2020-05-26, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Håller med dig om mycket. Orsaken gissar jag att man hittar i Frankfurtskolan och kulturmarxismen med allt vad den innehåller. Det finns en grupp människor som varit väldigt tongivande på alla plan under 1900-talet och som fortfarande tillåts styra väst. Det är dessa man behöver ta itu med. De förgiftar våra sk folkvalda och MSM och styr därigenom samhällsdebatten/utvecklingen.

Jag undrar det. Medvetenheten ökar lavinartat skulle jag säga, även om jag tycker att det går för sakta. Oavsett om det briserar i Sverige eller i annat västland först så kommer det sprida sig, likt arabiska våren. Man spår att huspriserna kommer rasa 20%, men det är ingenting mot om en miljon svenskar skulle välja att sälja sitt hur/lägenhet och lämna landet. Då kommer priserna krascha. Hur gör man då? Lämna landet med miljonskulder? Är man ens välkommen i ett annat land? Vad återstår då? Brutalt våld. Jag tror på den konservativa högerrörelse som fått fäste och fått fart över hela Europa de senaste åren. Det är bara början. Min gissning och förhoppning är att vi repatrierar 2-3 miljoner invandrare inklusive andra och tredje generationen. Jag ska inte specificera vilka utan vänder på det och säger att assimilerade invandrare som jobbat i ett riktigt jobb, gjort rätt för sig och inte varit bidragsberoende, varit hederliga, lärt sig språket och anammat svensk kultur, värderingar och traditioner nog inte kommer behöva oroa sig särskilt mycket. Jag gissar att dessa är relativt få.

Snack. Ta du och googla på "vikingatiden" och "fria kvinnor" så kan du förkovra dig.

Månggifte har jag aldrig hört talas om och jag utgår från att det är kulturmarxistisk historierevisionism. Att ha frillor betraktar jag inte som månggifte.

Jag gillar ju ditt positiva jag. Bäst är dock att tänka såhär, tror jag, därför att det ger oss tid.

Vi kommer inte ha de 3 miljonerna att ha att ta itu med utan istället 7 miljoner eller 10 eller hur många som helst. Då kan bara en liten del av Sverige återerövras och återerövras såsom Israel skapades. Sverige borde fortfarande kunna bli större än Småland (som är av Israels storlek) men ett svenskt Sverige kan åter existera, bakom murar och vapen (som tills 1989 ansågs fullt normalt även här för varje nation att kännetecknas av).

Lustigt. Sverige var litet på medeltiden. Vi hade inte ens Härjedalen och vi hade bara en del av Finland. Sedan var vi störst 1658. Därefter har landet bara blivit mindre och mindre. 1809 försvann östra rikshalvan. Nu håller resten på att försvinna.

Har äldre, och yngre, pk-bekanta jag kan prata om detta med. Blir intressant därför att senaste mötet, då blev jag förbannad och bara stövlade därifrån. Klarade inte av den gemenskapen, fick äntligen nog och det skar sig.

Högerrörelsen är här och kommer inte försvinna. Det är ett som är säkert. Sådana som vi, vi går ju inte tillbaka.
Citera
2020-05-26, 06:29
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Det är bara att körs solo i det här landet. Ha kul själv och läs böcker eller nåt. Så jäkla tråkigt är det inte att vara ensam. Det är ganska skönt t.o.m.

Låt dom andra vandra rätt in i spindel ätet som leder till förvirring, ilska och sorg. När bekanta berättarvatt dom separerat så försöker jag trösta inledningsvis, men sen är det reklam om solo-livet för resten. Några går att konvertera medan andra envisas med att slå huvudet i väggen.

Vi är inte ensamma varelser i grunden. Vi mår inte bra av att vara ensamvargar egentligen. Det är samhället som normaliserat denna normen. Sen är det klart att det finns enskilda fall kanske, men generellt är vi födda och mår bra av stabila relationer.
Citera
2020-05-26, 06:40
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jepp, men män gör ett fel på sociala medier. Postar inget och är väldigt inaktiva trots att dom ser att saker börjar gå snett. Det här inlägget är nyttigt för många att läsa, men hur många tjejer kommer att läsa det? Hur många tjejer kommer kommentera? Hur många kommer veta att inlägget existerar?

Kvinnor like:ar sina egna hela tiden på Instagram, tidigare Facebook och andra platser. Dom köper det som står för att det står väldigt lite annat. Dom grötar ner sig i vad influencers och andra säger. Dom behöver motpoler till det. Män sitter anonymt på Flashback.

Vi kan inte leva i ett samhälle där kvinnorna pratar om/med/för sig själva och män likaså. Det måste börjas riktiga diskussioner om riktiga samtalsämnen mellan män och kvinnor. Att olika könen generellt sett har olika intressen är skitsamma. Vad spelar TV-spel, hästar, smink och fotboll för roll? Hobbies kan vem som helst ha. Att attraktiva 31-åriga tjejer inte ens tänker tanken om att skaffa barn är skrämmande.. Måste vara första gången i människans historia?

Jag pratade med en tjej ifrån 20-25 år nyligen som VILL HA BARN. Det var ett tag sedan. Det är väl precis så det ska vara? Jag sa sanningen: Att män oftast inte vill ha barn på samma sätt utan att man växer in i rollen under graviditet/tidiga åren. Hur många normala män har ångrat sina barn även om dom vid 29 års ålder inte tänkt tanken på barn innan?

Sådana här diskussioner måste upp på t.ex. Facebook. Sedan diskuteras publikt så "vem som helst" kan läsa och säga sitt. Var inte aggressiv, hatisk eller något. Få folk att tänka utanför sina egna bubblor. Livet är inte bara Paradise Hotel eller GTA V. Männen måste våga gå in på kvinnornas spelplan.. Bloggar, Facebook, Instagram utan att skrämma iväg dom. Matchen måste börjas spelas ifrån båda sidor!

Du har fullständigt rätt. Den här typen av diskussioner måste komma ut i offentligheten och få folk att börja tänka. För jag tror alla människor i grunden håller med i hur problematiskt denna utvecklingen faktiskt är. För i grund o bottnen är inte människan skapad för att leva som vi gör idsg. Men man måste bara få dem att tänka.

Det skulle nästan behövas en tv-kupp där någon ställer sig upp och börjar prata om detta. Eller i någon kanal som lockar ungdomar, tex någon kvinnlig influencer som varje tonårstjej följer.

I grund och bottnen handlar detta om att vi gått mot ett EXTREMT progressivt samhälle där de konservativa grundpelarna totalt håller på att raseras.
Citera
2020-05-26, 06:49
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multimedia-XL
Och bästa sättet att lösa det är att ta bort det hyperindividualistiska och hyperkonsumerande samhället och istället ersätta med mera kollektiva tankar, efter kommunistisk modell .

Det ligger faktiskt mycket sanning i detta, trots att jag i grunden är emot kommunism. Men kapitalismen och som du nämner det "hyperkonsumerande" samhället har definitivt påverkat detta och pushar för ett mer progressivt samhälle. Problemet är att detta samhälle inte har någon broms. Globalisterna vill bli rikare och för dem kvittar det hur deras nya progressiva idéer påverkar samhället.
Citera
2020-05-26, 07:19
Medlem
Rullstolmongos avatar
Feminism. Det är bra att kvinnor och tjejer är mer starka och självständiga. Vi har högre krav på hur vi ska bli behandlade. Alltså både mannen och kvinnan ska göra lika mycket. I hemmet, med barnen, jobb och allt annat.

Sociala medier. Håller med. Har endast Facebook och är nöjd med det. Skitet ger mig ångest om allt såsom kreativitet och utseende fast än jag är skitsnygg. Finns alltid någon snyggare.

Dejtingappar. Det är bajs för män. Det går mycket bättre för kvinnor. Om en man vill leka av sig vsg gör det. Om en kvinna vill leka av sig vsg gör det. Mer sex åt folket. Hata in dom för det. Sen finns det andra som ENDAST söker relation. Inte alla som vill endast ha sex.

Reality TV. Paradise Hotel och BB kan ta sig. White trash TV. Finns bättre där ute. Synd att det är så "inne" nu bland ungdomarna.

Medias agendor. Orkar ej läsa det du har skrivit. Orkar ej skriva mer.
Citera
2020-05-26, 08:55
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det ligger faktiskt mycket sanning i detta, trots att jag i grunden är emot kommunism. Men kapitalismen och som du nämner det "hyperkonsumerande" samhället har definitivt påverkat detta och pushar för ett mer progressivt samhälle. Problemet är att detta samhälle inte har någon broms. Globalisterna vill bli rikare och för dem kvittar det hur deras nya progressiva idéer påverkar samhället.

Det svågerkapitalistiska vänsterliberala keynesianismen byts med fördel ut mot österrikisk ekonomi. Där värden skapas på riktigt och återinvesteras in i vinstdrivande verksamheter. Då tenderar prylar handla om kvalitetsprodukter, inte kinesiskt skräp, här kan dock alla göra något själva, dvs sluta köpa sådant skräp. Bli nationalister, klipp ditt kreditkort, använd kontanter. Sluta konsumera globalistiska produkter.
Citera
2020-05-26, 17:14
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Det svågerkapitalistiska vänsterliberala keynesianismen byts med fördel ut mot österrikisk ekonomi. Där värden skapas på riktigt och återinvesteras in i vinstdrivande verksamheter. Då tenderar prylar handla om kvalitetsprodukter, inte kinesiskt skräp, här kan dock alla göra något själva, dvs sluta köpa sådant skräp. Bli nationalister, klipp ditt kreditkort, använd kontanter. Sluta konsumera globalistiska produkter.

Fast för vinstdrivande verksamheter spelar det ingen roll hur deras verksamhet/produkter påverkar samhällsutvecklingen så länge företaget går framåt.. Vi behöver onekligen ett mer konservativt tänk. Reglera sånt som kan skada oss.
Citera
2020-05-26, 17:17
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Fast för vinstdrivande verksamheter spelar det ingen roll hur deras verksamhet/produkter påverkar samhällsutvecklingen så länge företaget går framåt.. Vi behöver onekligen ett mer konservativt tänk. Reglera sånt som kan skada oss.

Dagens högerlibertarianska kretsar lutar mer åt nationalism är förr. Pga uppenbara orsaker, läs massinvasionen.
Citera
2020-05-26, 18:14
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Har länge varit medveten om att så som västvärlden har utvecklats, inte är hälsosamt för vare sig kvinnor eller män. Men jag har nog endå underskattat det hela trots allt.. Det är värre än vad vi tror.

Dagens samhälle gynnar inte starka relationsbildningar, familjeliv och samlevnad. Allt det som i grund och bottnen är grundpelare för att kunna leva att psykiskt stabilt och hälsosamt liv.

feminism, sociala medier, dejtingappar, reality TV, medias agendor. Vi hjärntvättas med detta skiten dagligen. Allt detta har fullständigt förstört den naturliga förhållningssättet som fanns där innan.

Feminismen har kanske vissa positiva aspekter(hade) men har idag ballat ut fullständigt. Idag bidrar den till ökat manshat, att kvinnor är starka självständiga m.m. Bra eller dåligt för relationer och samlevnad?

Sociala medier, o då framförallt appar som Instagram, gör oss statusfixerade, fyller folk med hybris, och ger oss helt skeva verklighetsuppfattningar. Bra eller dåligt för relationer och samlevnad?

Dejtingappar är bland det värsta som har hänt. Det är helt o hållet kontraproduktivt.. Vad dejtingappar har gjort, är att skapa en marknad där den kan gå 20-30 killar på en tjej. Kvinnan finner en kille, intresserar sig lite för honom, sen råkar det dyka upp en annan som hon ansåg kunde ge henne lite mer status, alt. var aningen snyggare.. Och det repeteras, och repeteras... Bra eller dåligt för relationer och samlevnad?

Reality TV som Paradise Hotel.... Ett program som i grund o bottnen handlar om att knulla snyggaste kille/tjej och klara sig så långt som möjligt genom att byta bort sin partner för att uppgradera sin position och sina möjlgiheter. Detta programmet är vad tonåringar dreglar över. Bra eller dåligt för relationer och samlevnad?

Medias agendor.. Vad pratar media om allra mest idag? Ja inte är det saker som handlar om kärnfamiljen åtminstone. Ist lyfter man jätte gärna fram feminister, HBTQ personer och hur viktigt det är, och "progressivt" att vara på det sättet... Samtidigt hur synd det är om dessa, och om hur duktiga alla kvinnor är. Hur "elaka och värdelösa" männen är, och hur problematiska deras normala instinkter är. Bra eller dåligt för relationer och samlevnad?

Det är ungefär såhär samhället ser ut idag överlag. Åtminstone en stor del av det. Jag blir rädd när jag ser och hör unga tjejer idag. Det är som att de är totalt formade utifrån denna skolning jag precis nämnde. Noll personlighet, utseende eller statusfixerade, omöjliga att diskutera allmänbildning med eller ha djupa konversationer med. Kvinnor blir lurade till att de förtjänar den bästa mannen på planeten, han ska vara si o han ska vara så. Men denna mannen finns bara i visst antal upplagor. Denna typ av mentalitet gör sen att de mår dåligt över tusen grejer och blir totalt instabila.. Kvinnan mår bra av ett stabilt, tryggt förhållande. Inte av att knulla en ny kille på klubben varje helg. Snälla tjejer, låt er inte bli lurade.

Det är tragiskt. Detta samtidigt som killar växer upp med noll självförtroende. De växer upp till taniga betakillar som redan i tonåren fått lära sig att dom inte duger eller att det är något fel med dem, för det har Malou von sivertz sagt i malou efter tio.. Eller den där snubben i TV, deras lärare osv osv.. Ne men ni förstår ungefär hur destruktivt samhället är?

Nu kanske det låter som att jag lägger över all skulden på kvinnor, men det gör jag inte. Det ÄR synd om unga kvinnor idag, men inte av samma skäl som samhället vill ge sken för. Utan snarare att de luras in i en verklighet som inte passar dem. Jag beskriver endast hur olika vi formas av dagens samhälle. Skulden ligger på makthavare som låtit samhället präglas av den här typen av destruktiva ideal.

Och de förhållanden som faktiskt lyckas med att skapas. Hur ser dom ut? De flesta varar knappt ett år. Har du tur kanske upp 5 år.. O ytterst sällan något som varar 10 år+. Det är vad det moderna samhället har lyckats åstadkomma.

Ingen mår bra av detta. Jag funderar på riktigt om man skulle överväga att fytta ifrån västvärlden till någonstans i öst, för här finns det absolut ingen framtid.

Fan vilken tur för mig att jag lever i ett starkt förhållande sedan över 15 år tillbaka, och inte anammar den dumma skiten som sprids i samhället, feminism och slik cancer tillexempel.
Vi träffades på nätet, och jag var 16 bast, vi har hållit ihop sedan dess, men du har rätt, idag pissar folk på sitt förhållande, och efter en kvart har "spänningen avtagit", man kräver så mycket av sin partner, när man själv är intressant som en pappkartong o inte har ett skit att ge...
Tro på fan att man aldrig blir nöjd om man inte nöjer sig med vad man har.

Folk är så äckligt ytliga idag, tjocklek på plånkan, fula jävla skönhetsoperationer, yta, yta yta och yta är vad som räknas... Folk skiter i att skapa starka band med varandra, men så går det åt helvete också

Följer man samhällets "normer och tyckande" blir det galet.

Man kan inte beskylla sociala medier för att folk är hjon, jag använder dagligen Facebook och Instagram, och det är harmlöst, det senare är mest för "onlinestorage", och så har jag ju förvisso inget jävla bekräftelsehorabehov och postar 241242412412412 bilder på mig själv i en minimal bikini för att få ATTENTIOOOOOOOON.

Ser nästan aldrig på tv, och aldrig något så jävla hjärndött som PH eller annat bekräftelsehoraprogram där allt går ut på att visa upp sig, och vara en äcklig fitta mot andra. Sådan skit kan folk ha för sig själva, DET gör folk dumma på riktigt. Har aldrig sett ett endaste avsnitt av varesig Big Brother, Paradise Hotel o allt vad fan skiten heter.

Jag tar avstånd till samhället så mycket jag kan, och någon dejtingapp behöver jag inte, jag har mitt på det torra.
Senast redigerad av HighwayDelight 2020-05-26 kl. 18:17.
Citera
2020-05-26, 21:53
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Fan vilken tur för mig att jag lever i ett starkt förhållande sedan över 15 år tillbaka, och inte anammar den dumma skiten som sprids i samhället, feminism och slik cancer tillexempel.
Vi träffades på nätet, och jag var 16 bast, vi har hållit ihop sedan dess, men du har rätt, idag pissar folk på sitt förhållande, och efter en kvart har "spänningen avtagit", man kräver så mycket av sin partner, när man själv är intressant som en pappkartong o inte har ett skit att ge...
Tro på fan att man aldrig blir nöjd om man inte nöjer sig med vad man har.

Folk är så äckligt ytliga idag, tjocklek på plånkan, fula jävla skönhetsoperationer, yta, yta yta och yta är vad som räknas... Folk skiter i att skapa starka band med varandra, men så går det åt helvete också

Följer man samhällets "normer och tyckande" blir det galet.

Man kan inte beskylla sociala medier för att folk är hjon, jag använder dagligen Facebook och Instagram, och det är harmlöst, det senare är mest för "onlinestorage", och så har jag ju förvisso inget jävla bekräftelsehorabehov och postar 241242412412412 bilder på mig själv i en minimal bikini för att få ATTENTIOOOOOOOON.

Ser nästan aldrig på tv, och aldrig något så jävla hjärndött som PH eller annat bekräftelsehoraprogram där allt går ut på att visa upp sig, och vara en äcklig fitta mot andra. Sådan skit kan folk ha för sig själva, DET gör folk dumma på riktigt. Har aldrig sett ett endaste avsnitt av varesig Big Brother, Paradise Hotel o allt vad fan skiten heter.

Jag tar avstånd till samhället så mycket jag kan, och någon dejtingapp behöver jag inte, jag har mitt på det torra.

Tur för dig, men bara för det är harmlöst för dig, betyder det ju inte per automatik att det inte är de för andra. Du är ju onekligen, en väldigt svårpåverkad person av yttre faktorer. Men kvinnor överlag är det inte. Även yngre män påverkas också, men det är framförallt kvinnor som har enklare att stirra dig blinda på ideal. Sina influencers de följer på instagram, som samtliga vill bli som.. Då duger ju inte den där tidningskillen som delar ut post varje dag men som endå är en reko kille... Nej, Sociala medier, o då framförallt instagram, är skadligt. Facebook är nästan harmlöst, men bekräftelsebehovet finns ju givetvis där med, även om det egentligen inte fungerar på samma sätt. Facebook är dock skadligt av andra skäl, som inte har med relationer o göra.
Citera
2020-05-27, 02:00
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Du har fullständigt rätt. Den här typen av diskussioner måste komma ut i offentligheten och få folk att börja tänka. För jag tror alla människor i grunden håller med i hur problematiskt denna utvecklingen faktiskt är. För i grund o bottnen är inte människan skapad för att leva som vi gör idsg. Men man måste bara få dem att tänka.

Det skulle nästan behövas en tv-kupp där någon ställer sig upp och börjar prata om detta. Eller i någon kanal som lockar ungdomar, tex någon kvinnlig influencer som varje tonårstjej följer.

I grund och bottnen handlar detta om att vi gått mot ett EXTREMT progressivt samhälle där de konservativa grundpelarna totalt håller på att raseras.

Det läskiga, tycker jag, är att ordet konservativ idag står för helt vanligt förnuft. Vi pratar inte om att föräldrar måste godkänna ens partner, oskuld före bröllop, att man måste leva ett specifikt liv, måste vara religiös eller något sådant. Bara vanligt folkvett. Saker som är helt självklara i stora delar av världen och här också för bara 10-20 år sedan.

Jag hoppas den här tråden kan ta oss ett mini-mini-mini steg i rätt riktning igen!
Citera
2020-05-27, 06:08
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det läskiga, tycker jag, är att ordet konservativ idag står för helt vanligt förnuft. Vi pratar inte om att föräldrar måste godkänna ens partner, oskuld före bröllop, att man måste leva ett specifikt liv, måste vara religiös eller något sådant. Bara vanligt folkvett. Saker som är helt självklara i stora delar av världen och här också för bara 10-20 år sedan.

Jag hoppas den här tråden kan ta oss ett mini-mini-mini steg i rätt riktning igen!
Jooo... Att vara konservativ i Sverige idag är som att vara den enda vuxna på ett stort barnkalas.

Hade faktiskt trott att tråden skulle vara mer livad då jag antog att alla som läste den kände igen sig i det, samt att det berör hela relationsspektrumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in