OCH vem vet hur det ser ut med bärtillgången i höst! INGEN! I fjol plockade jag KILOVIS med blåbär här på vår BRF:s tomt. Ingen thailändsk bärplockare var så fräck så att hon klev in på våran gemensamma tomt......och så var jag där och plockade. Det var som en dröm.....(och mardröm) när jag lyfte på blåbärsriset och det var som att ta godis från småbarn. Jag HATAR att plocka bär...men här fanns inte ngt att tveka på. PLOCKA! Fyllde frysen.
En bra fråga, då arbetet inte kräver någon omfattande utbildning borde det vara perfekt för de som vill få in en fot på arbetsmarknaden. När vi redan har gott om arbetslösa som saknar enklare arbeten så borde arbetskraftsimport för dessa vara förbjudet, bör även gälla enklare restaurangjobb osv.
Hur har ni tänkt få somalier, Araber som kommit hit för bidrag att plocka bär? något dom aldrig gjort och helt saknar vilja att göra merparten.
Många vet inte ens vad bär buskar är för något, kommunen hade sådan tvångsplacerade här som skulle klippa häckar, dom klippte allt även det som inte skulle och helt fel såg för jävligt ut bara döda pinnar som stod kvar.
thailändska river in alla bär dom är proffs på det besväras inte av mygg och knott..
att få en jihadist att arbeta är omöjligt det är kärringen som arbetar där