Citat:
Ursprungligen postat av
vonfnas
Hej!
Jag vill starta en recensions-/let's play-kanal på YouTube (originellt, eller hur? :P), och behöver främst hjälp med att skapa ett kort grafiskt intro som jag kan ha i början av mina videos, och eventuellt en logga.
I bästa fall får någon väldigt gärna erbjuda sig att göra ett kort intro åt mig, det hade varit underbart!
Självklart kommer det uttryckligen stå att du har skapat introt till min kanal om så önskas.
I värsta fall kanske ni kan ge tips på något program som jag kan skapa ett grafiskt intro relativt enkelt?
Lite kort handledning har också uppskattats.
Jag har väldigt grundläggande, men begränsad, erfarenhet av Photoshop.
Och även om det var längesen jag klippte videos (jag gick medieprogrammet på gymnasiet) så är det fortfarande något som sitter väl i ryggraden, jag brydde mig dock aldrig om att lära mig After Effects och liknande program.
Nu är videoediting inte en av mina starkare sidor, men om du get lite detaljer så kanske någon känner sig inspirerad nog att ta på sig uppgiften.
Beskriv lite kort vad logon och introt ska innehålla, hur långt det ska vara och ge gärna en länk till något som går i samma stil som det du vill få ut. Det skulle göra hela processen mycket enklare ifall någon skulle vara intresserad.
Vill du göra det själv så är Illustrator bäst för logotyper, och After Effects bäst för ett intro.
Hur som helst måste du ju i alla fall lära dig After Effects och Premiere eller liknande om du nu ska skapa en Let's play kanal, eller hur? Även någon ljudediting mjukvara kan vara bra(T.ex. Pro Tools).