2020-06-11, 10:57
Medlem
Fistkramps avatar
En gång i tiden var svenskar vikingar, med hår på bröstet som klippte sin gräsmatta med en bensindriven gräsklippare. Nu är svensken en metrosexuell varselse med bodylotion på bröstet som filar sina naglar medans robotgräsklipparen sköter gräsmattan. Och för att träna så tar svensken sin batteridrivna cykel och när hen ska till jobbet ja då sitter svensken bredbent och stolt i sin nyinköpta elbil. Det är bögeri å de grövsta.
Citera
2020-06-11, 11:05
Avslutad
förstår inte hur du kan leva med dig själv ts.

Trimmad två takts klippare är det som gäller, klarar du inte av det, förtjänar du ej att leva.
Citera
2020-06-11, 11:21
Medlem
Splanchnicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
En gång i tiden var svenskar vikingar, med hår på bröstet som klippte sin gräsmatta med en bensindriven gräsklippare. Nu är svensken en metrosexuell varselse med bodylotion på bröstet som filar sina naglar medans robotgräsklipparen sköter gräsmattan. Och för att träna så tar svensken sin batteridrivna cykel och när hen ska till jobbet ja då sitter svensken bredbent och stolt i sin nyinköpta elbil. Det är bögeri å de grövsta.

Hade vikingarna bensingräsklippare ?
Citera
2020-06-11, 11:25
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Haha sköning där

Kör sj en batterigräsklippare och tycker nog det känns mer modernt än bögigt.. framtiden är batteridriven helt klart..

Klarar dock bara ca en femtedel av totala gräsytan (då jag har ganska stor gräsmatta) men tycker inte det gör särskilt mycket då laddningstiden ligger på ca timmen.

Finns tid då att njuta några alkoholfria pilsner i solen medan man väntar.. eller vänta nu, förresten.. Har inte 0-procentiga öl ganska hög "bögig"-halt ändå!?
Citera
2020-06-11, 11:27
Medlem
Splanchnicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Bensin är knappast bättre. Riktiga män använder lie

https://www.granngarden.se/lie-komplett-65-cm/p/1260924?gclid=EAIaIQobChMIgd_Q-K356QIVg8YYCh3zqgkfEAQYAyABEgK3jvD_BwE

Jag tror nog ps870 har rätt det är lie som är mest manligt. dock svårt att lära sig och det blir inte super fint.

En tilläggsfundering fundering VAD är det som gör en elgräsklippare bögig? är allt eldrivet bögigt? min skruvdragare? är den bögig eller min Royobi motorsåg. har även batteridirven cirkeloch tigersåg dom känns inte bögiga.

är det just gräsklipparen. nu finns ju inte elhammare eller el kofot men det skulle nog varit bögigt.
Citera
2020-06-11, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Splanchnicus
Jag har köpt en elgräsklippare (gardena cylinderklippare). Den klipper finare än en rotorklippare och har en fiffig uppsamlare. Dessutom är den ju tyst och om batteriet tar slut så är det en handjagare.

Med min relativt lilla gräsmatta funkar det fin fint dessutom är den lite och lätt att förvara. Jag har en uppsjö med Gamala briggs and Stratton och stiga klippare som efter ett tag alltid pajar, främst i dragsnörets mekanism (verkar vara svårare att konstruera än att fixa ett vaccin till corona).

Sist jag va på landet så sa min fru dock att det var en djävligt bögig gräsklippare. Jag håller inte med hur kan en gräsklippare vara bögig den är ju bara en maskin. Å andra sidan om jag hade köpt ett par trägårds chaps (skrevlösa cowboybyxor) och klippt gräset i dom (utan kallingar) så hade det nog varit lite bögigt och dom är ju bara ett klädesplagg.

Jag blir så osäker är det bögigt att klippa med elklippare?? är det därför den va så billig på blocket för att tidigare ägares testosteron sjönk till nivå med en prepubertal korgosse?

Ska jag kasta skiten och köra bensinare igen. kan ju kasta batteriet i sjön (manligt) eller vad tycker ni?

Men nej. Tycker man att det är gay med en jävla gräsklippare har man uppenbarligen stora problem med sin manlighet.
Citera
2020-06-11, 11:28
Medlem
Citat:
Hade vikingarna bensingräsklippare ?

Ja vad skulle dom annars haft menar du?
Citera
2020-06-11, 11:30
Medlem
Splanchnicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Men nej. Tycker man att det är gay med en jävla gräsklippare har man uppenbarligen stora problem med sin manlighet.

Jag har inga problem med min manlighet. Är en solklar alfa hane som och trygg i det. Mest nyfiken på den potentiella bögigheten i en elgräsklippare då det va en så naturlig kommentar från min fru.- shit vilken bögig gräsklippare.

Jag tror inte heller att jag kommer att bli bög av att använda den.
Citera
2020-06-11, 11:31
Medlem
Splanchnicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ja vad skulle dom annars haft menar du?

tänkte mest på att vikingarna inte hade motorer.

men vad fan vet jag jag är ju ingen historiker.
Citera
2020-06-11, 11:33
Medlem
Citat:
tänkte mest på att vikingarna inte hade motorer.

men vad fan vet jag jag är ju ingen historiker.

Dom flög ju mellan England och Birka när dom skulle plundra. Så varför skulle dom inte haft gräsklippare?
Citera
2020-06-11, 11:33
Medlem
Citat:
Jag har köpt en elgräsklippare (gardena cylinderklippare). Den klipper finare än en rotorklippare och har en fiffig uppsamlare. Dessutom är den ju tyst och om batteriet tar slut så är det en handjagare.

Med min relativt lilla gräsmatta funkar det fin fint dessutom är den lite och lätt att förvara. Jag har en uppsjö med Gamala briggs and Stratton och stiga klippare som efter ett tag alltid pajar, främst i dragsnörets mekanism (verkar vara svårare att konstruera än att fixa ett vaccin till corona).

Sist jag va på landet så sa min fru dock att det var en djävligt bögig gräsklippare. Jag håller inte med hur kan en gräsklippare vara bögig den är ju bara en maskin. Å andra sidan om jag hade köpt ett par trägårds chaps (skrevlösa cowboybyxor) och klippt gräset i dom (utan kallingar) så hade det nog varit lite bögigt och dom är ju bara ett klädesplagg.

Jag blir så osäker är det bögigt att klippa med elklippare?? är det därför den va så billig på blocket för att tidigare ägares testosteron sjönk till nivå med en prepubertal korgosse?

Ska jag kasta skiten och köra bensinare igen. kan ju kasta batteriet i sjön (manligt) eller vad tycker ni?

Skit i att frun tycker det är en bögig gräsklippare och förklara att hon verkar ha en bögig inställning till trädgårdsarbete.
Citera
2020-06-11, 11:35
Medlem
Antar att det är svårt att urskilja på håll vad det är för klippare? Men kanske låter den lite fjompigt. Om den låter mindre kanske du dock blir poppis hos grannarna. Det enda man hör ute i stugan just nu är en massa gräsklippare, trimmers, motorsågar och högtryckstvättar när alla ska göra fint före midsommar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in