2011-04-02, 22:02
Medlem
Behöver hjälp med två afficher som ska tryckas upp till vårt UF-företag, 2x1meter.
Ena affichen vill vi ha en prislista:
"Glasbyte iPhone 3G/3GS:
599kr
Displaybyte iPhone 3G/3GS:
599kr
Skärmbyte iPhone 4:
1399kr"

Och andra affichen vill vi ha något i stil med:
"Har du också en trasig iPhone?"
Vi vill även ha våran logga med på båda afficherna.

Bildenfilen måste vara verktoriserad, om någon skulle kunna hjälpa oss att vektorisera våran logga hade det varit jättesnällt(http://i54.tinypic.com/o9rcqr.png).

Fonten vi vill att ni använder är: http://img.dafont.com/dl/?f=prototype

Hade varit guld om någon kunde hjälpa oss fixa en snygg design på dessa afficher!

Skicka ett PM om ni undrar något!
Citera
2011-04-03, 13:51
Medlem
Bairuilongs avatar
Jag har en web-shopp som säljer exotiska kinesiska produkter som grönt te och gojibär.
se:
http://order.bairuilong.se/

Jag är inte helt nöjd med den grafiska profilen, men jag vet inte riktigt hur den ska bli bättre, så jag är tacksam för alla förslag.
Min web-shopp ligger in en "mall" så det jag kan bara ändra på är bilderna och texterna men inte på utförandet av menyerna och "boxarna".

Tack på förhand för eventuella förslag.

mvh
Citera
2011-04-06, 12:27
Medlem
Hej,

Har precis dragit igång en golf-blogg med några vänner. Vi tänkte skriva lite om golf i allmänhet och hur det går för oss i sommar när vi lirar. Är i stort behov av en logotyp som skall fungera som header till bloggen. Kan även bli så att vi trycker logotypen på piké-tröjor så den ska passa till mycket

Jag hade väl tänkt mig något i stil med detta: http://browse.deviantart.com/?qh=&section=&q=golf+logo#/d18vkyc

Men kommer du på något bättre så är det varmt välkommet!

Under själva logotypen vill jag att det står GOLFERZ med ett stiligt typsnitt. Mått på headern är 930 × 198 pixels.

Här är adress till bloggen: http://golferz.wordpress.com

Tackar tackar!
Citera
2011-04-06, 16:59
Medlem
Hallå där.

Vet ej om detta är rätt tråd, men någon vänlig själ kan gärna hänvisa mig dit om så är fallet.

Men det är såhär att jag håller på med ett arbete i skolan, och till det hade jag tänkt ha en framsida.
Jag hade tänkt att collaget skall gå ändå ut i kanterna, men idag när jag skrev ut min projekt så var det ca 5 mm på varje kant som var normalt om ni förstår vad jag menar.

Så nu till min fråga, hur skall jag göra så att bilden skrivs ändå ut i kanterna?
Jag antar att det inte kan bero på DPI, dock så var inställningarna på projektet (gjort i PS) och skrivaren inte var samma ( i photoshop 300 DPI och i skrivaren 600 DPI) så det kan ha varit det, men jag vill inte chansa en gång till och offra färg och papper.

Mvh
Ulfred
Citera
2011-04-06, 23:06
Medlem
Tjena!

Jag håller på och ritar (grovskissar) på en egen vapensköld som del av ett projekt.
Då jag inte är begåvad när det gäller att hantera tex photoshop så undrar jag om någon skulle tycka det va roligt och hjälpa mig att göra en bild av min skiss med färg osv.

Om det låter nice så skicka gärna svar i pm

/Furball
Citera
2011-04-07, 23:57
Medlem
Tjena! Ja skulle vilja ha hjälp att göra en logga till mitt företag, jag har en bild som jag vill ska synas svagt i bakgrunden med firmanamnet framför i stora drag. Pm:a mig om du är intresserad av att hjälpa till.
Citera
2011-04-09, 15:10
Medlem
Hej,

Jag har lite tankar kring att göra en tavla för att ge bort i present till min far när han fyller år. Problemet jag har är att jag är artistisktefterbliven. Därför har jag insett att jag troligtvis kommer behöva lite hjälp med detta.

Motivet har jag funderat fram men jag har ingen aning om hur jag får det att se så bra ut som möjligt. Kortfattat så vill jag ha en karta på ett litet område samt koordinaterna på en speciell plats som är utmärkt på kartan.

Om det är någon som är intresserad av att hjälpa mig med detta så skulle jag bli överlycklig av ett PM.
Citera
2011-04-15, 11:57
Medlem
xpitzs avatar
Hej!

Har en bild på ett par ängelvingar, skulle hemskt gärna vilja att någon snäll själ gjorde dom längre.
Dvs, att dom har samma form som nu, men att dom blir längre, jag kan inte ens använda paint så därför måste jag fråga någon kunnig här.
Här är bilden iaf: http://data.fuskbugg.se/skalman02/angel-wings-5.jpg

Mvh
Citera
2011-04-17, 10:46
Medlem
Tjenixen, jag skulle behöva hjälp med att färdigställa en logga i Illustrator. Jag har gjort bilden vi vill använda och jag har typsnitt för text och allt, men mina kunskaper är begränsade när jag vill knyta ihop hela loggan till ett snyggt stycke, om ni förstår. Skulle vilja ha något som gör att loggan känns mer som "en del" än just nu en bild och text. Loggan är till vårt paintballag om det spelar ngn roll.
Om du vill hjälpa till så hade jag varit grymt tacksam.
Citera
2011-04-18, 12:36
Medlem
Någon som vet vart man kan få tag på festivalers högupplösta logos? Har mailat dem men ej fått svar, är främst ute efter:
Emmabodafestivalens logo. Sweden Rock. Way Out West.

Någon som vet vart dessa kan finnas? Ska publiceras i skoltidningen så måste vara lagom högupplöst för 300dpi tryckning.
Citera
2011-04-18, 13:00
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakersnelekore
Någon som vet vart man kan få tag på festivalers högupplösta logos? Har mailat dem men ej fått svar, är främst ute efter:
Emmabodafestivalens logo. Sweden Rock. Way Out West.

Någon som vet vart dessa kan finnas? Ska publiceras i skoltidningen så måste vara lagom högupplöst för 300dpi tryckning.

Det är i regel bättre att ringa till festivalanordnarna.. alternativ nummer två är att du ringer till dom som har gjort hemsidan, dom har med största sannolikhet logotyper i vektorformat.

Kika runt nog på deras hemsidor så kommer du hitta flertalet olika nummer som du kan nå dom på.
Citera
2011-04-22, 12:04
Bannlyst
Hej,
Behöver hjälp med nedanstående:

Beskrivning:
Jag har en Logotyp i vektorgrafik i Illustrator som är klar, till grunden. Det som saknas som jag inte kan få till är att göra snygga effekter, färga och samtidigt få det stilrent.

Deadline:
ASAP

Kvalifikationer:
Erfarenhet av Illustrator och Logotyper.

Ersättning:
Inget stort jobb, du får en värdig slant.

Presentation:
Kontakta mig på:
simonohrn snabela simonohrn punkt se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in