2007-08-01, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gurram
Som Paint?

Använder du Paint att förminska/förstora bilder så funkar det här bra mycket bättre. Snabbt som attan att starta upp. Tar över 430 olika bildformat. Batchprocessa är rena drömmen. Du skapar en webbsida eller kontaktkarta med några enkla tryck. Du kan editera och lägga filter på dina bilder enkelt. Eller varför inte koppla ihop det med Total Commanders inbyggda visare?

XnView är ett kanonprogram som jag använt i flera år, och det är helt gratis.

För bättre (gratis) alternativ till Paint, kolla här........

http://www.freewarefiles.com/category/graphics.php
Citera
2007-08-02, 20:41
Medlem
bozze4evigts avatar
Göra en logga åt ett företag

Pratade med en kompis tidigare idag som skall starta ett företag och bad mig om hjälp att göra/fixa fram en logga.

Företaget är ett snickeri/bygg/monteringsföretag som ska inrikta sig på att bygga och renovera hotellrum. Företaget kommer heta Multimontage AB och önskemål om loggans färger skulle gå i silver/svart.

Som han nämnde så har ju många byggföretag t ex en såg eller en hammare på sin logga. Vissa trycker in sitt namn i en takstol för att få en inte så steril logga. Han tyckte de metoderna var lite uttjatade men ville ändå ha någon finess i loggan. Den ska användas på t-shirtar, arbetsbil, annonser med mera.

Har ni några ideér om hur denna loggan ska/kan se ut? Jag är inte speciellt duktig på att göra logo's överhuvudtaget så den som har tid och lust får gärna ta fram några förslag!
Citera
2007-08-02, 20:57
Medlem
-jOE!s avatar
Sätt en prissumma ($100) och gör en tävling av det hela!

www.logosauce.com
Citera
2007-08-02, 21:21
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Sätt en prissumma ($100) och gör en tävling av det hela!

www.logosauce.com
Annan fin contest-sida:

http://www.sitepoint.com/contests/

Citera
2007-08-04, 11:19
Medlem
Ruskigbusss avatar
Raderat ot, trams och ev brott mot regel 1.01.

Eftersom det verkar som en del inte läser reglerna så citerar jag den regeln här:

1.01. Annonser och spam är förbjudet
Det är helt förbjudet att posta spam (reklam) här. Den som postar spam blir automatiskt avstängd, utan varning. Det är dock tillåtet att nämna tips på bra företag när diskussionen kräver det. Det är tillåtet att ha en länk till sin egen webbplats i sin signatur (förutsatt att den inte är en kommersiell eller bryter mot någon av forumets övriga regler). Referal-länkar får däremot endast publiceras ifall man inte tjänar pengar (eller poäng) på länken, och då det finns godtagbara orsaker till att inte länka webbplatsens startsida.
Handel av varor och tjänster är förbjudet, med undantag för inlägg som uppenbart gynnar användarna. Exempelvis ifall någon i en diskussion erbjuder sig att låna ut, skänka bort eller på annat sett hjälpa någon, så är detta tillåtet förutsatt att varan eller tjänsten är laglig. Ser däremot inlägget mer ut som en affär än en diskussion där alla användare kan delta, så blir inlägget raderat.
Den som postar inlägg där man önskar köpa eller sälja narkotika eller piratkort blir automatiskt avstängd från forumet, utan varning.
Detta är ett diskussionsforum, respektera detta!
Kostnadsfri annonsering erbjudes på: http://www.flashback.se/kopochsalj.

Så inga bud, inget prat om pengar och inget prat om affär.

Förstått?`

/Mod
Citera
2007-08-04, 12:40
Medlem
Hämta inspiration hos www.logotypdesign.com och www.logofabriken.se (bl.a).
Jag använde själv den förstnämnda när jag skulle piffa upp min profil (resultatet blev ok, mycket bättre än vad jag själv skulle kunna prestera).
Citera
2007-08-05, 12:39
Medlem
D3ans avatar
mitt förslag är att han kontaktar någon som kan göra en logga, anledningen till att han vänder sig till dig är inte för att du är duktig utan för att du kostar minst, och tyvärr det är fel väg att gå om han är seriös med sitt ftg.
Citera
2007-08-05, 15:18
Medlem
Cannabis + Sverige + Photoshop = Hjälp?

Kan någon vänlig själ tänka sig att göra en liten logo typ 300 x 300 pixlar eller välj själv men ganska liten..

Den ska innehålla:

ett comic* men snyggt Cannabis-blad
en comic men snygg Sverige-flagga

Cannabis bladet ska liksom ligga över flaggan och flaggan ska vaja lite i vinden om ni förstår, men det ska inte se "tacky" ut, utan stilrent men lite "roligt"..

*comic = asså typ tecknat/animerat, inte stelt etc..

Vill dessutom ha filerna i .psd zippade med de andra bilderna du har använt skickat till mig i en .rar så att jag kan använda lagrerna i olika affischer osv.

Tack på förhand, ni gör detta givetvis gratis i revolutionen mot detta samhälle och främst dess narkotikalagstiftning..
Citera
2007-08-05, 15:24
Medlem
du verkar ju inte vara helt tappad bakom en vagn när d gäller photoshop iaf iom att du verkar veta vad lager är så förstär inte riktigt y du inte kan gör den själv.....pisslätt ju,,,,jaja ska inte snacka så mycket utan kanske göra den åt dig.....måste bara ha lite quality time m my sweet maryjane först...
Citera
2007-08-05, 15:30
Medlem
yonnys avatar
Varför ska bladet vara animerat ifall du ska ha med den i en affisch?
Animerad = rörlig gif.

Kika på dessa:
http://cannabisera.se/temp/leaf3%20light.jpg
http://cannabisera.se/temp/leaf4%20light.jpg
http://cannabisera.se/temp/leaf4%20light.psd
Citera
2007-08-05, 16:09
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatmeat
Kan någon vänlig själ tänka sig att göra en liten logo typ 300 x 300 pixlar eller välj själv men ganska liten..

Den ska innehålla:

ett comic* men snyggt Cannabis-blad
en comic men snygg Sverige-flagga

Cannabis bladet ska liksom ligga över flaggan och flaggan ska vaja lite i vinden om ni förstår, men det ska inte se "tacky" ut, utan stilrent men lite "roligt"..

*comic = asså typ tecknat/animerat, inte stelt etc..

Vill dessutom ha filerna i .psd zippade med de andra bilderna du har använt skickat till mig i en .rar så att jag kan använda lagrerna i olika affischer osv.

Tack på förhand, ni gör detta givetvis gratis i revolutionen mot detta samhälle och främst dess narkotikalagstiftning..

Får man fråga i vilket syfte du ska använda den till? Kanske för att stötta revolutionen?
Citera
2007-08-05, 16:15
Medlem
Får nog flyttas till bildforumet den här. (Pinsamt att erkänna men jag visste fan inte ens om att det fanns)

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in