns som ett next-genspel.

Det ser bra ut på performance speciellt med 60 fps, men det är en klar skillnad jämfört med fidelity där man är närmare en Pixar film. Speciellt fienderna ser bättre ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in