2011-06-15, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mymouth
Shinola? Vadå menar du att man kan tagga med skokräm??

jorå. den "bästa" är den vita rinniga på plastflaska som spädes 50/50 med vatten. rinnig och go.
Citera
2011-06-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uruguayo42
Antagligen så fanns den redan en liten Cope i kvarteret.
OT: Funderade lite på att det inte finns några 3r. Typ, så att säga, Cope3 eller Can3 eller Cas3. Ja.
Och att köra Quetwo skulle kännas väldigt konstigt. Kanske helt enkelt är så att man inte "tar" en tag från någon som är stor?

Cope2 fick tagen av en som körde det innan där av 2:an, om jag inte missminner mig fick han den av Cap, Nämns en Mean3 i stylewars, men kanske är ovanligt att tags vandrar i tre led, 1 betyder att man hävdar rätten till tagen antingen för att man var först eller är störst.. andra nummer på New York målare brukar vara gatan man kommer ifrån.
Citera
2011-06-15, 18:59
Medlem
test1fys avatar
Jag tycker att legend inte nödvändigtvis behöver vara nån som målat 1000 tåg eller är känd i hela landet, utan en person som förut målade väldigt mycket och väldigt bra. Någon man såg upp till som ung writer. Åtminstone i Sverige bör man tänka så.
Citera
2011-06-15, 20:55
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Jag tycker att legend inte nödvändigtvis behöver vara nån som målat 1000 tåg eller är känd i hela landet, utan en person som förut målade väldigt mycket och väldigt bra. Någon man såg upp till som ung writer. Åtminstone i Sverige bör man tänka så.

Självklart så har du rätt, man BÖR tänka så i Sverige. Trevligt med någon som har koll på scenen!
Citera
2011-08-29, 06:44
Medlem
-abloys avatar
Två frågor, Dubs - det är väl ett engelskt uttryck för linjeväggar?
Sen en till då: Finns det något namn för det där man gör i Paris, alltså klottrar ner hela tågsidan med pennan exempel
Citera
2011-08-29, 12:07
Medlem
Stressoraklets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -abloy
Sen en till då: Finns det något namn för det där man gör i Paris, alltså klottrar ner hela tågsidan med pennan exempel
Jag skulle kalla det, kort och gott, "utsidor".
Citera
2011-08-29, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -abloy
Jag har ett väldigt svagt minne att jag har hört att en Dub är typ som en snabbare tågpiece,rätta mig om jag har fel.
Citera
2011-08-29, 13:37
Medlem
sirhectors avatar
Kan man kallas ACK om man inte lirar sthlm, gbg eller om man ska vara snäll malmö?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in