Hej, jag är ny här men varit runt och smygtittat här ett bra tag.
Jag behöver kritik för min logotyp jag jobbar med för vårt projekt arbete i 3:an. Skulle behöva råd och idéer om hur jag kan förbättra logon osv. Logotypen ska kopplas till företagets
affärsidé,
produkt och
tjänst.
Vår affärsidé är att försöka hjälpa företag med föreläsningar angående att många på jobbet inte får beröm av det dem gör på jobbet. Det har vi kollat upp med en marknadsundersökning som visade att var 6/10 person har ALDRIG fått beröm på deras jobb.
Orkar inte förklara produkten så mkt men produkten ska vara någon slags blomma man kan sätta på bladen. Man sätter ett blad på blomman varje gång man tycker någon har gjort något bra och ge beröm. Sen några små produkter som inspirerande planscher osv.
Till mitt försök:
Jag valde att använda texten i skrivstil så det ser mer ”harmoniskt och lugnt ut”. Sen i photoshop gjorde jag några blommor och blad som ska symbolisera produkten. Blomman står även för att vi hjälper företag att växa och bli bättre och mer motiverade på jobbet. Valde färgen rosa som kanske ser för feminint ut men just för att det ska se som sagt ”harmoniskt ut”.
Jag är inget proffs och har ingen utbildning i design därför behöver jag råd ifrån en mer professionell vinkel.
http://img518.imageshack.us/img518/3577/testingcopycz5.jpg
Företaget heter: praise me = beröm mig, om ni inte kunde se det
Hoppas jag kan få hjälp här!