2020-06-15, 10:05
Medlem
Splanchnicuss avatar
[quote=Tystnad|71938439]Var inne på ortens "järnhandel" där det säljs en massa maskiner för huset.

blev smått chockad då jag såg att allt dom sålde , grästrimmer,häcksaxar, röjsåg, motorsåg och gräsklippare var batteridrivna.

Fanns INGET som var bensindrivet.

Har miljötänket gått så långt redan??!

Nä det är INTE bögigt utan hänger i tiden om vi skall sluta använda fossila bränslen från 2030.

Däremot är jag tveksam till att dessa maskiner verkligen orka göra sitt jobb, pallar en batteridriven gräsklippare slå jättehögt gräs vid tex sommarestugan? på en gammal Brigg & Stratton var detta aldrig något problem[/QUOTE]

Ja det är väl det som är möjligtvis det bögiga, att dom är lite för klena. EN del verkar tro att bögig har med sexuell läggning att göra. Ungeförs som att Blattig måste vara en invandrare eller Kärring en kvinna. Det är begrepp som kommit att ändras så som ord gör.
Bögig är ju främst avsaknad av manlighet.
Blattig är en fånig påfågels spänning förorts attityd
och Kärring ett gnälligt sur beteende (oavsett kön).

Så den bögiga gräsklipparen är helt enkelt en ganska praktisk, funktionell och miljövänlig produkt. Som jag kommer fortsätta att använda trots att den är bögig. Det gör inte mig bögig eller frugan torr.

Har förresten bättre sätt å få honan i parningsmode än att klippa gräset. skulle ju vara kass annars om det är en sommar med dålig tillväxt.
Citera
2026-05-11, 11:17
Medlem
bo-jerrys avatar
Hur gjorde du? Blev det en som går på flygplansbränsle eller går den på el fortfarande?
Citera
2026-05-26, 20:29
Medlem
Haha ja
Citera
2026-06-06, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Splanchnicus
Jag har köpt en elgräsklippare (gardena cylinderklippare). Den klipper finare än en rotorklippare och har en fiffig uppsamlare. Dessutom är den ju tyst och om batteriet tar slut så är det en handjagare.

Med min relativt lilla gräsmatta funkar det fin fint dessutom är den lite och lätt att förvara. Jag har en uppsjö med Gamala briggs and Stratton och stiga klippare som efter ett tag alltid pajar, främst i dragsnörets mekanism (verkar vara svårare att konstruera än att fixa ett vaccin till corona).

Sist jag va på landet så sa min fru dock att det var en djävligt bögig gräsklippare. Jag håller inte med hur kan en gräsklippare vara bögig den är ju bara en maskin. Å andra sidan om jag hade köpt ett par trägårds chaps (skrevlösa cowboybyxor) och klippt gräset i dom (utan kallingar) så hade det nog varit lite bögigt och dom är ju bara ett klädesplagg.

Jag blir så osäker är det bögigt att klippa med elklippare?? är det därför den va så billig på blocket för att tidigare ägares testosteron sjönk till nivå med en prepubertal korgosse?

Ska jag kasta skiten och köra bensinare igen. kan ju kasta batteriet i sjön (manligt) eller vad tycker ni?

Din fru har rätt. Den är bögig. Typ som om du köpt en modern Volkswagen Beatle.
Har du märkt om liggandet minskat i förhållandet?
Har ditt intresse minskat? Lånar du hennes underkläder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in