Citat:
Ursprungligen postat av system
Här är ett skitenkelt förslag till logo – i ett enda typsnitt, utan toningar och krusiduller.
Mycket rent och snyggt.
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbben
du kanske tom skulle kunna vara schyst visa vad du kan göra av min logga?
Kan inte låta bli att lägga mig i lite.
Din logga blir för komplicerad för att vara så enkel tror jag är den viktigaste punkten. A:et och P:et känns som om de är hopsatta av en matematiker eller ingenjör snarare än av en formgivare. Resultatet blir att den tydligaste bokstaven som syns är ett stort N, och det är ju inte meningen.
Teckensnitten och färg-plattorna känns inte som om de "hänger ihop" med AP-symbolen och de olika effekterna direkt till utan känns bara pålagda.
Jag gjorde några snabba skisser för att visa hur jag skulle ha börjat.
Först skulle jag försökt ha hittat något tanke, eller idé som symbolen kan byggas upp omkring.
Eftersom du har så många ord med i namnet så kanske man kan använda det på något sätt? Både A och P har ju tomrum i sig som går att använda. Jag börjar oftast med några enkla former eller streck som jag försöker lägga ihop i någon sorts harmoni som jag sedan bygger vidare på.
(A = en triangel. P = en cirkel och en rektangel.)
För att försöka få figuren att få något eget så ritar jag in bokstäverna R och D från reklam och design där tomrummen skulle ha varit.
Vips så har vi en unik(?) liten symbol.
Som en nytt skiss gör jag likadant fast med tydligare bokstäver istället för rena former. För att få R:et att hänga ihop med det lutade strecket i A:et och också med P och D spegelvänder jag det.
I den tredje skissen struntar jag i att lägga in R och D och utgår istället från ett teckensnitt, som jag delar upp och ritar om lite så de olika strecken ser ut att sitta samman. För att ge symbolen lite spänning och tydliggöra de två bokstäverna flyttar jag ner P lite. I det tomrum som skapas av att A ligger lite högre upp kan jag sen lägga in orden på ett sätt att det ser ut som om det naturligt ska ligga där.
Jag gjorde tre skisser där jag skrev ut orden i ett teckensnitt som tydligare hänger ihop med symbolen, därför att tjocklek och stil går igen både i symbolen och i teckensnittet. Vid sidan av symbolerna.
De sista skisserna är varianter av din symbol, men jag förenklade den lite och gav den en outline, lät tomrummet i A få vara ifyllt och lyfter fram bokstaven A så att den ligger framför den övriga symbolen så den blir tydligare att se.
Den sista skissen är samma symbol, men med lite effekter som borde harmoniera hyfsat med symbolen, utan att vara i vägen sas.
Finns här:
http://pici.se/pictures/fpvYaQQTX.png