Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-21, 18:27
  #625
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Satan vad besviken jag blev... Trodde det stod "Lego Tävling"

Du kan få en påse lego som pris istället för t-shirten om du vill
Citera
2007-10-21, 18:56
  #626
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
här då!

http://img212.imageshack.us/img212/8379/testjh5.jpg

ne ta inte den så seriöst men rätt ball va den väl

Jäkligt bra, fast har inte riktigt någonting med pcw:n att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablonix
Rodger that!

Har ingen wacom och att rita med musen är så jäkla drygt, så det blev nått sånt här istället.

http://i24.tinypic.com/28mjxp1.jpg

Snyggt. Mycket stilrent. Jag vill dock inte bli anklagad för plagiat
Ex:
http://files.myopera.com/jan.tinka/b...trike_Logo.jpg
Citera
2007-10-21, 22:47
  #627
Medlem
Clit_Commanders avatar
det är väl bara o skriva på sidan typ "The Counter-strike icon is copyrighted by Valve corporation." eller?
Citera
2007-10-22, 06:56
  #628
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clit_Commander
det är väl bara o skriva på sidan typ "The Counter-strike icon is copyrighted by Valve corporation." eller?

Och hur hjälper det? Det är ungefär som att ropa till en snut genom sidofönstret "nu jävlar gåre fort!" till en snut när man dundrar förbi i 70 på en 30 väg. Resultat blir ju att du uppmärksammar andra på din lagbrott, inte att du på det sättet garderar dig mot det genom att säga "ja jag vet att jag bryter mot lagen, därför är det ok".

För övrigt är jag ändå ute efter någonting "eget".
Citera
2007-10-22, 23:33
  #629
Medlem
RyssJävels avatar
Robin:

Skulle du kunna utveckla den här lite mer?
http://img81.imageshack.us/img81/5955/75428492lu7.jpg

Om du kan fräsha till den så tror jag vi har en vinnare, om ingen annan har någonting på G.
Citera
2007-10-26, 13:42
  #630
Avstängd
företags logga

Hejsan!

är det någon som vet ett program som man kan göra en logga i? vill inte använda photoshop, för jag förstår mej inte på det programet och blir bara arg när jag håller på. kanske någon som vet ett lite enklare program?

tacksam för svar..
Citera
2007-10-26, 13:51
  #631
Medlem
IIanas avatar
MS paint? :P
Citera
2007-10-26, 13:58
  #632
Medlem
Zaklins avatar
Paint shop pro uppfattade jag som enklare när jag använde det. När jag gick till ps efter psp så fattade jag inte ett dyft i början. Testa det.
Citera
2007-10-26, 13:59
  #633
Medlem
D3ans avatar
du bör göra en vecktor baserad logga, i Illustrator!

men är du på kunskapsnivån där du måste fråga vilket program du gör en företagslogga, bör du lämna över arbetet till nån som kan de lite bättre.
Citera
2007-10-26, 14:03
  #634
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D3an
du bör göra en vecktor baserad logga, i Illustrator!

men är du på kunskapsnivån där du måste fråga vilket program du gör en företagslogga, bör du lämna över arbetet till nån som kan de lite bättre.


Jag kan göra en logga bara jag vet hur jag ska göra. Och i photoshop går det inte ens läsa sej till hur man ska göra, för jag fattar inte ett dyft.
Citera
2007-10-26, 14:18
  #635
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedgirl
Jag kan göra en logga bara jag vet hur jag ska göra. Och i photoshop går det inte ens läsa sej till hur man ska göra, för jag fattar inte ett dyft.
ja förstår att du har en bild/uppfattning över hur de ska se ut och bara du kommer på hur man gör så kan du!

har du gjort en marknadsundersökning?
är loggan anpassad efter vad du gillar eller för att fånga målgruppens intresse?
har du nån kunskap inom färglära osv osv?

skulle vara roligt att se hur de går, du får gärna pm;a
och du bör fortfarande göra loggan i Illustrator.
Citera
2007-10-26, 14:37
  #636
Medlem
azwethinkweizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedgirl
Jag kan göra en logga bara jag vet hur jag ska göra.

Haha, förlåt men det lät bara så kul


Som D3an säger så är illustrator det rätta om du ska göra en logga. Men om du tyckte photoshop var för svårt, och att det inte gick att läsa sig till det (Det finns ju 10000+ olika tutorials) så kan det nog bli svårare för dig. Många tycker att illustrator är svårare att lära sig än photoshop.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback