2020-09-18, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund
Det där inlägget fick dig inte att låta nån vidare intellektuellt begåvad.

Enligt dig? Din standard är där ingen som rättar sig efter då den inte är anpassad efter verkligheten. 300ug är inte en stor dos, det är i övregraden av mittmellan och det faller väl sig klart att man ställer krav på intellekt? Albert Hofmann kunde prata med en person i 5 minuter och veta om denne bör och/eller är kapabel att trippa. Hur tror du han mätte det? Observerade intellektet. Mitt egna intellekt behöver jag inte bevisa för någon, det är spikat.
Senast redigerad av testocyp 2020-09-18 kl. 13:40.
Citera
2020-09-23, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Enligt dig? Din standard är där ingen som rättar sig efter då den inte är anpassad efter verkligheten. 300ug är inte en stor dos, det är i övregraden av mittmellan och det faller väl sig klart att man ställer krav på intellekt? Albert Hofmann kunde prata med en person i 5 minuter och veta om denne bör och/eller är kapabel att trippa. Hur tror du han mätte det? Observerade intellektet. Mitt egna intellekt behöver jag inte bevisa för någon, det är spikat.

Du är ju helt egotrippad mannen. 300 ug och uppåt är en stor dos absolut.
Citera
2020-09-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du är ju helt egotrippad mannen. 300 ug och uppåt är en stor dos absolut.

Jag vet inte vad andra anser vara en stor dos men jag och min fruga brukar ta 400ug och röka changa under trippen. Vi tog 300ug på vår andra trip och det var trevligt, bra effekt men om man är intelligent borde det inte vara några problem att köra på 300 - effektmässigt enligt mig är det vid 300ug som det börjar ta lite mer fart men dosen är väldigt lik 250ug så jag håller fast vid att den är en medium dos. Det är väldigt subjektivt vad som är starkt och vilken effekt som räknas som stark, mindfuck är antagligen lättare att hantera desto mer intelligent man är. Jag tycker att psykedeliska droger är krävande på intellektet, det spelar förmodligen ganska stor roll.
Senast redigerad av testocyp 2020-09-23 kl. 17:51.
Citera
2020-09-23, 18:45
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad andra anser vara en stor dos men jag och min fruga brukar ta 400ug och röka changa under trippen. Vi tog 300ug på vår andra trip och det var trevligt, bra effekt men om man är intelligent borde det inte vara några problem att köra på 300 - effektmässigt enligt mig är det vid 300ug som det börjar ta lite mer fart men dosen är väldigt lik 250ug så jag håller fast vid att den är en medium dos. Det är väldigt subjektivt vad som är starkt och vilken effekt som räknas som stark, mindfuck är antagligen lättare att hantera desto mer intelligent man är. Jag tycker att psykedeliska droger är krävande på intellektet, det spelar förmodligen ganska stor roll.

Du tycker väldigt mycket, och tror att intelligens spelar in på hur man upplever en högre dos. Syrans kvalitet och set and setting är tre faktorer som påverkar din upplevelse.

Hur du upplever en mindfuck är högst subjektivt och hör inte ihop med din intelligens som du verkar tro. Som sagt mycket egotrippat att tro att det handlar om det. No offence
Citera
2020-09-23, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du tycker väldigt mycket, och tror att intelligens spelar in på hur man upplever en högre dos. Syrans kvalitet och set and setting är tre faktorer som påverkar din upplevelse.

Hur du upplever en mindfuck är högst subjektivt och hör inte ihop med din intelligens som du verkar tro. Som sagt mycket egotrippat att tro att det handlar om det. No offence

Självklart intellektet korrelerar med hur väl hjärnan bearbetar och analyserar vad som sker, och mindfuck är förmodligen den effekten som är mest korrelerad med intellektet. Det är inte konstigt att Albert Hofmann själv utgick från individers intellekt när han kunde efter 5 minuters samtal förstå om denna individ kommer hantera det bra eller inte. Om du har 75 i IQ är du redan mindfucked, tror du att en icke skrynklig hjärna hanterar det lika bra som en skrynklig? Problemlösning under LSD är väl dokumenterat och det är självklart man kan nå djupare och lösa interna och externa problem bättre och enklare om man är smart. Det är inte så att jag är egotrippad för att jag använder logik. En trög människa hanterar det sämre och har svårare att utvecklas av vad som sker.
Senast redigerad av testocyp 2020-09-23 kl. 19:05.
Citera
2020-10-01, 19:28
Medlem
Citat:
Självklart intellektet korrelerar med hur väl hjärnan bearbetar och analyserar vad som sker, och mindfuck är förmodligen den effekten som är mest korrelerad med intellektet. Det är inte konstigt att Albert Hofmann själv utgick från individers intellekt när han kunde efter 5 minuters samtal förstå om denna individ kommer hantera det bra eller inte. Om du har 75 i IQ är du redan mindfucked, tror du att en icke skrynklig hjärna hanterar det lika bra som en skrynklig? Problemlösning under LSD är väl dokumenterat och det är självklart man kan nå djupare och lösa interna och externa problem bättre och enklare om man är smart. Det är inte så att jag är egotrippad för att jag använder logik. En trög människa hanterar det sämre och har svårare att utvecklas av vad som sker.

Det är högst osannolikt att ens självaste Albert Hofmann kunde dra några korrekta slutsatser om en individs intellekt efter att ha pratat med vederbörande i fem minuter.
Citera
2020-10-03, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volumnia
Det är högst osannolikt att ens självaste Albert Hofmann kunde dra några korrekta slutsatser om en individs intellekt efter att ha pratat med vederbörande i fem minuter.

Det går att göra en generell uppskattning beroende på vad som diskuteras och sägs under ett par minuter, en överblick som ger dig tillräckligt mycket att avgöra om personen är under medel eller medel/över medel. Bland annat så kan man gå efter kroppsspråk, hur artikulär man är, personens vokabulär är några exempel. Ingenting som är svårt, tar inte mer än tio minuters samtal för att jag själv ska kunna bedöma. Den kvalitet och nivå som erbjuds under psykedeliska forat på flashback är mycket låg, de flesta är förmodligen inte särskilt lämpade att syssla med det.
Citera
2020-10-04, 12:51
Medlem
DudeConfuseds avatar
Jag förstår din snetripp men låt inte det skrämma dig. Jag tog min första dos på 320uq utan någon som helst vetskap om LSD. Jag tänkte de va som en vanlig drog. Jag blev Rad för livet men nåt år senare tog jag LSD igen och fick en rolig tripp så tog jag en till nån månad senare och idag känner jag ingen fruktan för lappen. Den gav mig ett wake up call som jag verkligen behövde men som jag heller inte riktigt förstått idag.

Prova igen om ett år, men ta 150 uq istället då.
Citera
2020-10-07, 20:36
Medlem
Citat:
Det går att göra en generell uppskattning beroende på vad som diskuteras och sägs under ett par minuter, en överblick som ger dig tillräckligt mycket att avgöra om personen är under medel eller medel/över medel. Bland annat så kan man gå efter kroppsspråk, hur artikulär man är, personens vokabulär är några exempel. Ingenting som är svårt, tar inte mer än tio minuters samtal för att jag själv ska kunna bedöma. Den kvalitet och nivå som erbjuds under psykedeliska forat på flashback är mycket låg, de flesta är förmodligen inte särskilt lämpade att syssla med det.

En generell uppdelning i korkad respektive inte korkad möjligen. Men annars är det få saker du pekar på som har annat än en svag korrelation med intelligens. Vokabulär och hur artikulär man är har mer med klass och utbildning att göra (vilket i sin tur korrelerar med intelligens visserligen), kroppsspråk hänger samman med andra personlighetsdrag såsom introversion och extroversion.

Det finns en anledning till att forskare tagit fram komplicerade standardtester för att kunna mäta IQ. Och inte ens där finns en fullständig konsensus i vilket test som mäter g med störst precision.
Citera
2024-03-04, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
.

Det är också läskigt att se det lidande som existerar i världen och som man är oförmögen att göra något åt.

Man ser tydligt att Världens lidande är SITT EGET lidande, och att det därför inte finns någon utväg. Att skapa ett harmoniskt personligt liv löser inte detta dilemma, dvs att världen och mänskligheten lider, och att det i högsta grad är SITT EGET lidande. Det är en tuff insikt som man är maktlös inför.

Det finns något som är rejält trasigt(världssjälen?), och på något sätt är man ansvarig för den.

/Tupo

Damn. Jag har länge gått och funderat på vad jag upplevde när jag sneade, och har desperat letar efter en moral till historian. Men du satte hammaren på spiken eller vad fan man säger. Ditt inlägg gav mig genuint ”closure”. Tack.
Citera
2024-03-05, 14:47
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Det går inte riktigt att jämföra en låg dos med en rejäl dos. Det är som två helt olika droger. Så den rekommendationen funkar inte riktigt tyvärr.

Känner du inte att du vill prova igen och styra trippen till en bra tripp? Snedtrippar beror ofta på tankar och intryck. Med erfarenhet blir det bättre och man lär sig hur man styr trippen och leder om den om man hamnar på ett dåligt spår. Det värsta är tankeloopar dom är svåra att ta sig ur och där kan man tappa kontrollen en del. Men kämpar man för att ta sig ur tankeloopen och kan börja tänka igen så kan man börja påverka trippen. Det är en del av en tripp att försöka styra den åt rätt håll anser jag.
Citera
2024-03-08, 15:24
Medlem
TrippyMommos avatar
Riktigt knaaaas men tack för du dela din erfarenhet. Walla maan fick panik av att läsa bara haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in