Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-27, 13:42
  #6457
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
Hej,
Vi är ett gäng som spelar kort (poker, 21... allt möjligt) och skulle vilja ha en logo, som även går att trycka. Skall visa vad vi håller på med, dvs. kortspel, och namnet skall vara något i linje med MyFriends, MyCards, MyDeckOfCards, OurCards... eller liknande.

Vi har försökt själva men resultatet blir inte bra då det skall vara snyggt och klatchigt och helst med en symbol eller grafik av något slag!

Om någon vänlig kan titta på det skulle jag vara evigt tacksam :-)
http://imgur.com/rk8aHzK
Citera
2016-03-28, 12:30
  #6458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaxx
Hej,
Vi är ett gäng som spelar kort (poker, 21... allt möjligt) och skulle vilja ha en logo, som även går att trycka. Skall visa vad vi håller på med, dvs. kortspel, och namnet skall vara något i linje med MyFriends, MyCards, MyDeckOfCards, OurCards... eller liknande.

Vi har försökt själva men resultatet blir inte bra då det skall vara snyggt och klatchigt och helst med en symbol eller grafik av något slag!

Om någon vänlig kan titta på det skulle jag vara evigt tacksam :-)

Jag gör ett försök
http://imgur.com/CFlP55N
Texten kan lätt bytas ut om ni har kommit på ett annat namn. Tycker ni att det är för skrikigt rött så går även den att tona ned. On ni kör på det här förslaget så pm:a mig en e-postadress som jag kan skicka de filer ni skall använda för tryck
Citera
2016-04-02, 18:40
  #6459
Medlem
Cyberpunk-s avatar
Tänkte hålla facebook och instagram tävlingar men är kass på design. Är det någon som kan hjälpa till med någon stilren, modern och färgglad design med "Tävling" och "Vinnare" poster jag kan använda? Skulle bli jättetacksam.
Citera
2016-05-13, 18:28
  #6460
Medlem
busknegers avatar
Hej! Jag är sugen på att börja streama på Twitch och därför är jag ute efter att göra en egen overlay jag tänkte skapa en overlay som denna, http://i.imgur.com/BOD3wZ6.jpg det som jag mest behöver hjälp med är bakgrunden och ramen runt camen dvs bakgrunden till ramen utav camen och självaste loggan resten kan jag själv fixa. Tacksam om någon kan hjälpa mig göra detta och skicka .PSD filen så man kan ändra sitt namn osv...
Citera
2016-05-26, 18:02
  #6461
Medlem
ImpAusters avatar
Jag tänkte göra en illustration men vet inte riktigt hur jag smidigast ska gå tillväga. Är det enklast att rita en grej för hand och sedan vektorisera den, eller ska jag försöka rita av det jag tänkte göra med pen tool? Tänkte göra en blomma och program of choice är givetvis Illustrator. Om det är oklart vad för typ av illustration jag vill göra så kika på videon nedan. Typ så som den är när den inte blivit färglagd.

Det blir nämligen skräpigt som fan när jag vektoriserar ett vanligt foto.

https://www.youtube.com/watch?v=zleBGbwZjqU
Citera
2016-06-13, 21:47
  #6462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImpAuster
Jag tänkte göra en illustration men vet inte riktigt hur jag smidigast ska gå tillväga. Är det enklast att rita en grej för hand och sedan vektorisera den, eller ska jag försöka rita av det jag tänkte göra med pen tool? Tänkte göra en blomma och program of choice är givetvis Illustrator. Om det är oklart vad för typ av illustration jag vill göra så kika på videon nedan. Typ så som den är när den inte blivit färglagd.

Det blir nämligen skräpigt som fan när jag vektoriserar ett vanligt foto.

https://www.youtube.com/watch?v=zleBGbwZjqU

Du har ingen ritplatta? Det är nog det bästa alternativet.
Citera
2016-06-13, 21:58
  #6463
Medlem
ImpAusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
Du har ingen ritplatta? Det är nog det bästa alternativet.

Jag har ju inte det. Men tycker det blir så jäkla fult samspel mellan tjockleken på strokesen även om jag använder någon bra brush. Är duktig på att måla med vanlig penna så vet inte varför jag inte kan överföra det till datorn. Testade att måla en liknande grej på vanligt papper och det blev sjysst, men kan inte få till något digitalt som blir så cleant och krispigt. Löjligt frustrerande.

Förstår ju givetvis att det handlar om övning, men tänkte om någon hade lite bra tips.
__________________
Senast redigerad av ImpAuster 2016-06-13 kl. 22:04.
Citera
2016-06-16, 20:59
  #6464
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImpAuster
Jag har ju inte det. Men tycker det blir så jäkla fult samspel mellan tjockleken på strokesen även om jag använder någon bra brush. Är duktig på att måla med vanlig penna så vet inte varför jag inte kan överföra det till datorn. Testade att måla en liknande grej på vanligt papper och det blev sjysst, men kan inte få till något digitalt som blir så cleant och krispigt. Löjligt frustrerande.

Förstår ju givetvis att det handlar om övning, men tänkte om någon hade lite bra tips.

Rita/skissa för hand, fotografera och "trace'a" i Illustrator eller något annat liknande program. Finns några bra till iOs också, både gratis och som kostar pengar. Det är inte svårt om det är en enkel teckning, är det du handritar avancerat och detaljerat blir det såklart lite krångligare, men fortfarande int svårt om du vet hur man använder verktygen.
Citera
2016-06-16, 22:05
  #6465
Medlem
ImpAusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenTrasigaApan
Rita/skissa för hand, fotografera och "trace'a" i Illustrator eller något annat liknande program. Finns några bra till iOs också, både gratis och som kostar pengar. Det är inte svårt om det är en enkel teckning, är det du handritar avancerat och detaljerat blir det såklart lite krångligare, men fortfarande int svårt om du vet hur man använder verktygen.

Alltså det jag försökt tracea är inget invecklat. Hur man image tracear har jag koll på, men tycker aldrig att det blir tight liksom. Grejen är ju att jag vet exakt hur man använder verktygen, men kan inte få till just den typen av grafiska skisser.

Jag kan ju rent tekniskt få till det, men det blir aldrig bra, om du hänger med.
Citera
2016-06-16, 22:48
  #6466
Medlem
KalleXLs avatar
Bifoga en bild på vad du vill ha hjälp med så blir det lättare att hjälpa till.
Citera
2016-06-18, 22:02
  #6467
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Bifoga en bild på vad du vill ha hjälp med så blir det lättare att hjälpa till.

Bra idé!
Citera
2016-06-19, 15:23
  #6468
Medlem
Hej på er vänner.
Jag har ett nystartat fotbollslag som kommer att delta i Division 6 nästkommande säsong.
Allt som fattas för att laget ska vara komplett är ett vackert klubbmärke.
Jag vänder mig därför till er och hoppas att någon kan lösa det.

http://www.basquesoccerfriendly.com/...ao-FC-Logo.png
Loggan ska se ut som Athletic Bilbaos märke, men med andra texter osv såklart.

- Istället för "Athletic Club" ska det stå F.C. Bankeryd.
- Istället för "Bilbao" ska det stå 2016.
- De svarta korsen på sidan kan tas bort.
- Det rödvita ska vara kvar.
- Istället för kyrkan och träden osv så ska detta vara i den delan. (se nedanför)
http://www.fotbolldirekt.se/wp-conte...04/firman1.jpg

Fyra grabbar som går bredvid varandra, men istället för ett basebollträ kan någon gärna hålla en fotboll.
Tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback