2020-05-03, 16:41
Medlem
Xhamsterns avatar
Har tagit syra (1CP-LSD) vid två tillfällen, och båda gångerna har jag haft enorma problem med magen, blir illamående, får ont i magen, gaser, diarréer etc. Så pass jobbigt att det stör ruset.

Första gången hade jag hållt igen på maten (endast en lätt lunch) och det var inte fullt lika problematiskt, å andra sidan var jag tvungen att äta under ruset då en enorm hunger satte in.

Andra gången hade jag slängt i mig en pizza 2 timmar innan jag droppade syran, var nära att jag spydde vid ett tillfälle.

Har inga sådana här problem när jag tar andra droger.

Nån som har något husmorsknep? Hört att ingefära ska funka, nån som testat?
Citera
2020-05-03, 16:51
Medlem
Trippa alltid lite småhungrig. Ät ett väldigt lätt mål timmar innan du droppar. Du kan käka frukt, nötter tex under trippen om du skulle bli hungrig.

Själv blir jag aldrig hungrig på något tills peaken har lagt sig rejält.

Om du käkar hyfsat nära inpå syran så blir det oftast obehag i magtrakten enligt min erfarenhet.

En god fruktjuice brukar vara supergott under trippen.
Citera
2020-05-05, 19:08
Medlem
Själva ruset på LSD är designat på sådant sätt att man får feber utan att bli sjuk. Många av dragen vid trippen liknar ett insjuknande i gallfeber, men utan att få människan att "må dåligt". Demoneour?
Citera
2020-05-14, 01:41
Medlem
Blev dålig i magen en gång på syra med, hänt en gång och självklart va jag för bäng för att veta hur toan fungerade... hahah vaknade dock på sjukhus
Citera
2020-05-14, 11:38
Medlem
Fraktalbanans avatar
Du svarade själv på frågan, tryck inte i dig skräp före en tripp. Ät lätt och hälsosamt.

Har i stort sett provat alla klassiska psykedelier och det är samma sak det med magen. Min erfarenhet och tro är att psykedelier frigör ens energisystem, kundalini. Tarmarna och hjärnan har en koppling för byggandet av serotonin och substansen säger åt kroppen att rena sig så att helandet kan börja. Så har man inte gjort förarbete kommer kroppen rena sig oavsett och det blir mera plågsamt.
Citera
2020-05-14, 13:27
Medlem
orrecrists avatar
Flera som rapporterar om just magbesvär på 1cp-lsd. Annars är ju syra relativt snällt mot magen än ex svamp men kan tänka mig att det varierar från fall till fall.
Citera
2020-05-15, 05:20
Avslutad
har mått riktigt illa på både syra och svamp. Efter jag "lärde" mig ruset efter ett antal trippar började det avta mer o mer men när man börja nå peaken smyger alltid ett illamående fram tror det hör till nästan alla trippar.
Citera
2020-09-08, 01:00
Medlem
killenmedkexs avatar
Såg någon här på forumet som snackade om att ta både omeprazol och dricka en samarin lite innan man tar lappen.

Testade senaste gången jag trippade på syra och kan instämma att det hade en positiv effekt, magen kändes lite lugnare än vanligt. Och då brukar jag få relativt illamående (konstant spykänsla eller kräkningar) på div psykadeliska och andra droger.
Citera
2020-09-08, 09:21
Medlem
Zot^s avatar
90% av alla serotonin receptorer finns i mag-tarmkanalen där dem reglerar rörelse i tarmen. Så att man kan bli lite kass i magen är inte så konstigt.

Köp ett pack dimor (mot diarré), ett pack omeprazole och/eller samarin (för sura uppstötningar) samt postafen (för illamående) så fixar det sig nog.

Happy tripping
Citera
2020-09-12, 17:27
Medlem
hipp-hipps avatar
Det är inget "syrligt" som orsakar diaree. Det är inte så att man tagit för mycket äpplevinäger eller citrusfrukter eller aspirin. Man pratar om mikrogram: dvs tusendel av milligram eller miljondel av gram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in