2020-06-16, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är bra mer än dödade som man ser en ojämnvikt, ta bara "non violent drug crimes" där svarat/latinos står för 80% av arrester och fängelse.
Fast än vita är i majoritet i både procent och i antal som brukar droger.

Och skjuta människor i ryggen och kväva någon långsamt i över 8 minuter, det är allvarliga systematiska fel när det ser.
Givetvis är det inte svart och vitt, och självfallet dör en del vita av övervåld också.
Men borde inte det göra frågan än mer intressant för dom att lösa?
Eller är det en anledning till vända ryggen till detta problem?
Konstigt att ingen, efter Gatling Rolfes shooting spree, talar om suicide by cop .
Citera
2020-06-16, 09:23
Medlem
Citat:
'Det ska det inte stå heller, utan Floyd dödades långsamt över 8 minuter.
Och skjuten i ryggen var det absolut senaste fallet, det vill säga att det var två olika händelser i samma mening.
Och borde stått "eller".
Men nu vet du vad jag menade där.

Höj dig, inga mer halmgubbar nu svara bara på frågorna. Jag besvarade ditt påstående om att bli skjutna av polisen.

Och du besvarade inte min fråga, om du på riktigt tror att negrer blir arkebuserade och skjutna enbart för att de är negrer?
Citera
2020-06-16, 12:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är detta ett tecken på en vänstervåg? Har pendeln börjat svänga från FRÅN högerpopulism.

Just nu ser du vänsterpopulism i sitt esse. Den kulturmarxistiska vågen har härjat i flera år redan. Det syns främst inom media och universitetsvärlden.
Citera
2020-06-16, 12:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Här är mer film från bråket mellan högerextremisterna och demonstranterna i Albuquerque. https://twitter.com/chadloder/status/1272744879773216768 https://twitter.com/meganrabundis/status/1272735796949213184

Bråk mellan höger och vänsterextremister med andra ord.
Citera
2020-06-16, 15:14
Medlem
Citat:
Över 8 minuter på marken med handklovar bakom ryggen berättar nått helat annat.
Eller menar du om man gjort motstånd med handklovarna på, så ska man mördas långsamt?

Du är ju helt hopplös att diskutera med.

Floyd blev ombedd att sätta sig i bilen, men kom med ursäkten att han var klaustrofobisk och därför inte ville sitta i bilen. Men att sitta i förarsätet i sin egen bil var inga problem

Ingen person ska mördas eller utsättas för mer kraft än nödvändigt i ett polisingripande. Jag är helt emot att Floyd dog i förvar av polisen, det är fruktansvärt att Derek pressade sitt knä på Floyds nacke i 8 minuter och att Floyd dog. Fruktansvärt.
Ska jag utveckla mer så att du slipper fråga ännu en gång?

Att motsäga sig polisens order efter att man begått brott är ju höjden av idioti. Sätt dig i bilen, erkänn brottet och gå vidare i livet. Tjänar ingenting på att säga emot.
Citera
2020-06-16, 15:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är detta ett tecken på en vänstervåg? Har pendeln börjat svänga från FRÅN högerpopulism.

Nej det är reaktionen på den nationalistiska vågen. De socialliberala globalisterna slår tillbaka genom att skapa och stötta dessa kravaller och revolutionslika aktioner. Förut kunde det göra vad de ville med politiskt valda representanter, nu när de förlorar den makten så tar de till utomparlamentarisk kamp. De accepterar inte nederlag helt enkelt.

Världen står och väger nu. Ska den gamla ordningens paradigm behålla makten? Just nu verkar det som att de gör vad som helst för att inte släppa ifrån sig kontrollen.
Citera
2020-06-16, 15:52
Medlem
Ja det här var nog det sista Trumpen behövde ha i knät med tanke på hans redan försvagade situation och det allmänna förtroenderaset kombinerat med Bidens ledning i racet. T.om jag hade nog darrat på handen och haft problem med drickandet om jag suttit i den rävsaxen Trump försatt sig i.
Demonstrationerna verkar dessutom nästan svårare att politiskt hantera än virusutbrottet för oerfarne Trump och det säger ju en hel del om hans ansvar för det spända läget i landet.
Och att han blir allt ensammare i sin syn på den slutliga lösningen gör ju inte situationen bättre för honom den arme stackaren. Har väl nästan aldrig tidigare hänt i en demokrati att militären så öppet kritiserar en presidents agerande. Bara det visar ju på att Trump inte är karl nog att klara sitt uppdrag som president.
Citera
2020-06-16, 16:24
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja det här var nog det sista Trumpen behövde ha i knät med tanke på hans redan försvagade situation och det allmänna förtroenderaset kombinerat med Bidens ledning i racet. T.om jag hade nog darrat på handen och haft problem med drickandet om jag suttit i den rävsaxen Trump försatt sig i.
Demonstrationerna verkar dessutom nästan svårare att politiskt hantera än virusutbrottet för oerfarne Trump och det säger ju en hel del om hans ansvar för det spända läget i landet.
Och att han blir allt ensammare i sin syn på den slutliga lösningen gör ju inte situationen bättre för honom den arme stackaren. Har väl nästan aldrig tidigare hänt i en demokrati att militären så öppet kritiserar en presidents agerande. Bara det visar ju på att Trump inte är karl nog att klara sitt uppdrag som president.

Det var då ett jävla tjat om Trump. Du verkar helt besatt av honom. Men i vilka städer har oroligheterna varit som svårast? Ja, vi vet svaret. Demokratiskt styrda. Och det är i demokratiskt styrda städer man kommenderat bort polisen och låtit det röda patrasket vandalisera, misshandla och härja fritt. Well...vi får väl se hur väljarnas dom ser ut.
Citera
2020-06-16, 19:17
Medlem
Mongoprofetens avatar
Här är en svart kvinna som har tröttnat på BLM-upplopp och plundringar:

https://reddit.app.link/ZmIRu01Ym7

Mataffärerna är plundrade och vandaliserade. Man undrar om hon kommer att bli kallad för "rasist" efter den här videon?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2020-06-16 kl. 19:24.
Citera
2020-06-16, 19:43
Medlem
EnGodForlorares avatar
I Fort Wayne i Indiana sköt grisarna tårgasgranater inte en utan två gånger mot en naken treåring. Hon och hennes mamma var inte ens där för demonstrationens skull utan de hade varit och handlat och skulle åka hem. https://twitter.com/_TheAngryQueer_/status/1267687716440772608 Sjuka jävlar.

Intervju med mamman och hennes dotter: https://twitter.com/greg_doucette/status/1272725083983929345
Citera
2020-06-16, 19:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymFegis2
Höj dig, inga mer halmgubbar nu svara bara på frågorna. Jag besvarade ditt påstående om att bli skjutna av polisen.

Och du besvarade inte min fråga, om du på riktigt tror att negrer blir arkebuserade och skjutna enbart för att de är negrer?
Jag förklara vad du inte förstod och gick missförstå, jag förklarat nu och nu svarar du eller som nu säger inget.

Ja, vissa blir mördade, var det oklart på nått sätt?
Men har upplevt en hel del svart och vitt här, undra varför(inte hellerr en ordvits)
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Konstigt att ingen, efter Gatling Rolfes shooting spree, talar om suicide by cop .
Genom sen kvävas över 8 minuter som med Floyd?
Verkar som du missat nått här.
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Du är ju helt hopplös att diskutera med.

Floyd blev ombedd att sätta sig i bilen, men kom med ursäkten att han var klaustrofobisk och därför inte ville sitta i bilen. Men att sitta i förarsätet i sin egen bil var inga problem

Ingen person ska mördas eller utsättas för mer kraft än nödvändigt i ett polisingripande. Jag är helt emot att Floyd dog i förvar av polisen, det är fruktansvärt att Derek pressade sitt knä på Floyds nacke i 8 minuter och att Floyd dog. Fruktansvärt.
Ska jag utveckla mer så att du slipper fråga ännu en gång?

Att motsäga sig polisens order efter att man begått brott är ju höjden av idioti. Sätt dig i bilen, erkänn brottet och gå vidare i livet. Tjänar ingenting på att säga emot.
Floyd kunde inte sitta i bilen, och sen tog då polisen beslutet och mörda honom genom strypa syresättningen till hjärnan?

Kan du förklara det med logik?
Och vi får tillägga inget motstånd på marken, låg på magen och med handklovar på och bakom ryggen.
Låter som du vill glömma nått här, och vad faan skulle det ens spela för roll om han sparkade ut rutan och sen ligger stilla på marken i över 8minuter?
Citera
2020-06-16, 19:56
Medlem
Citat:
Genom sen kvävas över 8 minuter som med Floyd?
Verkar som du missat nått här
Really? Jag tror du missar ironin. Gatling Rolfe kunde ha dödat vem som helst. De hittade kulhål i en bil i närheten. Och om ingen videoinspelning hade funnits hade polisen kunnat hävda suicide by cop. Han ville dö liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in