2020-04-19, 01:08
Medlem
Förövrigt har vi inte haft sex sen han hörde av sig nu sist. Han har försökt, en natt sov jag där men jag säger att jag inte vill. Håller han på såhär för att straffa mig? Han beter sig som ett svin nu, är ute och dricker och kommer förmodligen vara med någon annan inatt. Men jag är förberedd på detta.

För någon timme sen öppnade han mitt meddelande utan att svara och då förstod jag, men jag vet också att han kmr höra av sig igen och det är ju problemet för jag är på vippen till att gå vidare från honom varje gång han hör av sig, och när han väl gör det så är han alltid som ett jävla ljus i början, för att sedan vända helt när han har mig på halster. Jävla äckel
Citera
2020-04-19, 04:41
Medlem
yournotlikemes avatar
Fråga dig själv varför du tillåter detta istället? Du får det att låta som det är hans fel. Du har väl ett eget val i frågan men på dig beskriver du det som att du inte har något att säga till om?
Citera
2020-04-19, 04:57
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanjaghetersaga
Feg? Detta handlar inte om att jag är feg. Däremot så lever jag i en drömvärld och hoppas på att alla bara ska behandla mig bra om jag ger dom chansen. Förstår inte varför jag blir behandlad som skit, är faktiskt en jävligt snäll människa

Till sist och syvende beror det på att du tillåter/accepterar det genom att inte sätta gränser. Det har andra i tråden redan påpekat.

Är du rädd för att inte uppfattas som snäll?

Och ja, du lever i en drömvärld, för något stämmer inte med verkligheten i ditt fall.
Senast redigerad av spermaoffret 2020-04-19 kl. 05:01.
Citera
2020-04-20, 08:02
Medlem
Citat:
Ja nu skriver jag här igen mitt ex/en kille jag började träffa för ett år sen, som det har tagit slut med och som rent utav betett sig som en röv hörbav sig än idag. 3 månader in i vår skit väljer jag att avsluta, en dag går så hör han av sig. Därefter avslutar vi säkert 7 ggr, han är den som tar beslutet mestadels av gångerna men är även den som sedan slingrar sig tillbaks varje gång.

Nu sista gången tog det 4 månader, sen kom han igen, först som vän. Detta är otroligt svårt för mig då jag gärna tror det bästa om folk, och vill tro på att han ska förändras. Vi har även gemensamma vänner och festar en del ihop, vilken även där gör det svårt.

Hur fan får man ett slut på detta? Utan att det blir stelt?

Jag är så otroligt svag, och jag hatar det! Jag har svårt för att vara den som avslutar, men när det väl avslutas så gör jag inget större väsen utav mig. Är det fel?

Är så jävla vilsen, jag vet att han inte är en bra kille men jag vet fan inte varför jag ständigt ger han nya möjligheter till att få mig att må dåligt.

Och varför i helvete gör han detta?
Blocka och ignorera easy
Citera
2020-04-20, 08:40
Medlem
Om någon lyckas slingra sig tillbaka innebär det att någon (dvs du) tillåter att han kliver in. Blockera hans nummer, blockera hans Facebook, ta bort honom i alla sociala medier, exkludera honom på riktigt. Om han skulle skriva från nya konton; Blockera direkt och framförallt: SVARA ALDRIG!
Citera
2020-04-20, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Till sist och syvende beror det på att du tillåter/accepterar det genom att inte sätta gränser. Det har andra i tråden redan påpekat.

Är du rädd för att inte uppfattas som snäll?

Och ja, du lever i en drömvärld, för något stämmer inte med verkligheten i ditt fall.

Det kan nog stämma att jag är rädd för det. Var för några år sedan tillsammans med en kille misshandlade mig både psykiskt och fysiskt, tog tunga droger och tryckte ner mig genom att säga att jag var dum när jag inte tog bort mina sociala medier, slutade umgås med kompisar, inte lät han kolla igenom min telefon osv. Efter det blev jag aldrig mig lik riktigt, och det värsta är att JAG skäms när jag skriver detta, jag är rädd att folk ska tro att jag vill vara ett offer. Måste vara ett bevis på hur jävla förstörd jag är.

Jag kan nog mer känna att jag vill framstå som ganska cool och chill, är vän med dom flesta av mina ex trots att dom har nya, vilket jag tror var vad jag hoppades att vi skulle kunna vara.

Nu skriver vi iaf inte, jag fick ett redigt jävla utbrott nu när han skrev sist och var faktiskt riktigt jävla otrevlig, så nu kanske han blev rädd med lite tur 😂
Citera
2020-04-20, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Om någon lyckas slingra sig tillbaka innebär det att någon (dvs du) tillåter att han kliver in. Blockera hans nummer, blockera hans Facebook, ta bort honom i alla sociala medier, exkludera honom på riktigt. Om han skulle skriva från nya konton; Blockera direkt och framförallt: SVARA ALDRIG!

Hade detta vart ett ex som jag visste att jag inte skulle träffa på så hade jag onekligen gjort det. Problemet är att vi har gemensamma vänner och kommer antagligen att träffas genom dom. Jag vill inte göra situationen "besvärlig" för andra, vill bara att skiten ska funka
Citera
2020-04-21, 09:59
Medlem
Citat:
Hade detta vart ett ex som jag visste att jag inte skulle träffa på så hade jag onekligen gjort det. Problemet är att vi har gemensamma vänner och kommer antagligen att träffas genom dom. Jag vill inte göra situationen "besvärlig" för andra, vill bara att skiten ska funka

Skit samma om ni har gemensamma vänner. Ni behöver väl inte ha kontakt med varandra bara för att ni har gemensamma vänner. Min sambo har gemensamma vänner med sitt tidigare ex. De umgås (hon och de gemensamma vännerna). Råkar han vara någonstans... ja, då må det vara så, men hittills har hon kunnat umgås med gemensamma vänner utan att för den skull behöva umgås med sitt ex.

Det låter som att du har en sjuk ursäkt för att du inte vågar släppa taget, sorry!
Citera
2020-04-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Skit samma om ni har gemensamma vänner. Ni behöver väl inte ha kontakt med varandra bara för att ni har gemensamma vänner. Min sambo har gemensamma vänner med sitt tidigare ex. De umgås (hon och de gemensamma vännerna). Råkar han vara någonstans... ja, då må det vara så, men hittills har hon kunnat umgås med gemensamma vänner utan att för den skull behöva umgås med sitt ex.

Det låter som att du har en sjuk ursäkt för att du inte vågar släppa taget, sorry!

Jag förstår att det låter så, men hela påskhelgen fick spenderas tillsammans med han. Och när jag ser att han är på samma fest som jag har tänkt gå på så kan inte jag låta bli att fundera på om jag ska skita i att gå, vilket känns åt helvete
Citera
2020-04-23, 08:15
Medlem
Citat:
Jag förstår att det låter så, men hela påskhelgen fick spenderas tillsammans med han. Och när jag ser att han är på samma fest som jag har tänkt gå på så kan inte jag låta bli att fundera på om jag ska skita i att gå, vilket känns åt helvete

Ja, men du är väl en vuxen människa och måste väl kunna välja själv?

Och bara för att du säger ifrån en gång behöver väl inte innebära att du inte säger ifrån en annan gång? Låg mig återigen ta ett exempel med sambon. Hon blev bjuden på en middag med ett par kompisar. De skulle fira årsdagen av en resa de gjorde tillsammans. Problemet var att hennes ex skulle med. Då ställde hon ett ultimatum, att antingen kommer inte hennes ex, eller så får hon ta med sin sambo (dvs mig). Det var inte okej, och därför tackade hon nej. Hon förklarade för sina kompisar och det var lugnt.

Hon umgås fortsatt med de där gemensamma kompisarna. Och detta är den ENDA gången på över 2,5 år som hon ens riskerat att råka på det där exet.

En fråga du måste ställa dig är: Vad är det värsta som kan hända om han råkar dyka upp när du umgås med era gemensamma kompisar? Ställer han till en scen och beter sig som en apa inför era polare så bör de rimligtvis exkludera honom framåt. Om han INTE ställer till med en scen, så tror jag även här att du gör en grej av det här för att DU tycker att det är jobbigt och DU släpper in honom på nytt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in