• 1
  • 2
2020-05-13, 18:18
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persona.Non.Greta
Varför ska du behöva läsa hela tråden för att anmäla OT?

Om trådstarten är "vem är GM" är nästan inget till någon postar "häktad heter Stefan Davidsson - bilaga".

Om följande 2000 inlägg säger "måste vara en neger/d e Mekky" är det OT.

Vilka inlägg som föregicks som bryter mot en uppenbar regel kan kräva förkunskapen att GM heter Stefan. Resonerade inlägg som att det borde vara en neger behöver inte vara. Och den som först filosoferar kan hålla sig inom intressera ramar, men inte den som bemöter en strof inom ett resonemang men bara "typiskt kvinnor/män/skåningar.

Raderar man prick exakt allt OT tror postare 4-8 "wtf ingen har sagt TYPISKT BÖNDER" så viss OT måste stå kvar för sammanhang, Flashback är inte Wikipedia.

Nu skrev jag just begreppet OT pga vet mods kan tänka i vidare bemärkelse och fattar jag menar inlägg som är ovidkommande i allmänhet och att jag inte åsyftar grova lagbrott eller "Användaren nollan00000an heter Peter Larson för fler avslöjanden swisha mig på 07070 £och btw ska jag mörda er".

Och mest för att jag inte är sugen lägga tid på att anmäla 27 enskilda inlägg för OT.
Citera
2020-05-13, 18:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taamid
I en tråd på tre sidor jag begriper kommer självdö, gör jag inte.

I en tråd i ABoK jag fattar kommer nå 30, 300 eller 3000 sidor gör jag inte heller för här utgår jag från att det är därför forumet har moderatorer som aktivt bevakar trådarna.

Tänker jag fel på det sistnämnda?

Är det jag som medlem som ser en jätteintressant trådstart som ska läsa 37 sidor och sedan när jag läst alla inlägg och följt alla länkar, ska börja om på sida 1 och anmäla OT nu när jag har handfasta bevis på vad som verkligen var OT?

Innan någon läst 30 sidor kan jag på sid 31 i teorin posta "Mekkys grabbar på order från Spanien" i ungefär varje jävla tråd. Och då är det inte detta meme jag har svårt för (lite kul är den) utan inlägg som är 100% inrikespolitik eller annan skit.

Hur svårt kan det vara söka på "Varg" i tråden om filéknivsvåldet och bara "delete delete delete" - ska jag anmäla dessa inlägg?

Jag följer just nu fem komplett urspårade trådar i ABoK så vill veta var ni sätter mitt ansvar, och mina befogenheter, att inte bara följa era villor utan att anmäla inlägg ett i sänder.

Ja, du tänker fel på att "forumet har moderatorer som aktivt bevakar trådarna".

Utgå ALLTID från att du ska RP:a regelbrott.
Citera
2020-05-13, 18:33
Medlem
najass avatar
Citat:
Om trådstarten är "vem är GM" är nästan inget till någon postar "häktad heter Stefan Davidsson - bilaga".

Om följande 2000 inlägg säger "måste vara en neger/d e Mekky" är det OT.

Vilka inlägg som föregicks som bryter mot en uppenbar regel kan kräva förkunskapen att GM heter Stefan. Resonerade inlägg som att det borde vara en neger behöver inte vara. Och den som först filosoferar kan hålla sig inom intressera ramar, men inte den som bemöter en strof inom ett resonemang men bara "typiskt kvinnor/män/skåningar.

Raderar man prick exakt allt OT tror postare 4-8 "wtf ingen har sagt TYPISKT BÖNDER" så viss OT måste stå kvar för sammanhang, Flashback är inte Wikipedia.

Nej, så är det inte. OT ska bort så fort som möjligt.

Citat:
Nu skrev jag just begreppet OT pga vet mods kan tänka i vidare bemärkelse och fattar jag menar inlägg som är ovidkommande i allmänhet och att jag inte åsyftar grova lagbrott eller "Användaren nollan00000an heter Peter Larson för fler avslöjanden swisha mig på 07070 £och btw ska jag mörda er".

Och mest för att jag inte är sugen lägga tid på att anmäla 27 enskilda inlägg för OT.

Det är som sagt dels inget tvång, och dels behöver du inte anmäla varje enskilt OT-inlägg i en tråd, utan anmäl ett och skriv i kommentaren att det behöver rensas framåt i tråden.
Citera
2020-05-13, 18:34
Medlem
taamids avatar
Tack alla mods för era svar!

Nu känner jag mig mig säkrare på vad som gäller, som att jag kan anmäla ett (1) inlägg och hänvisa till ett replikskifte mellan tre användare om vilken hiphop som är g eller black metal som är trve (helt okej diskussion i sak) men tex i en tråd i ABoK där dessa totalt saknar relevans.

Ett önskemål är fler mods i ABoK och att någon av er tar på sig att följa den specifika tråden och fallet och spårar den till oförutsett lång tar ni ett omtag?

Jag önskar inte fler varnade eller avstängda postare, bara hårdare tag med att radera diverse irrelevanta inlägg. Och superdupergärna då med hänvisning till rätt forum, inläggen i sak är sällan stendumma.
Citera
2020-05-13, 18:40
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Det är som sagt dels inget tvång, och dels behöver du inte anmäla varje enskilt OT-inlägg i en tråd, utan anmäl ett och skriv i kommentaren att det behöver rensas framåt i tråden.

Nu är loppet kört i tråden om Stefan Davidsson och då han går fri, så finns en symbolisk rättvisa att den kommer gå om tråden om mordet på Olof Palme, haha.

Men jag hör dig, och tusen tack för dina svar! <3
Citera
2020-05-13, 18:52
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, du tänker fel på att "forumet har moderatorer som aktivt bevakar trådarna".

Utgå ALLTID från att du ska RP:a regelbrott.

Uppfattat ja, och för mig tydligt nu. Plus de lämnade utrymme för självkritik och hur anmälningar belastar versus avbelastar och med de orden kokade jag ner min trådstart.
Citera
2020-05-13, 19:01
Medlem
taamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Så, som förtydligande - är det bäst lokalisera det älsta inlägg man finner om man vill visa "tills nu var tråden modererad/användarna köpte reglerna"? Eller går lika bra ta det nyaste och hänvisa bakåt? Är det skit samma för ert visningsläge men bara mer logiskt läsa framåt eller? Sammanhanget i inläggen fås ju bakåt?!
Citera
2020-05-13, 19:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Så, som förtydligande - är det bäst lokalisera det älsta inlägg man finner om man vill visa "tills nu var tråden modererad/användarna köpte reglerna"? Eller går lika bra ta det nyaste och hänvisa bakåt? Är det skit samma för ert visningsläge men bara mer logiskt läsa framåt eller? Sammanhanget i inläggen fås ju bakåt?!

Möjligen något bättre att RP:a det första OT-inlägget i tråden. Det brukar vara så att ett eller ett par inlägg får tråden att spåra ur, och då är det bra att hitta dessa "OT-start-inlägg" och arbeta sig framåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in