2020-05-12, 21:29
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Eller så vänder vi på tankesättet och applicerar teorin om att viruset inte alls hoppar mellan människor i Ica-kön, och funderar istället på vaccinationsprogrammet i höstas/vintras.
Kan det vara så att majoriteten av de som dukat under av covid19 under våren är just samma människor som blivit injicerade med Influensavaccin i förebyggande syfte?
Finns det ens studier som undersökt det sambandet? Om inte, varför?

en möjlig teori som jag har funderat mycket på men inte hittat något svar på

det extrema antalet (50.000) som dog i UK vintern 2018 skyller man på att vaccinet inte fungerade som det skulle.. kan det ha varit ett nytt vaccin som var först ut i UK?

om det är DET vaccinet vi fick inför denna vinter, alltså samma vaccin som UK använde 2017/18, så är det en möjlig teori! majoriteten av länderna i europa fick faktiskt ett NYTT vaccin inför denna vinter, men jag vet inte om det är så ovanligt, vacciner byts väl ut? hur ofta? värt att kolla upp vilket vaccin vi bytte till.

MEN det känns som att sambandet borde ha kommit upp i ljuset vid det här laget om det låg någon sanning i det.. jag tror tyvärr att många utan vaccin dukar under.
Senast redigerad av AndersTengell 2020-05-12 kl. 21:31.
Citera
2020-05-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
en möjlig teori som jag har funderat mycket på men inte hittat något svar på

det extrema antalet (50.000) som dog i UK vintern 2018 skyller man på att vaccinet inte fungerade som det skulle.. kan det ha varit ett nytt vaccin som var först ut i UK?

om det är DET vaccinet vi fick inför denna vinter, alltså samma vaccin som UK använde 2017/18, så är det en möjlig teori! majoriteten av länderna i europa fick faktiskt ett NYTT vaccin inför denna vinter, men jag vet inte om det är så ovanligt, vacciner byts väl ut? hur ofta? värt att kolla upp vilket vaccin vi bytte till.

MEN det känns som att sambandet borde ha kommit upp i ljuset vid det här laget om det låg någon sanning i det.. jag tror tyvärr att många utan vaccin dukar under.

Samma här, och det är just det omvända tankesättet som dyker upp vart man än letar, frågan ställs huruvida influensavaccinet skulle kunna haft en positiv effekt, inte tvärtom.
Jag bara kastar ut idén. Just Lombardiet massvaccinerade ju den äldre befolkningen i vintras. Sambandet borde definitivt undersökas. Och har med all sannolikhet redan gjorts.
Märkligt att vi varken fått bu eller bä i frågan, en positiv effekt borde såklart ha stått i aftonblaskan redan i april. Tystnaden talar för motsatsen. Kanske.
Citera
2020-05-12, 22:16
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Samma här, och det är just det omvända tankesättet som dyker upp vart man än letar, frågan ställs huruvida influensavaccinet skulle kunna haft en positiv effekt, inte tvärtom.
Jag bara kastar ut idén. Just Lombardiet massvaccinerade ju den äldre befolkningen i vintras. Sambandet borde definitivt undersökas. Och har med all sannolikhet redan gjorts.
Märkligt att vi varken fått bu eller bä i frågan, en positiv effekt borde såklart ha stått i aftonblaskan redan i april. Tystnaden talar för motsatsen. Kanske.

det är faktiskt lite underligt att det är så tyst om den saken.

men inom EU jobbas det ju hårt med att lobba för vaccin, så OM det skulle vara nå skit med vaccinet skulle man antagligen tysta det för att inte skrämma upp befolkningen.

vaccin har hög prio!

https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

Identify barriers to access and support interventions to increase access to vaccination for disadvantaged and socially excluded groups, including by promoting health mediators
and grassroots community networks,
in line with national recommendations.

alltså, skulle det komma ut att man fuckat upp med vaccin så skulle det vara ett rejält bakslag för arbetet som pågår. miljarders miljarder skulle gå till spillo.

man lobbar till och med för vaccin genom olika gräsrotskampanjer..
Senast redigerad av AndersTengell 2020-05-12 kl. 22:18.
Citera
2020-05-16, 13:27
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
det är faktiskt lite underligt att det är så tyst om den saken.

men inom EU jobbas det ju hårt med att lobba för vaccin, så OM det skulle vara nå skit med vaccinet skulle man antagligen tysta det för att inte skrämma upp befolkningen.

vaccin har hög prio!

https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/vaccination/docs/2019-2022_roadmap_en.pdf

Identify barriers to access and support interventions to increase access to vaccination for disadvantaged and socially excluded groups, including by promoting health mediators
and grassroots community networks,
in line with national recommendations.

alltså, skulle det komma ut att man fuckat upp med vaccin så skulle det vara ett rejält bakslag för arbetet som pågår. miljarders miljarder skulle gå till spillo.

man lobbar till och med för vaccin genom olika gräsrotskampanjer..

Om vaccin alls är möjligt så är det nog viktigt att man kikar på rätt virus.

Man har nu idenfitierat massor av strängar men speciellt två väldigt olika strängar. Den nya mer muterade strängen verkar vara mer dödlig. Asiater var mer benägna att smittas av den första strängen men hade en låg dödlighet. Deras genetik verkar dock vara betydligt bättre mot denna nya muterade strängen.

Är det inte intressant så säg?

Som du tidigare också pååpekat, fantastiskt konstigt att detta inte får mer uppmärksamhet!!!
Citera
2020-05-19, 22:13
Medlem
AndersTengells avatar
kommer ni ihåg att man pratade om ETT ANDRA DJUR innan viruset nådde människa?

alltså FLADDERMUS>DJUR 2>MÄNNISKA

teorierna har vart allt från orm till pangolin (nån typ av sköldpaddsgris?)

men jag tror jag har listat ut det! det andra djuret är en jävla GRÄVLING hahaha

det här är inget skämt! kommer backa upp denna teori med bevis men måste sammanställa min forskning först.

MEN en viktig sak, det betyder inte att viruset skapades på naturlig väg. jag tror fortfarande att det är gjort i labb, men av naturliga ingredienser så att säga.. och fladdermus (YUNNAN BAT G14 eller vadfan den hette) + grävling är två av dessa ingredienser
Citera
2020-05-19, 22:21
Medlem
AndersTengells avatar
http://www.tbfreeengland.co.uk/faqs/

up to one in three badgers are estimated to have bovine TB

the disease affects the lungs, but also the kidneys. Infected badgers experience more extensive development of TB lesions than cattle, and infected animals will lose weight and body condition and experience severe breathing problems

GRÄVLINGAR???? TUBERKULOS?? nä nu har gubben blivit tokig tänker ni! ICKE! (inte david då)

https://www.lifesciencesweden.se/article/view/711759/bcgvaccin_provas_mot_coronavirus

det kommer mera. håll ut.
Citera
2020-05-19, 22:34
Medlem
Citat:
http://www.tbfreeengland.co.uk/faqs/

up to one in three badgers are estimated to have bovine TB

the disease affects the lungs, but also the kidneys. Infected badgers experience more extensive development of TB lesions than cattle, and infected animals will lose weight and body condition and experience severe breathing problems

GRÄVLINGAR???? TUBERKULOS?? nä nu har gubben blivit tokig tänker ni! ICKE! (inte david då)

https://www.lifesciencesweden.se/article/view/711759/bcgvaccin_provas_mot_coronavirus

det kommer mera. håll ut.
Detta har med Covid19 att göra...?
Citera
2020-05-20, 11:41
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Detta har med Covid19 att göra...?

JA!

jag börjar tro att covid-19 på något vis samspelar med tuberkulos! jag försöker komma på hur då coronaviruset är ett virus och tuberkulos en bakterie.

NU HAR JAG DET!!!

jag misstänker att en ny sorts tuberkulos började spridas 2017/2018. den är latent och asymtomatisk för majoriteten, men vissa blir sjuka.. därav så många som påstår sig varit sjuka månaderna innan SARS-CoV-2 blev officiellt.

SARS-CoV-2 som kom senare, slutet av 2019, AKTIVERAR den nya tuberkulosen och gör den livsfarlig!

så det vi ser nu, är en asymtomatisk tuberkulos som aktiveras av coronaviruset!

KOLLA! HÄR ÄR EN STUDIE SOM STÖDJER MIN TEORI!

Corona virus activates a stem cell mediated defense mechanism that accelerates activation of dormant tuberculosis: implications for the COVID-19 pandemic

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.05.06.077883v1
Senast redigerad av AndersTengell 2020-05-20 kl. 11:43.
Citera
2020-05-20, 11:45
Medlem
AndersTengells avatar
problemet är att jag fram tills nu har trott att tuberkulos på något vis är INBAKAT i sars-cov-2, men jag ser inte hur det skulle vara möjligt då det ena är en bakterie och det andra ett virus.

därför misstänker jag att det är två pandemier som pågår, en bakteriedriven och en virusdriven. dessa har nu krockat och skapat kaos!

jag återkommer om grävlingen, den är fortfarande viktig för att förstå detta men måste reda ut en del frågetecken.

det är helt genialiskt att använda sig av en bakterie och ett virus som aktiverar bakterien. helt genialiskt.

bakterien (tuberkulos) är lättare att placera ut och kontrollera, det kan dessutom göras utan att någon märker att den sprids då den är asymtomatisk och latent. dessutom kan man vaccinera sig mot den genom BCG-vaccin! man kan alltså genom tuberkulos styra vem eller vilka som ska drabbas av covid-19.

sars-cov-2, alltså covid-19, är själva AVTRYCKAREN! aktiveringsknappen så att säga.

helt otroligt mäktigt!
Senast redigerad av AndersTengell 2020-05-20 kl. 11:49.
Citera
2020-05-20, 12:02
Medlem
Citat:
problemet är att jag fram tills nu har trott att tuberkulos på något vis är INBAKAT i sars-cov-2, men jag ser inte hur det skulle vara möjligt då det ena är en bakterie och det andra ett virus.

därför misstänker jag att det är två pandemier som pågår, en bakteriedriven och en virusdriven. dessa har nu krockat och skapat kaos!

jag återkommer om grävlingen, den är fortfarande viktig för att förstå detta men måste reda ut en del frågetecken.

det är helt genialiskt att använda sig av en bakterie och ett virus som aktiverar bakterien. helt genialiskt.

bakterien (tuberkulos) är lättare att placera ut och kontrollera, det kan dessutom göras utan att någon märker att den sprids då den är asymtomatisk och latent. dessutom kan man vaccinera sig mot den genom BCG-vaccin! man kan alltså genom tuberkulos styra vem eller vilka som ska drabbas av covid-19.

sars-cov-2, alltså covid-19, är själva AVTRYCKAREN! aktiveringsknappen så att säga.

helt otroligt mäktigt!
Intressant. Får hoppas att mitt tbc-vaccin funkar efter 47 år då.
Citera
2020-05-20, 18:12
Medlem
AndersTengells avatar
UK har extrema problem med grävlingar som bär på tuberkulos.. det är en miljardkostnad både för skattebetalare i EU men även för bönderna som inte får full ersättning.

vadå full ersättning? för vad? jo, grävlingarna smittar boskapet! alltså kossorna som producerar vår mjölk och kött.

det sker både genom närkontakt grävling-boskap men senaste åren har man kommit fram till att det främst sker genom kontaminering från grävlingarnas bajs.. alltså grävlingarna går in i hagen, släpper en fjärt och sen går kossan där och vips har den tuberkulos!

ni minns väl allt rabalder om att SARS-CoV-2 finns i avföring och att det bildas extra mycket aerosoler vid exempelvis ett toalettbesök? same same för grävling.

här kan ni läsa mer om grävlingar i UK och problemen: https://en.wikipedia.org/wiki/Badger_culling_in_the_United_Kingdom#Cost_of_bTB

The risk to public health is very low these days, largely thanks to milk pasteurisation and the TB surveillance and control programme in cattle

RISKEN ÄR LÅG, har vi hört det förut? ni vet vad jag syftar på. *host* tegnell

här har UK goverment, alltså deras regering, gjort ett lika dumt antagande som den svenska regeringen gjort med oss.. man tror att rekommendationer är tillräckligt, och litar på att bönderna troget avlivar sitt boskap om ens en enda kossa blivit smittad. alla vet väl hur bra vi svenskar är på att följa rekommendationer?

The average cost of a bTB breakdown in a cattle herd in England is approximately £30,000. About £20,000 of this is paid by the Government, primarily as compensation for animals compulsorily slaughtered and costs of testing. This leaves approximately £10,000 needing to be paid by farmers

bonden som får tuberkulos i sitt boskap får alltså sitt levebröd förstört, han blir pank, ruinerad.. vore det inte frestande att ändå sälja lite kött för att täcka denna förlust?

grävling-kossa-människa är inte enda smittovägen, vi får även tuberkulos genom katter, grisar, höns, hundar, ja rubbet! tuberkulosspridningen i samhället är på uppgång, och det går fort!

men åter till kossan.

Between 1994 and 2011, there were 570 human cases of bovine TB in humans. Most of these cases are thought to be in people aged 45 or over, who could have been infected before milk pasteurisation became common in the UK.

okej, men enligt denna artikel så blev pasteurisation standard redan 1922 efter 1922 Milk and Dairies Act https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/science-the-truth-about-pasteurisation-1171507.html

är påståendet alltså att dom 570 personerna som fick tuberkulos mellan 1994-2011 hade druckit opastöriserad mjölk på 1920-talet? och sen haft asymtomatisk och latent tuberkulos fram tills 1992-2011? what? skulle inte tro det, här ligger det en hund begraven. eller kossa.

och framförallt, om tuberkulos från grävling smittar så jävla enkelt till vilket djur som helst, varför skulle det inte smitta lika enkelt mellan människor? självklart gör det så.

jag tror att det här viruset sprids på andra sätt än grävling-kossa, läs denna artikel: https://www.theguardian.com/science/2012/nov/11/alice-roberts-bovine-tb-badgers

Well, it seems pretty clear that badgers do help spread bovine TB. But that also seems to be where the certainty ends. Bovine TB in the UK has been going up and up.

vadfan är det som sprider tuberkulosen då om inte kossorna? hm

hur som helst, jag tror att det går runt miljoners miljoners människor med tuberkulos där ute utan att veta om det, men den aktiveras av sars-cov-2.
Citera
2020-05-20, 18:16
Medlem
AndersTengells avatar
This is how TB is caught: you breathe in tiny droplets of fluid containing just a few bacilli. In your lungs, your own immune cells move in and swallow up the bugs – but this is exactly what they want. Inside the immune cell, the bacilli replicate and pile up. More immune cells pile in. If you're lucky, the bacilli are held tight in this lump, this tubercle. If you're unlucky, the bugs get out and the disease spreads – through your lungs (and you start coughing up droplets with bacilli in, ready to infect someone else), through your whole body, even getting into your bones.

Inside the immune cell, the bacilli replicate and pile up. More immune cells pile in. If you're lucky, the bacilli are held tight in this lump, this tubercle. If you're unlucky, the bugs get out and the disease spreads

det är sars-cov-2 som gör att immunsystemet inte klarar av att hålla tillbaka den jävla grävlingstuberkulosen! och detta ökar inte bara tuberkulosen bland människor, det ökar tuberkulosen bland alla levande varelser som kan bli smittade av sars-cov-2.. alltså har vi en pandemi av tuberkulos i KATTER, HUNDAR, ELEFANTER RUBBET!!!!!!!!!

vi har alltså TVÅ PANDEMIER som verkar tillsammans!

fattar ni? även katterna och hundarnas tuberkulos har vart assymtomatisk/latent tack vare deras immunförsvar.. den har inte ens varit smittsam! nu har SARS-COW-2 gjort tuberkulosen dödsfarlig och smittsam mellan alla levande ting!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in