2025-12-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om jag förstått rätt:

Han är gripen på Cap Verde
Han är medborgare i landet
Han kommer att ställas inför rätta i Cap Verde och
om han döms så avtjänar han straffet i sitt hemland

Korrekt ?

Jag undrar detsamma. Vilket är landet som han är medborgare i? Han kan ha gömt sig i tredje land.

Enligt artikel i Expressen 2023 visste man att han var på Kap Verde redan då. Ändå dröjde det till slutet av 2025 innan han greps.
Citera
2025-12-13, 19:56
Medlem
https://www.gp.se/krim/gangmannen-greps-mitt-under-dackaffarerna.1c250069-35a0-4dc5-a57e-13d204d45afc
Berat och Adrian återigen igång med sina stölder.
Även en tidigare medlem från Mfalangen är misstänkt.

De tre männen från Göteborg, kända i stans gängmiljöer, greps utanför Green Storage anläggning i Södertälje.
Där inne förvarades stulna hjul, däck och exklusiva fälgar till ett värde av närmare en miljon kronor.
Enligt utredningen hade den ene av dem sysslat med storskalig försäljning via Blocket och Facebook Marketplace.
Nu ställs trion inför rätta för grovt häleri.

Hon såg hur en grupp män lastade in mängder av däck i en vit skåpbil och bidrog dessutom med ett intressant registreringsnummer.

Det kunde kopplas till en man i 35-årsåldern, som under många år tillhört en av sidorna i de ständigt aktuella gängkrigen i Biskopsgården.

Rört sig i gängmiljöer
Han var på plats i Södertälje tillsammans med en yngre släkting i 30-årsåldern, som också varit inblandad i nätverkskonflikter.

De har varit knutna till den så kallade B-falangen på Hisingen. Båda är tidigare dömda för olaglig hantering av diverse biltillbehör.

Mannen som anklagas för att ha utannonserat och magasinerat stöldgodset bor numera i Stockholmsområdet, men ingick under flera år M-falangen i Västra Frölunda.
Citera
2025-12-16, 21:37
Medlem
fup på målet?
Citera
2026-01-25, 17:14
Avslutad
Vad han åtalad för vad riskerar han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto