2020-05-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenAfKnungsan
Bra iaktagelse, instämmer helt och hållet.
Min erfarenhet är att de riktiga A lagarna mest konsumerade flytande än fast föda. Alla pengar måste ju gått till spriten snarare än mat. Därav undernäringen. De flesta var rätt utmärglade även om det fanns undantag som bekräftade regeln.
Citera
2020-05-29, 18:52
Medlem
Alla är ju förstås inte så roliga att stöta på , lite oberäkneliga och irriterade men har träffat många som är riktigt godhjärtade och snälla också, avlidna sedan länge och skänker en tanke till dem för deras alltid hjälpsamma goda sida.....
Citera
2020-05-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Alla är ju förstås inte så roliga att stöta på , lite oberäkneliga och irriterade men har träffat många som är riktigt godhjärtade och snälla också, avlidna sedan länge och skänker en tanke till dem för deras alltid hjälpsamma goda sida.....
De gamla hederliga A lagarna här i staden som numera är döda sedan länge var högljudda ibland men de trakasserade aldrig folk. På sin höjd så tiggde de småpengar av förbipasserande men de var aldrig otrevliga. Man ser knappt riktiga A lagare här längre. Det är mest påtända ungdomsgäng, oftast av MENA ursprung samt zigenare som sitter och tigger utanför varenda butik. Dock försvann zigenarna jäkligt fort i samband med Coronans uppdykande i Sverige.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-29 kl. 18:58.
Citera
2020-05-29, 19:05
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Förtidspension och soc har nämnts som inkomstkällor men TS får inte glömma att kopparstölder, verktygsstölder och cykelstölder är viktiga extrainkomster för dessa varelser! jag tycker för övrigt att den här sortens alkoholister som TS suktar efter bör avnjutas på håll.
Jag vet inte vilken generation du tillhör, men dom a-lagarna jag tänker på har inte ork eller tid att stjäla koppar. Det här är killar med en stategi. Har en bekant i ett hårdsupande grannland som när pensionen kommer bunkrar/preppar med en kundvagn öl för en månads bruk. Hans lager tar dock alltid slut redan efter två veckor. Sen dricker han mäsk tills nästa runda. Dock äger han flera fastigheter, åkrar och skog.
Att stjäla är alltid fel, men att köpa alkohol för sina egna pengar är en skillnad. Dom tillhör inte a-laget.
Citera
2020-05-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringmuskeldoft
Ja, det är en avslappnad och härlig atmosfär helt utan de fördomar och den falska moral som genomsyrar majoritetssamhället.
Absolut. Allt medan ditt ben nekrotiseras eller dina fingrar svartnar pga diabetes i mitellan - det är en härlig lifestyle!

Jag har sett så många bra människor, med tidigare bra jobb, familj och hus, tvina bort på bänkarna efter de blev alagare. Sorgligt. Så sorgligt.

Endast en idiot kan medvetet vilja ha denna livsstil. Men eftersom tråden givetvis är en ren trolltråd så har jag överseende med ts begåvning.
Citera
2020-05-29, 19:31
Medlem
Citat:
Hyfsat hel och ren och artig när man besöker bolaget och pratar med ordningsmakterna kommer man långt med, som med lirarna i artikeln som nämndes tidigare i tråden.

https://www.expressen.se/nyheter/perrongen-ar-deras-sky-bar/

Dom tänker tom, på barnen och gömmer ölen när dom dyker upp. Mer än vad många småbarnsföräldrar gör. Scumbags with style.

Vacker och fin skildring faktiskt. Jag blev lite tårögd mot slutet. De som helt dömer ut fyllon bör åtminstone tala med dem en stund innan de gör det.
Citera
2020-05-29, 19:37
Medlem
Innan man nått botten och fullständig misär i något skede uppskattar man kanske inte det "vanliga" liv man har? Som i artikeln föranleds tydligen tyngre alkoholism ibland av en livskris. Vissa kommer över den och andra gör det inte... De drömmer om en tid som var medan de uthärdar fysisk eller psykisk smärta. Alkoholen hjälper dem att döva den så de tycker deras liv åtminstone går att uthärda.
Citera
2020-05-29, 19:49
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Jag vet inte vilken generation du tillhör, men dom a-lagarna jag tänker på har inte ork eller tid att stjäla koppar. Det här är killar med en stategi. Har en bekant i ett hårdsupande grannland som när pensionen kommer bunkrar/preppar med en kundvagn öl för en månads bruk. Hans lager tar dock alltid slut redan efter två veckor. Sen dricker han mäsk tills nästa runda. Dock äger han flera fastigheter, åkrar och skog.
Att stjäla är alltid fel, men att köpa alkohol för sina egna pengar är en skillnad. Dom tillhör inte a-laget.

Du måste haft med mycket småstadsalkisar att göra det hörs, som dessutom äger åkrar, fastigheter och mark... ?alkisars nationalsport är att sno koppar och cyklar men det är ju bara lite åsanisse-kriminalitet om man inte bor i nån liten bonnhåla förståss, där sitter säkert alkisar och skrockar som goa efterblivna tomtar och vinkar åt barn det kan man ju föreställa sig.
Citera
2020-05-29, 19:53
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Innan man nått botten och fullständig misär i något skede uppskattar man kanske inte det "vanliga" liv man har? Som i artikeln föranleds tydligen tyngre alkoholism ibland av en livskris. Vissa kommer över den och andra gör det inte... De drömmer om en tid som var medan de uthärdar fysisk eller psykisk smärta. Alkoholen hjälper dem att döva den så de tycker deras liv åtminstone går att uthärda.
Visst ligger det något i det. En del vill typ supa ihjäl sig som något utdraget självmord.
Men alkohol är sjukt beroendeframkallande och har man passerat peaken behöver man fylla på hela tiden.
Har vistats en del i katolska sydeuropeiska länder där man knappt ser några parkbänksalkisar. Eftersom cafeerna börjar servera från 09. Sen är dom där och krökar vin för 4kr glaset tills stängning, med undantag för en obligatorisk lunch med frugan och barnen.
Citera
2020-05-29, 19:54
Medlem
Solen skiner och en uteliggare vaknar upp fri och glad i en park med vacker grönska. I en påse har han kvar en oöppnad burk, och när den gyllene drycken sköljer ner i hans hals känner han något som kan liknas vid glädje. Sen in till bolaget, vara artig och trevlig och flörta med damerna där han känner sen många år. Sen väntar bänken och en lång dag av historier och berättelser om det förflutna med vännerna. Men inte bara det, även planer för framtiden. Inga små planer men storslagna planer. Dessa planer blir kanske aldrig av men för en stund känner han att han har världen i sin hand. Sen kommer natten...
Citera
2020-05-29, 19:56
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Du måste haft med mycket småstadsalkisar att göra det hörs, som dessutom äger åkrar, fastigheter och mark... ?alkisars nationalsport är att sno koppar och cyklar men det är ju bara lite åsanisse-kriminalitet om man inte bor i nån liten bonnhåla förståss, där sitter säkert alkisar och skrockar som goa efterblivna tomtar och vinkar åt barn det kan man ju föreställa sig.
Du är nog lite för ung att haja hela a-lagar mentaliteten som jag tror du blandar ihop med allsköns fyllon, hemlösa, osv,.
Citera
2020-05-29, 20:01
Medlem
Citat:
Visst ligger det något i det. En del vill typ supa ihjäl sig som något utdraget självmord.
Men alkohol är sjukt beroendeframkallande och har man passerat peaken behöver man fylla på hela tiden.
Har vistats en del i katolska sydeuropeiska länder där man knappt ser några parkbänksalkisar. Eftersom cafeerna börjar servera från 09. Sen är dom där och krökar vin för 4kr glaset tills stängning, med undantag för en obligatorisk lunch med frugan och barnen.

Jo, vissa vill kanske egentligen inte leva så det ligger något självdestruktivt bakom deras handlande.

Fast det du skriver påminner mig om andra ställen i Sverige där alkisar och lite halvalkisar håller till... Den lokala pizzerian som har billig öl. Brukar ibland vara stammisar på såna ställen som dras främst av humana priser på starköl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in