2015-04-25, 21:57
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker nog att Unbreakable är lite bättre än The Sixth Sense som också är bra och som jag såg på bio, men det gjorde å andra sidan hela klassen i sexan då den kom ut.
Unbreakable är om inte annat en av dom bästa superhjältefilmerna som gjorts om, kanske även den bästa. Men håller väl The Sixth Sense lite högre som film.
Citera
2015-04-25, 21:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Unbreakable är om inte annat en av dom bästa superhjältefilmerna som gjorts om, kanske även den bästa.

En av de absolut bästa och den tröttnar man aldrig heller på att se då den visas på tv, inte jag i alla fall.
Citera
2015-04-25, 21:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Håller med om Unbreakable, vet inte varför men har aldrig varit det där jättestora fanet av Sjätte Sinnet. Faktum är att jag gillar både Signs och The Happening mer än den. Nästan så jag gillar The Village mer också faktiskt.
Citera
2015-04-25, 23:05
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Håller med om Unbreakable, vet inte varför men har aldrig varit det där jättestora fanet av Sjätte Sinnet. Faktum är att jag gillar både Signs och The Happening mer än den. Nästan så jag gillar The Village mer också faktiskt.

Ryser bara jag tänker på hur hemsk Mel Gibson är.
Citera
2015-04-26, 00:19
Medlem
Pickmylussys avatar
Bra scifi skräckisar ?
Citera
2015-04-26, 00:42
Medlem
SynXs avatar
Har så förbannat tråkigt just nu, och är sugen på lite skräckfilm. Känns dock som man sett allting. Gärna tips på något RIKTIGT läskigt, inget zombie eller mördar trams. Vill ha något riktigt paranormalt eller någon form utav satanistisk film.. Får gärna finnas på Netflix, annars går det väl att köpa ganska snabbt
Citera
2015-04-26, 00:53
Medlem
jadrapatrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SynX
Har så förbannat tråkigt just nu, och är sugen på lite skräckfilm. Känns dock som man sett allting. Gärna tips på något RIKTIGT läskigt, inget zombie eller mördar trams. Vill ha något riktigt paranormalt eller någon form utav satanistisk film.. Får gärna finnas på Netflix, annars går det väl att köpa ganska snabbt

Ta en titt på imdb bara: http://www.imdb.com/search/title?genres=horror&num_votes=1000,&sort=user_rati ng,desc&title_type=feature

Svårt att veta vad du sett då de flesta i denna tråd har gått igenom de vanligaste "top" filmerna.
Men måste självfallet nämna The Thing om du inte sett denna klassiker!
Citera
2015-04-26, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
The Sixth Sense och Unbreakable är två briljanta filmer, inget kan ta ifrån honom det. Men ja The Visit ser inte bra ut alltså. Står skräckkomedi på IMDb, men känns som dom försökt dölja just de komiska i trailern eller?

Jag hade faktiskt ingen aning om att det skulle vara en skräckkomedi, men nog är trailern lite komisk ändå.

"Would you mind getting inside the oven to clean it?"

Filmen ser åtminstone intressant ut, och det kunde man inte säga om After Earth och The Last Airbender.
Citera
2015-04-26, 08:13
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nån som sett Mr Jones..? - http://www.imdb.com/title/tt2507280/?ref_=nv_sr_1

Och betyg på den isf..

Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Ja, den va bra tyckte jag rätt skön stämning genomsyrade filmen vill jag minnas med en rätt olustig twist i slutet. Jag älskade den och ger den 4/5

Citera
2015-04-26, 09:51
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jadrapatrissor
Ta en titt på imdb bara: http://www.imdb.com/search/title?genres=horror&num_votes=1000,&sort=user_rati ng,desc&title_type=feature

Svårt att veta vad du sett då de flesta i denna tråd har gått igenom de vanligaste "top" filmerna.
Men måste självfallet nämna The Thing om du inte sett denna klassiker!
Kul att se att Körkarlen av Sjöström från 1921 håller en mycket respektingivande 16:de plats på den listan.
Citera
2015-04-26, 14:28
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Bra scifi skräckisar ?

Species I & II är rätt bra
Citera
2015-04-26, 21:56
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Species I & II är rätt bra
Yes gillade dom som fan. Drog igenom alla fyra inatt dock!
Så lite andra tips vore tacksamt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in