2020-04-24, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdolf1
Vem som slog vem först är sekundär när det kommer till att döda någon. Människoliv är heligt och ingen borde döda en annan. Tim har en son som kommer att sakna att ha en pappa i sitt liv. Det är viktigt att ha i åtanke. Tim kanske inte är perfekt men han var snäll och vänlig. Det här är en läxa för alla att alltid hålla sin ilska under kontroll.
Det kommer aldrig att bli klassat som mord. Tänk dig själv om Jag skulle börja slå dig ... slå dig .. slå dig .. och gapa och skrika på dig hur värdelös du är ... vara arg på dig .. och du försöker komma ut ur din lägenhet ... men Jag motar dig och slår dig ... du greppar en kniv för att värja dig mot mig ... och du använder kniven i försvar för att inte få mer stryk av mig ... för jag slår dig .. plötsligt sticker du kniven på måfå framåt .. och råkar träffa illa med kniven ...

Då är det inte mord du har begått mot mig utan självförsvar.
Senast redigerad av Fiddleback 2020-04-24 kl. 17:54.
Citera
2020-04-24, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Det kommer aldrig att bli klassat som mord. Tänk dig själv om Jag skulee börja slå dig ... slå dig .. slå dig .. och gapa och skrika på dig hur värdelös du är ... vara arg på dig .. och dumförsöker komma ut ur din lägenhet ... men Jag motar dig och slår dig ... du greppar en kniv för att värja dig mot mig ... och du använder kniven i försvar för att inte få mer stryk av mig ... för jag slår dig .. plötsligt sticker du kniven på måfå framåt .. och råkar träffa illa med kniven ...

Jag håller med dig där.. Men det kanske klassas som vållande till annans död, lm rätten skulle anse att det ej behövdes så pass mycket våld?
Ja, vi får helt enkelt se hur det utvecklas.
Men jag tror också på någon form av självförsvar.
Citera
2020-04-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handender
Kollar du i dokumenten ifrån tingsrätten, så är det:
Jo@n VICTORI@ PRESCOTT Hou 19970802-5144

(Alltså Födelsedag den 2 augusti (fyller 23 år om 100 dagar) )
Ok, sorry. Jag missade det. Då är det hon👍🏻
Citera
2020-04-24, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovebananaskids
Jo men så kan man inte tänka, bara för personen har ett barn så är dem ”fredade”
Så funkar det inte....
Jag förstår din poäng. Men fysisk misshandel som ett sätt att lösa problem i ett våldsamt förhållande är sällan en konstruktiv lösning. Jag anser att det finns bättre sätt att lösa konflikter i ett våldsamt förhållande än att döda misshandlaren. Man kan till exempel avsluta förhållandet... söka hjälp från kvalificerade terapister, mm. Att döda någon är något som inte kan inte göras ogjort. Även om du ångrar dig senare, kan du inte förändra något. Därför är det för extremt. Det hade varit bättre att hon hade avslutat förhållandet. Livet är heligt. Verkligheten nu är att det finns ett oskyldigt barn som kommer att växa upp utan en pappa . Vilket kan komma att ha sina effekter. Extrem ilska kommer alltid att ha extrema konsekvenser.
Citera
2020-04-24, 18:00
Medlem
Jag har framställt en helt annan bild i mitt huvud.
Vad jag ser framför mig är - 2 berusade & koksade problem barn som det slagit slint i huvudet på. Mest slint slog det för tjejen som tillslut stack ihjäl sin pojkvän eller "kk" (what so ever) med kniv.

Säger inte att jag har rätt, eller att ni har fel. Men ingen vet i nuläget.

Edit: Att jag antar alkohol och droger är för att jag känner till den avlidnes bakgrund väl.
Citera
2020-04-24, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handender
Antingen "No Klabb" eller "No Klass" 👍🤟😄

Står No Klabb...
Citera
2020-04-24, 18:03
Medlem
Citat:
Jag förstår din poäng. Men fysisk misshandel som ett sätt att lösa problem i ett våldsamt förhållande är sällan en konstruktiv lösning. Jag anser att det finns bättre sätt att lösa konflikter i ett våldsamt förhållande än att döda misshandlaren. Man kan till exempel avsluta förhållandet... söka hjälp från kvalificerade terapister, mm. Att döda någon är något som inte kan inte göras ogjort. Även om du ångrar dig senare, kan du inte förändra något. Därför är det för extremt. Det hade varit bättre att hon hade avslutat förhållandet. Livet är heligt. Verkligheten nu är att det finns ett oskyldigt barn som kommer att växa upp utan en pappa . Vilket kan komma att ha sina effekter. Extrem ilska kommer alltid att ha extrema konsekvenser.

Men i och med att han nu var en kvinnoboxare så är det kanske bättre att det blev som det blev innan han slog ihjäl någon tjej?

Ja, det är synd om barnet. Men jag vet inte hur mycket bättre det är att ha en pappa som tar kokain och slår på tjejer än att inte ha någon pappa alls.
Citera
2020-04-24, 18:05
Avslutad
Citat:
Men ! "Barnet är ju heligt".. du behöver inte oroa dig ..
Citera
2020-04-24, 18:10
Medlem
sunny5s avatar
Citat:

Du verkar insatt i ämnet, MEN har du själv försökt avsluta ett destruktivt förhållande nån gång? Se det är inte så enkelt som folk vill tro
Barnet är det visserligen synd om, men å andra sidan så hellre en död pappa än en missbrukande pappa som struntar fullkomligt i en...
Citera
2020-04-24, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Det kommer aldrig att bli klassat som mord. Tänk dig själv om Jag skulle börja slå dig ... slå dig .. slå dig .. och gapa och skrika på dig hur värdelös du är ... vara arg på dig .. och du försöker komma ut ur din lägenhet ... men Jag motar dig och slår dig ... du greppar en kniv för att värja dig mot mig ... och du använder kniven i försvar för att inte få mer stryk av mig ... för jag slår dig .. plötsligt sticker du kniven på måfå framåt .. och råkar träffa illa med kniven ...

Jag förstår vad du menar. Men jag tror fortfarande att slår 112 är bättre i en sådan situation. Istället för att ta lagen i dina egna händer och mörda din misshandlare. Bara slår 112. Och vänta lite. Problem solved.
Citera
2020-04-24, 18:17
Medlem
Det spekuleras för mycket kring honom, hur han såg ut och vilka domar etc.
Jag tycker mer att hon ser ut som ett psykfall så hon kan mycket väl fått nått flipp och dödat honom.
Citera
2020-04-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Du verkar insatt i ämnet, MEN har du själv försökt avsluta ett destruktivt förhållande nån gång? Se det är inte så enkelt som folk vill tro
Barnet är det visserligen synd om, men å andra sidan så hellre en död pappa än en missbrukande pappa som struntar fullkomligt i en...
Jag vet att det är jättesvårt ibland att avsluta ett destruktivt förhållande. Det är inte lätt. Jag förstår det. Men, att döda någon som du har älskat innan, och kanske fortfarande älskar, snälla, det är extremt. Tror jag iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in