2010-01-18, 18:00
Medlem
ZyberDucks avatar
Jag och några polare måste ha en logo till vårat UF företag som heter "Lime Solutions".
Men nu är det så att ingen av är riktigt bra i illustrator/photohop :/

Är det nån som har lust att slänga ihop en logo lite snabbt?
Det ska va en Lime med en USB kabel som slingrar sig eller nått liknande, Eller istället för en USB kabel ett tangentbord. Sen såklart stå Lime Solutions.

Ni kommer ofc få credits för detta och om vi går plus så kommer du också få en slant
Citera
2010-01-18, 18:15
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Grymt snygg!
Skulle dock gillat en variant med glas över - är en sucker för såna effekter - och kanske lite gladare färger, men nu är detta inte till mig så ta det med beställaren!

Tack! Hur menar du med glas över? En övertoning med nedsatt opacitet?
Citera
2010-01-18, 19:07
Medlem
HejBabiis avatar
Nån som kan göra en framsida till ett album? Råbåtik Diskå Säntah's heter gruppen (Robotic Disco Santas på engelska). Så nåt relaterat med det. Endast fantasin sätter gränser!
Citera
2010-01-18, 19:34
Medlem
Jag håller just nu på att göra en hemsida om miniigelkottar som husdjur. En skoluppgift som ska vara klar till onsdag.

Photoshop är inte min starka sida och skulle behöva hjälp med en logotype.
Tänkte mig igelkotten på denna bild http://www.zoonen.com/res/user/1417451/dagbok/2125848/male_norm_SE.jpg Följt av texten Minikotten.se i någon snygg font, tänkt mig vit text. Kanske något taggigt?

Skulle verkligen bli glad om någon ville göra ett försök!

Syrax
Citera
2010-01-18, 19:53
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Tack! Hur menar du med glas över? En övertoning med nedsatt opacitet?
Alltså som en reflexiv glasyta, typ såhär: Create a Glass Photoshop Button Using Layer Styles and Shape Layers

Det är väl snart i klass med vad linsöverstrålning var i PS på 90-talet, men jag tycker det är snyggt.
Citera
2010-01-18, 19:54
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Alltså som en reflexiv glasyta, typ såhär: Create a Glass Photoshop Button Using Layer Styles and Shape Layers

Det är väl snart i klass med vad linsöverstrålning var i PS på 90-talet, men jag tycker det är snyggt.

Det var det jag tänkte på! Ska nog göra en version som har någonting sådant med.. Dock är denna logon gjord i Illustrator
Citera
2010-01-18, 22:18
Medlem
Pranchas avatar
Regelbrott raderat. Denna tråd är ett undantagsfall ifrån 1.01, då vi tillåter annonser. Dock godkänner vi inte inlägg som är av kommersiell natur, alltså om ni tar/erbjuder betalning för tjänster. Bidragen bör också postas i tråden, annars finns ingen möjlighet till diskussion.

/Mod
Citera
2010-01-19, 00:13
Medlem
helikopetrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aritoc
Jag satte fan maten i halsen när jag såg den där :O
Ska man bara göra om den till någon sorts 3d-objekt (eller liknande)?

Haha. Den bilden är till för att visa formen som jag önskar (liknande iaf). Ja, något 3d-liknande.

Lägger upp bilden igen om nu någon vänlig själ har en stund över.

http://i50.tinypic.com/30sc6ti.jpg
Citera
2010-01-20, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZyberDuck
Jag och några polare måste ha en logo till vårat UF företag som heter "Lime Solutions".
Men nu är det så att ingen av är riktigt bra i illustrator/photohop :/

Är det nån som har lust att slänga ihop en logo lite snabbt?
Det ska va en Lime med en USB kabel som slingrar sig eller nått liknande, Eller istället för en USB kabel ett tangentbord. Sen såklart stå Lime Solutions.

Ni kommer ofc få credits för detta och om vi går plus så kommer du också få en slant

Kan det här vara något?

http://img228.imageshack.us/img228/338/limesolutionslogga.gif

Om inte, säg gärna till så ska jag se vad jag kan göra åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av f1nken
Hej, jag skulle gärna vilja ha en snygg klan logo. Vi heter IBH (Inspired By hell).
Jag skulle gärna vilja ha lite "helvete tema" över det. Tackar på förhand!

Vilket spel? Har ni något "motto"? och vad menar du med "helvete tema"? Vill du ha allt i eld eller i svart o dö skallar eller kanske en stor djävul med högaffel?
Senast redigerad av SuperVind 2010-01-20 kl. 00:23.
Citera
2010-01-20, 09:40
Medlem
Vi har lite problem med loggan i vårat Uf företag. Vi gör billiga och snygga nyckelskåp men som sagt tycker inte loggan blir så bra. Är det någon som kan försöka hjälpa oss lite. Så här långt har vi kommit kan göra helt ny eller förbättra den vi har. Vi heter KeySaver UF http://data.fuskbugg.se/skalman01/keylogg1.jpg http://data.fuskbugg.se/skalman01/keylogga3.jpg
Citera
2010-01-20, 12:53
Medlem
Samma här som ovan =)

Har ett UF-företag som heter "Spin Event" och skulle behöva en snygg logo. Någon som har några tips?
Citera
2010-01-20, 13:05
Medlem
fooztrs avatar
Den här tråden skall jag följa, kommer med lite tips och trix senare!
Samt några exempel om folk önskar att få en logga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in