Hej! Sugen på att designa en logotyp som kommer synas internationellt och som första skandinaviska team någonsin att delta i VM för solbilar?
Jag är för närvarande delaktig i jönköpings bidrag till world solar challenge, världens största tävlingar för solbilar. (
http://www.worldsolarchallenge.org/)
Vi är i full gång med byggandet, sponsorjakten och researchen inför tävlingen som går 2013 i Australien.
Nu under kvällens möte/föreläsning med gruppen kom några förslag på loggor som jag inte kände var direkt rätt, tanken slog mig då direkt att ni här på flashback har extremt mycket bättre och bredare kompetens än någon i den gruppen vi utgör inom det området. (förmodligen inom allt annat också om man letar tillräckligt brett.

)
SÅ till problemet, behöver en logga för vårat solbilsteam. själva logotypen är relativt fri vi behöver dock anpassa oss till skolans juridik, bl.a. ska en viss Font "
Gill Sans" som skolan har tilldelat oss
Högskolan i Jönköping användas men logotypen "får inte vara för lik skolans logo".
Vi har valt namnet Jönköping University Solar Team (JUST) så det kan ni ju leka lite med om ni vill.
Får gärna finnas någon koppling till sverige också men är inget krav då vi är de första teamet i skandinavien som deltar i den här tävlingen.
Att just jönköping ska vara med behöver inte vara nämt då vi internationellt är en liten högskola.
Nyttiga länkar/inspiration:
Högskolan i Jönköping
Teamets hemsida
World Solar Challenge
Senaste vinnaren
holländska topp-tippade teamet
OBS! Ett problem är att då vi ska trycka lite posters och roll-ups behöver vi loggan redan till imorgon (tisdag) , ber om ursäkt att jag är sent ute, men som sagt ni på flashback brukar alltid imponera på en!