Citat:
Ursprungligen postat av
slimshaddy
Finns över 100 olika Fermi paradox och vilka tror ni är dom mest troliga alltså anledningen till att vi inte sett bevis på liv annat än på jorden.
Jag tror det hela handlar om de oändliga avstånden- och då menar jag verkligen OÄNDLIGA. Min tro är att universumet är helt utan slut, att det bara fortsätter hur långt bort än våra sinnen kan föreställa oss. Det finns ingen ände helt enkelt. Denna, min tanke, innebär ju att det finns- inte bara miljarder, istället oändligt med ytterligare världar vilka håller utvecklat och intelligent liv. Världarna tar aldrig slut.
Förlänger man denna tanke ytterligare finns även du som en exakt kopia någonstans i just detta ögonblick men också om 200 år- eller om tio miljoner år, och förresten; inte bara
en kopia istället oändligt många kopior av exakt du och precis just nu i denna stund, kanske någon har på sig en röd tröja istället för den vita du har idag?
Alltså- varför vi inte ser eller kunnat fastslå annat liv än det vi ser här på Jorden handlar om de svårbegripliga avstånden- min tro säger att ALLT finns just nu men också; har alltid funnits och kommer alltid finnas i all oändlighet. Snackande katter och filosoferande nyanser av blått...