Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-20, 14:47
  #565
Medlem
(:D)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalzipp
denna kanske

http://i135.photobucket.com/albums/q...p/maester2.jpg

den va nice!
Citera
2007-09-20, 15:35
  #566
Medlem
tsktsk, nazistskämt var inte topic
Citera
2007-09-21, 15:13
  #567
Medlem
soisrcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalzipp
denna kanske

http://i135.photobucket.com/albums/q...p/maester2.jpg


Haha varför inte ändra direkt till nazi glas isåfall
Citera
2007-09-21, 16:19
  #568
Medlem
Melwins avatar
Logotyphjälp på webbsida

Hej jag har en sida med film och pc tips/fakta.
En privat hemsida är det som jag bara vill samla lite fakta på och ge folk filmtips eftersom jag diggar film.
Sidan är textmässigt är 95% klar.
Har inte kollat efter stavfel än.

Men jag har en idé om att ta den logon som är nu och lägga till en sån projektor filmrulle som har rullat ut lite i änden och sen ha logon som den är men att ändra det röda i den så att den passar till det cerisa på sidan!
Men problemet är att jag inte kan göra detta praktiskt
Så jag tänkte om någon kunde vara snäll och hjälpa mig på traven?
Även en passande bild på sidan. Ska byta ut den med 2 händer i en lcd skärm, förslag till passande bild i temat?

www.marekit.se
Citera
2007-09-21, 16:57
  #569
Medlem
ir0xus0xs avatar
Kommer nog vara roligast (för dig) om du själv skapar logon.

www.pixel2life.com - övertygad om att det finns något där.

Fräsch sida annars
Citera
2007-09-21, 17:10
  #570
Medlem
Melwins avatar
tack, men jag vet att jag inte kan få till logon så som jag vill ha den, det ända jag kan är att lägga texten i en png bild få det som det blev nu. Men den röda pilen har inte jag gjort.
Får inte till kanterna om jag ska göra nått sånt. Allt blir kantigt.
Dålig som fan på photshop, fireworks CS3.

Ja sidan kommer ju inte att bli nån moviezine men det är ju inte meningen heller så stilen får duga.

Men är det ingen som jag pussla ihop logon som ja beskrev.
Citera
2007-09-21, 17:19
  #571
Medlem
D3ans avatar
hey där Marek, har ju följt din sida ett tag nu från din första förfrågan på GF och på FB =)
ser att du bytt inriktning ganska rejält, hur som helst så glädjer det mig att se att du har utvecklats i ditt sidbyggande, förutsatt att det nu är du som gjort denna.
Det är inget mästervärk men den är ju miljarder ggr bättre än den första du gjorde där du hade spegelvänt walkman loggan och använt, samt tagit nåt rakt från telias sida.
Ta de här på rätt sätt ja smutskastar inte vad du gjort utan jag vill bara ge dig lite creds för att du utvecklats och ja tycker faktiskt du ska försöka göra loggan själv du fixar de, ge de bara lite tid.
Lycka till.
Citera
2007-09-21, 17:33
  #572
Medlem
Melwins avatar
Tack för ett bra svar, jo det är jag som har gjort sidan. Tänkte på less is more så gick det allt bra.
Citera
2007-09-24, 10:51
  #573
Medlem
CannonMans avatar
feedback till logga

Någon i detta forum som är sugen på att ge feedback till mitt bands logga som jag har har utformat. ifall ni har något förslag som skulle kunna göra den mer "slående" så hade det uppskattas mycket. http://www.purevolume.com/carnalist/photos/2198692
Citera
2007-09-24, 11:06
  #574
Medlem
Spärra bokstäverna
Citera
2007-09-24, 11:18
  #575
Medlem
trapd00rs avatar
En liten tunn "outline" hade nog inte varit fel.
Citera
2007-09-24, 11:20
  #576
Medlem
toMishs avatar
Det beror på om bandet spelar gladpop eller hårdrock...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback