Citat:
Ursprungligen postat av
hejsanjaghetersaga
Jag förstår att det låter så, men hela påskhelgen fick spenderas tillsammans med han. Och när jag ser att han är på samma fest som jag har tänkt gå på så kan inte jag låta bli att fundera på om jag ska skita i att gå, vilket känns åt helvete
Ja, men du är väl en vuxen människa och måste väl kunna välja själv?
Och bara för att du säger ifrån en gång behöver väl inte innebära att du inte säger ifrån en annan gång? Låg mig återigen ta ett exempel med sambon. Hon blev bjuden på en middag med ett par kompisar. De skulle fira årsdagen av en resa de gjorde tillsammans. Problemet var att hennes ex skulle med. Då ställde hon ett ultimatum, att antingen kommer inte hennes ex, eller så får hon ta med sin sambo (dvs mig). Det var inte okej, och därför tackade hon nej. Hon förklarade för sina kompisar och det var lugnt.
Hon umgås fortsatt med de där gemensamma kompisarna. Och detta är den ENDA gången på över 2,5 år som hon ens riskerat att råka på det där exet.
En fråga du måste ställa dig är: Vad är det värsta som kan hända om han råkar dyka upp när du umgås med era gemensamma kompisar? Ställer han till en scen och beter sig som en apa inför era polare så bör de rimligtvis exkludera honom framåt. Om han INTE ställer till med en scen, så tror jag även här att du gör en grej av det här för att DU tycker att det är jobbigt och DU släpper in honom på nytt.