2014-09-28, 01:40
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Måste bara rekommendera den japanska filmen Infection (2004). Filmen gav mig verkligen kalla kårar! Brukar alltid tycka att japanska skräckfilmer är tråkiga, oinspirerande med uttjatade och trista teman. Men detta var allt annat än det, jag sitter fortfarande här och ryser och hela filmen hade en så gale äcklig stämning så jag vet knappt vad jag skall ta mig till. Regin är grym och fotot är fantastiskt, filmen påminner dessutom extremt mycket om atmosfären och premissen i Von Triers "Riket" (sönderstressad sjukhuspersonal, den tryckta stämningen som möter en hårt och miljöerna), hur kan inte det vara fantastiskt?

Så nära en 5:a en skräckfilm kan komma, första gången på många år jag blivit genuint rädd och flickvännen vågar inte gå ur sängen. Rekommenderas verkligen!

12/15 (4/5)
Citera
2014-09-28, 01:43
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Måste bara rekommendera den japanska filmen Infection (2004). Filmen gav mig verkligen kalla kårar! Brukar alltid tycka att japanska skräckfilmer är tråkiga, oinspirerande med uttjatade och trista teman. Men detta var allt annat än det, jag sitter fortfarande här och ryser och hela filmen hade en så gale äcklig stämning så jag vet knappt vad jag skall ta mig till. Regin är grym och fotot är fantastiskt, filmen påminner dessutom extremt mycket om atmosfären och premissen i Von Triers "Riket" (sönderstressad sjukhuspersonal, den tryckta stämningen som möter en hårt och miljöerna), hur kan inte det vara fantastiskt?

Så nära en 5:a en skräckfilm kan komma, första gången på många år jag blivit genuint rädd och flickvännen vågar inte gå ur sängen. Rekommenderas verkligen!

12/15 (4/5)
Kul att du gillade den såpass mycket. Gillar den med men tror den hamnade på en 3:a för mig. Härligt bananas är den i alla fall.
Citera
2014-09-28, 02:13
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Kul att du gillade den såpass mycket. Gillar den med men tror den hamnade på en 3:a för mig. Härligt bananas är den i alla fall.

Ja, det var skoj att bli skrämd ur vettet för första gången på så himla länge igen.
Håller med, de sista 20 var intesiva som sjutton och skruvat. Något jag verkligen gillar, tyckte också att tempoövergången gjordes perfekt. Den jobbiga stämningen genom hela filmen lyckades också vara kvar trots tempoökningen. Kom som en stor överraskning för mig då jag ofta spytt galla över japansk skräck, efter att jag sett denna och Audition får jag nog ta tillbaka det.
Citera
2014-09-28, 02:26
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:

12/15 (4/5)
De måste ju ändå vara det bästa med alltihopa Tack indirekt för tipset i alla fall!
Citera
2014-09-28, 02:31
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
De måste ju ändå vara det bästa med alltihopa Tack indirekt för tipset i alla fall!

Haha, absolut, tyvärr så var resterande filmen en ganska hög mood-killer . Om du ser den någon dag hoppas jag att du uppskattar den lika mycket
Citera
2014-09-28, 02:43
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Haha, absolut, tyvärr så var resterande filmen en ganska hög mood-killer . Om du ser den någon dag hoppas jag att du uppskattar den lika mycket
Får se vi har ju inte alls hållit med varandra på sistone hehe, men ska nog ta och se den redan nästa vecka. Alltid intressant att se skräckfilmer utanför USA i varje fall.
Citera
2014-09-28, 02:48
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Får se vi har ju inte alls hållit med varandra på sistone hehe, men ska nog ta och se den redan nästa vecka. Alltid intressant att se skräckfilmer utanför USA i varje fall.

Haha, nä jag har verkligen märkt det, så kan det vara ibland. Men såg att du gillade Christine, den är grym
Citera
2014-09-28, 11:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Måste bara rekommendera den japanska filmen Infection (2004).

Snart är den nerladdad hos mig, men ska nog spara den till kvällen/natten och se den då, och ser andra filmer under dagen innan jag ska iväg på bio igen.
Citera
2014-09-28, 11:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Snart är den nerladdad hos mig, men ska nog spara den till kvällen/natten och se den då, och ser andra filmer under dagen innan jag ska iväg på bio igen.

Det tycker jag att du gör rätt i, den skall givetvis ses när solen har gått ned för bästa effekt.
Citera
2014-09-28, 11:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Det tycker jag att du gör rätt i, den skall givetvis ses när solen har gått ned för bästa effekt.

Exakt, vet ingenting om filmen faktiskt så som jag gärna vill ha det och hoppas på att både bli skrämd och överraskad!
Citera
2014-09-28, 12:14
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Exakt, vet ingenting om filmen faktiskt så som jag gärna vill ha det och hoppas på att både bli skrämd och överraskad!

Samma här, läste ingenting om den, bara såg omslaget när jag bläddra runt på nätet och tänkte att jag inte skulle veta nåt. Vilket jag inte ångrar att jag gjorde
Citera
2014-09-28, 12:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Samma här, läste ingenting om den, bara såg omslaget när jag bläddra runt på nätet och tänkte att jag inte skulle veta nåt. Vilket jag inte ångrar att jag gjorde

Brukar att köra total blackout då jag ska se på filmer, alltså att inte läsa någonting om de eller se en trailer, brukar bidra till mycket i slutändan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in