2009-11-06, 12:35
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pushroads
Gör ett litet nytt försök på om det finns någon som kan hjälpa mig med en logga till mitt företag...skall hålla på med att sälja läskprodukter till restauranger...

ord som jag vill ha med i loggan är

NT - softdrinks - försäljning - service - intallation

allt behöver inte vara med om det blir för stökigt i loggan...

Vad heter företaget?
OT: ingår coca cola i ditt sortiment?

Edit: hittade din andra post där du skrev att företaget har ditt personnamn och det har jag full förståelse för att du inte vill outa. Nu har jag inte full koll på enskild firma men jag tror att man kan regga ett namn på själva firman. Hursom bör du ju marknadsföra dig själv(företaget) med logotypen så det bör ju stå med. Kanske slänger ihop något med ett påhittat namn så kan du ändra detta själv om du finner den intressant i övrigt.
Senast redigerad av Guffel2 2009-11-06 kl. 12:40.
Citera
2009-11-06, 21:28
Medlem

Här är ett litet försök jag gjorde på en halvtimme =)
http://img337.imageshack.us/img337/9778/softdrinks.jpg

(sorry vet inte hur man svarar på nåns post >.<)
Citera
2009-11-06, 21:48
Medlem
Var det ingen som kunde hjälpa mig?? Snällaa??
Citera
2009-11-07, 02:50
Medlem
Jag letar efter någon som kan göra en simpel logga.

Det ska vara en text där det står "Swebotters.se" Det får gärna vara Swebotters först och sedan litet markerat .se nedanför eller något liknande.
loggan ska matcha den blåa färgen på hemsidan vilket du har länk till här nedanför, du får själv gå fritt och designa vad du känner passar bäst in till hemsidan.

Hemsidan där loggan ska vara är: www.swebotters.se
Swebotters loggan ska ersätta loggan där det står "Blue Evolution" så den bör inte vara större än den.

Med vänliga hälsningar

Fredrik
Citera
2009-11-07, 09:55
Medlem
mixxils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaquin
Jag letar efter någon som kan göra en simpel logga.

Det ska vara en text där det står "Swebotters.se" Det får gärna vara Swebotters först och sedan litet markerat .se nedanför eller något liknande.
loggan ska matcha den blåa färgen på hemsidan vilket du har länk till här nedanför, du får själv gå fritt och designa vad du känner passar bäst in till hemsidan.

Hemsidan där loggan ska vara är: www.swebotters.se
Swebotters loggan ska ersätta loggan där det står "Blue Evolution" så den bör inte vara större än den.

Med vänliga hälsningar

Fredrik

http://i37.tinypic.com/2ryiwlz.jpg

väldigt lik den som va.. men alltid nåt
Citera
2009-11-07, 12:22
Medlem
Tack så mycket

Det ser ut såhär nu: http://swebotters.se/

Undrar om du vet om du skulle kunna ändra så att det inte blir någon ljuskillnad på hela menyn?

MVH

Fredrik Eriksson
Senast redigerad av vaquin 2009-11-07 kl. 12:37.
Citera
2009-11-07, 16:17
Medlem
Snubbbens avatar
okej, nu äntligen börjar det likna nåt! nu är den också likadan om man vänder den upp o ner, men det kanske man inte tänker på? gjorde några olika alternativ och kan inte bestämma mig riktigt för om vi ska köra med första eller andra alternativet (såg dock nu 'rocess' blev lite långt ifrån P:et i logan men det var bara för att jag stressgjorde dom nu för att se vad ni tycker om nån lite annurlunda variant)

så vad tycker ni? vilken var snyggast?

http://img213.imageshack.us/i/aplogotypessss.pdf/

nåt jag lagt märke till är att de flesta inte har någon toning (är väl mest pga att det inte blir så bra på klädestryck va?) i sina loggos men det skiter jag, blir så mycket snyggare

lider lite av beslutsångest och perfektionism så det här har tagit alldeles för länge nu!! men nu får det fan duga...

vill ännu en gång bara säga hur mycket jag skulle uppskatta lite kritik!
Senast redigerad av Snubbben 2009-11-07 kl. 16:26.
Citera
2009-11-07, 16:26
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbben
okej, nu äntligen börjar det likna nåt! nu är den också likadan om man vänder den upp o ner, men det kanske man inte tänker på? gjorde några olika alternativ och kan inte bestämma mig riktigt för om vi ska köra med första eller andra alternativet

vad tycker ni?

http://img213.imageshack.us/i/aplogotypessss.pdf/

nåt jag lagt märke till är att de flesta inte har någon toning (är väl mest pga att det inte blir så bra på klädestryck va?) i sina loggos men det skiter jag, blir så mycket snyggare

lite lite av beslutsångest och perfektionism så det här har tagit alldeles för länge nu!! men nu får det fan duga...

Jag tycker du har tagit flera steg bakåt jämfört med den förra. Du behöver lära dig mycket inom typografi och vilka typsnitt som fungerar bra tillsammans. Toningarna kan lyfta en logotyp om dom utförs på rätt sätt men i det här fallet sänker dom dig riktigt, jag får lite vibbar av en 12 åring som hittat lensflare i photoshop.
Citera
2009-11-07, 16:32
Medlem
Snubbbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guffel2
Jag tycker du har tagit flera steg bakåt jämfört med den förra. Du behöver lära dig mycket inom typografi och vilka typsnitt som fungerar bra tillsammans. Toningarna kan lyfta en logotyp om dom utförs på rätt sätt men i det här fallet sänker dom dig riktigt, jag får lite vibbar av en 12 åring som hittat lensflare i photoshop.

vaaa? (jag har inte tid att svara så utförligt just nu men) alla andra (även en riktigt duktig och erfaren grafiker) som sett den första av dessa tycker att det blev jävligt snygg och proffsig och mycket mycket bättre än den tidigare jag gjorde. det ända han anmärkte på var toningen i AP:

jag har ju ändrat på typ allt som du anmärkte på. som att ta bort "skuggan" och toningen, bara ett typsnitt och gjort allt mycket enklare, så det även funkar perfekt i mindre storlekar.

sen har jag ju desutom gjort AP likadan från båda hållen, är inte det nåt som visar att den ändå är lite kreativ och ger lite mening till hela namnet 'art process'? att du jämför detta med vad en 12 åring är kapabel till känns inte riktigt rättvist.

kan du inte visa lite grejer du gjort så jag får en uppfattning om din kritik är värd att tas på allvar.

du kanske tom skulle kunna vara schyst visa vad du kan göra av min logga?

edit: nu när jag kollar på den igen så kanske det ändå ligger nåt i det du säger om toningen, den är för stark. grejen är att jag på nåt sätt vill "separera" A från P så det märks att det är det som står där,.

men vad är felet på typsnittet? de allra allra flesta har ju nån någorlunda "vanligt" typsnitt, och jag tycker det passar jävligt bra med loggan faktiskt.

vad tycker du om dom två nedre då? där har jag ju inte alls använt mig av toning.

vad tycker du om själva grund idéen med min logga? inget positivt att säga om den heller?
Senast redigerad av Snubbben 2009-11-07 kl. 16:57.
Citera
2009-11-07, 17:01
Medlem
systems avatar
Citat:
vaaa? …
Mina råd: Kalla er för
AP Reklam & Design i trycksaker och övrig kommunikation
Art Process Reklam & Design AB (eller liknande) som juridisk person

Då ni ska kommunicera med bild bör ni stryka vad som är ovesäntligt, och bara kalla er AP Reklam & Design.

Här är ett skitenkelt förslag till logo – i ett enda typsnitt, utan toningar och krusiduller. Jag tror inte jag överdriver om jag säger att den spöar alla dina tidigare förslag. Och då är jag ändå ödmjuk.

http://i33.tinypic.com/ra865d.jpg
Citera
2009-11-07, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guffel2
Vad heter företaget?
OT: ingår coca cola i ditt sortiment?

Edit: hittade din andra post där du skrev att företaget har ditt personnamn och det har jag full förståelse för att du inte vill outa. Nu har jag inte full koll på enskild firma men jag tror att man kan regga ett namn på själva firman. Hursom bör du ju marknadsföra dig själv(företaget) med logotypen så det bör ju stå med. Kanske slänger ihop något med ett påhittat namn så kan du ändra detta själv om du finner den intressant i övrigt.

Hejsan...Coca cola ingår inte...men Pepsi ingår...vore jättesnällt om du gjorde ett försök.

Mvh Nicklas
Citera
2009-11-07, 23:50
Medlem
th3vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Här är ett skitenkelt förslag till logo – i ett enda typsnitt, utan toningar och krusiduller.

Mycket rent och snyggt.
Citat:
du kanske tom skulle kunna vara schyst visa vad du kan göra av min logga?
Kan inte låta bli att lägga mig i lite.

Din logga blir för komplicerad för att vara så enkel tror jag är den viktigaste punkten. A:et och P:et känns som om de är hopsatta av en matematiker eller ingenjör snarare än av en formgivare. Resultatet blir att den tydligaste bokstaven som syns är ett stort N, och det är ju inte meningen.

Teckensnitten och färg-plattorna känns inte som om de "hänger ihop" med AP-symbolen och de olika effekterna direkt till utan känns bara pålagda.

Jag gjorde några snabba skisser för att visa hur jag skulle ha börjat.
Först skulle jag försökt ha hittat något tanke, eller idé som symbolen kan byggas upp omkring.

Eftersom du har så många ord med i namnet så kanske man kan använda det på något sätt? Både A och P har ju tomrum i sig som går att använda. Jag börjar oftast med några enkla former eller streck som jag försöker lägga ihop i någon sorts harmoni som jag sedan bygger vidare på.
(A = en triangel. P = en cirkel och en rektangel.)

För att försöka få figuren att få något eget så ritar jag in bokstäverna R och D från reklam och design där tomrummen skulle ha varit.

Vips så har vi en unik(?) liten symbol.

Som en nytt skiss gör jag likadant fast med tydligare bokstäver istället för rena former. För att få R:et att hänga ihop med det lutade strecket i A:et och också med P och D spegelvänder jag det.

I den tredje skissen struntar jag i att lägga in R och D och utgår istället från ett teckensnitt, som jag delar upp och ritar om lite så de olika strecken ser ut att sitta samman. För att ge symbolen lite spänning och tydliggöra de två bokstäverna flyttar jag ner P lite. I det tomrum som skapas av att A ligger lite högre upp kan jag sen lägga in orden på ett sätt att det ser ut som om det naturligt ska ligga där.

Jag gjorde tre skisser där jag skrev ut orden i ett teckensnitt som tydligare hänger ihop med symbolen, därför att tjocklek och stil går igen både i symbolen och i teckensnittet. Vid sidan av symbolerna.

De sista skisserna är varianter av din symbol, men jag förenklade den lite och gav den en outline, lät tomrummet i A få vara ifyllt och lyfter fram bokstaven A så att den ligger framför den övriga symbolen så den blir tydligare att se.

Den sista skissen är samma symbol, men med lite effekter som borde harmoniera hyfsat med symbolen, utan att vara i vägen sas.

Finns här:
http://pici.se/pictures/fpvYaQQTX.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in