2021-11-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Lycka till med att hitta det, inte direkt engelsmännen som genomförde experimentet. Du lär ju knappast få prata med de som bestämde att det var ok att göra det här, de är döda sedan länge. Dessutom om jag ska vara ärlig totalt galna och skulle inte gå igenom idag med det utmanande sättet att köra DNA manipulation på en helt outvecklad värld.

Hur länge sedan skulle detta ha inträffat menar du? Hur många år sedan från idag?
Citera
2021-11-27, 19:02
Medlem
Citat:
Nej men finns nog mängder med både tokiga och hyfsat nära sanningen artiklar eller knepiga Youtube videos.

Låter intressant.
Jag kan inte säga vad jag tror än, om människans biologi så eller annat med experiment så..
Men hade gärna lärt mig om jag fått länkar med kunskap nära sanningen länkat. =)
Har aldrig tänkt på detta än. Men klart det vart omoraliskt att påverka evolutionen utan att fråga så.. Människan skulle behöva få välja.. Etik så. Oetiskt och etiskt.
När tekniken finns, då får människan välja... Mer så att om kunskapen finns där ute, då lär sig människan och tar efter snabbt tror jag!
Citera
2021-11-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Beror givetvis på vad de har för teknik och det vet vi ju inte, men om . . .

Hur kan det ha gått till? Kan det vara möjligt att de kom en gång och planerade in oss eller muterade ihop oss? Finns ju många förhistoriska skumma grejor från Egypten och så.

Svårt att veta men med tanke på vad för konstiga stenar osv dom hittar på mars som liknar oss finns det säkert en tid på jorden vi inte känner till. https://youtu.be/BtzWgd3QlDY
Citera
2021-11-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Hur visste du det ?
Nä vi bor i träden.

Nej dom lär bo i svävande varma farkoster mest. Träden lät kallt. men om dom vart på jorden kanske dom gömt sig bland träden.. De kan ha vart möjligt. Tänk er att se bilder från deras civilisation.. vilken dröm. Vi har klättrat bland träden som apor..
Dom lär leva med lyx.. Bra musik.. Harmoni. Tänk om man kunde veta hur dom byggt sina samhällen...
En sak borde va universiell baserad inkomst? Tänkt det skulle vart bra här.. En annan ras borde testa på det! Då skulle 90% av alla deras problem försvinna för alla fick pengar.. Och dom som gilla vetenskap skulle syssla med det. Dom som gilla skapa musik skulle syssla med det. Dom skulle då syssla med vad dom ville göra!
Så borde vi leva. Jag kan tänka mig att utomjordingar lever så..

Dom lär leva så som vi velat leva. Dom lär ha lärt sig av alla misstag vi gjort helt enkelt. Misstag, utveckling, förbättring. Evolution. Deras samhällen och struktur lär va fredfulla och harmoniska.. Eller kanske hur dom tänker som varelser.. Vi är för primitiva och dumma.. Schimpanser åt deras eller andras ungar för inte så länge sedan..
Vi är mer evolverade än så, men inte så mycket mer.. Inte 1 miljon år framåt i evolution än shimpanserna, eller hur många år framåt dom är nu. Det hade jag velat vetat om hur långt fram i tiden dom lever nu från dagens datum!
Jag kan tänka mig dom blir mer och mer fredfulla och introverta. kloka. För jo, dom lär va oss med tidsresande helt klart. Det är min gissning. Min hypotes. Och som dokumentären tog upp! Finns väl bevis för att dom existerar right..

Dom rädda oss! Kärnvapen. Dom är hjältar oavsett tror jag.. "I skuggorna.."
Dom vill nog va lite dolda så säkert..
Filmer gjorde mig helt klar rädd för dom som yngre. Propaganda att aliens är farliga och äter människor typ.. Synd att dom gjorde så och skrämde upp alla i onödan och fel när det kommer till intelligent liv! Lär va tvärtom. Människan är den farliga! Vissa utav dom. Inte aliens. Dom bevakar nog av omtanke.. Säkert. Och vill skydda mänskligheten.
Om det är så får man vara tacksam för dom helt klart.
Militären är farlig.. Vapen är farliga. Dom skyller på aliens och annat som "hot" för att dom ska få "rätten" att döda och kriga. Lagligt psykopat kriminella, endel utav dom. Jag tror även 9/11 lär vart skapat/iscensatt efter att ha dokumentären. För att få invadera vissa länder.. Helt sjukt isånnafall. Ondskefullt.. Militären.
Världen är skev verkligen..
Mer makt åt befolkningen.
Senast redigerad av forwardescape 2021-11-27 kl. 20:25.
Citera
2021-11-27, 20:07
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
(Svarar logiskt)

Om Jorden någonsin besöks av Utomjordingar (vilket skulle ske som tidigast om några hundra tusen år minst, och mest troligt om ett par miljoner år) så lutar det starkt åt att dessa kommer vara mekaniska. Och anledningen vore mest troligt att utforska, analysera och dokumentera. Dessa mekaniska varelser skulle inte komma till jorden för att hitta andra naturresurser, då allt som finns på jorden redan finns i överflöd i rymden, förutom just djuren.

Anledningen till att de Utomjordiska gästerna mest troligt skulle vara mekaniska är helt enkelt det effektivaste sättet att garantera smidiga djupa resor i rymden. Sedan med tanke på avstånden så är det inte hållbart att skicka levande besättningar med allt vad det innebär.

(Skippar allt innehållande "Maskhål" teknologi då det är barnslig Science Fiction.)

Ok, bortsett från maskhålsteknologi vilket jag antar lämnar oss vid ljushastighet så undrar jag varför det skulle lämna oss "om några hundra tusen år minst"?

Det kan ha funnits tusentals miljoner civilisationer som skickat miljarders miljarder "drönare" att utforska universum. Samtliga kan vara döda nu eller så lever miljoner fortfarande.

Och då talar vi fortfarande bara om vår egen lilla galax. Det finns ju miljarder andra.

Chansen att deras ansträngningar skulle träffa oss som bara varit någorlunda civiliserade några tusen år är liten. Men lika stor idag som om några hundra tusen år som du säger. Jag förstår således inte varför du säger detta.
Citera
2021-11-27, 20:54
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forwardescape
Låter intressant.
Jag kan inte säga vad jag tror än, om människans biologi så eller annat med experiment så..
Men hade gärna lärt mig om jag fått länkar med kunskap nära sanningen länkat. =)
Har aldrig tänkt på detta än. Men klart det vart omoraliskt att påverka evolutionen utan att fråga så.. Människan skulle behöva få välja.. Etik så. Oetiskt och etiskt.
När tekniken finns, då får människan välja... Mer så att om kunskapen finns där ute, då lär sig människan och tar efter snabbt tror jag!

Människor som vi är skulle inte ha funnits. Lika omoraliskt som det är med ett sådant experiment, lika jäkla kört är det att avsluta en ras som utvecklades pga sagda experiment.
Citera
2021-11-27, 23:01
Medlem
iptrixs avatar
Klart från den här tråden e iaf att intelligent liv fortfarande saknas i universum.

Inklusive här.
Citera
2021-11-27, 23:04
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Svårt att veta men med tanke på vad för konstiga stenar osv dom hittar på mars som liknar oss finns det säkert en tid på jorden vi inte känner till. https://youtu.be/BtzWgd3QlDY

Det är ett välkänt psykologiskt koncept dom döpt till Pareidoli. https://sv.wikipedia.org/wiki/Pareidoli

Likt det som kallas "deja vue" är det hjärnan som övertolkar när den försöker förenkla för oss. Inget annat.
Citera
2021-11-27, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forwardescape
Vad tror du om detta hemska klipp? VARNING! Stackars alien där.. Starka bilder.

https://archive.org/details/project-blue-book-1964-full-alien-interview

CGI, men ljudet då? Är det från en äkta källa eller?
men vad alien säger där är så otroligt djupt! Fatta hur intelligenta dom hade vart om dom skulle pratat så!!

Det är en skoj film
Psykologiska haltar - hittar 2-3 omedelbara fel som bevis att filmen är gjord av människor.
Citera
2021-11-28, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
Klart från den här tråden e iaf att intelligent liv fortfarande saknas i universum.

Inklusive här.

https://www.youtube.com/watch?v=pETCwRwTync

Ha du din åsikt.. Ni som saknar intelligens här mest det. Vissa utav er.. Sluta va så dömmande.. Öppna era sinnen mera.
Hur kan du inte tro på aliens menar du?

Vad tycker du om denna?
https://archive.org/details/sirius-from-dr.-steven-greer-original-full-length-documentary
Senast redigerad av forwardescape 2021-11-28 kl. 02:27.
Citera
2021-11-28, 02:20
Medlem
Citat:
Människor som vi är skulle inte ha funnits. Lika omoraliskt som det är med ett sådant experiment, lika jäkla kört är det att avsluta en ras som utvecklades pga sagda experiment.

mmm, ska läsa mer om det senare.. Om det kan vart experiment så.. Se om jag hittar nått online en annan gång..
Djupt coolt ämne om aliens iallafall! =) Faktiskt extremt intressant! Man undrar om dom har humor och annat aliens, och massa annat så.
Citera
2021-11-28, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är en skoj film
Psykologiska haltar - hittar 2-3 omedelbara fel som bevis att filmen är gjord av människor.

Det kan va så.. Men ljudet och ämnet.. Han kom på en genialisk dialog om det skulle vara så.. För den lät äkta, som om den hänt tyckte jag, och inget man bara kommer på kände jag iallafall..
Känslan är så, men vettefan hur det sen ligger till. Lät som en äkta inspelning som han redigerat ljudet på lite mest..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in