2009-05-30, 16:29
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
Hej.
Är det möjligt att vända A4 pappret i word så att man skriver vågrätt, för att på så sätt få ut mer av pappret?

Hur gör man för att få större typsnitt än 72?
Är det överhuvudtaget möjligt? Har för mej att det går att använda en kopiator och förstora/förminska sakerna man kopierar, vilka knappar tycker man på då?

Tacksam för svar.

Skriv in vilken storlek på texten du vill ha. Där du bläddrar för att ändra storlekar kan du skriva. Vad detta har i logotyptråden förstår jag dock inte.
Citera
2009-05-30, 16:31
Medlem
tack för förslaget

Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Ett nytt förslag:

http://img43.imageshack.us/img43/9061/hst3.png

Jag gillar typsnittet på lucky loop texten! Men det kasnke blir för mycket om man ska ha en stor häst oxå. Man kanske kan köra lite mer stilrent och sedan ha en "maskot" till hemsidan? eller va tror ni?
Citera
2009-05-30, 19:50
Medlem
Tjenna!

Jag undrar om någon hade kunnat hjälpa mig. Gör ett arbete om Heinrich Himmler. Skulle behöva en framside bild. Vill ni testa göra något? Ger er fria händer!

Tack!
Citera
2009-05-31, 22:45
Medlem
jesusfreaks avatar
Om någon har lust vill jag väldigt gärna ha hjälp med en logga till min hemsida. Den heter Kulturfascist, men jag tänker inte länka till den eftersom det är emot Flashbacks regler.

Det ni behöver veta finns angivet här nedan, sen är det bara att experimentera.

1. Hemsidan handlar om film och till vissa delar musik, men allra mest film.
2. Loggan måste ligga på vit bakgrund.
3. Loggan får max vara 400px bred och 90px hög
4. Använd gärna något som kopplar till film och dylikt.
5. Texten KULTURFASCIST får gärna vara med!

Alla förslag tas emot med stor tacksamhet!

MVH jesusfreak
Citera
2009-06-01, 08:53
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorDoktor
Skriv in vilken storlek på texten du vill ha. Där du bläddrar för att ändra storlekar kan du skriva.Vad detta har i logotyptråden förstår jag dock inte.

Tack!

Hur fixar man så att A4át hamnar liggandes då? Går det att vrida på det i word eller måste jag ordna photoshop eller liknande?

Inte jag heller, eller jo litegrann,, hör ju ihop med "formgivning" på så sätt att det är en stencil/mall som skall göras, vilket i sej blir en logotyp för ändamålet.
Citera
2009-06-01, 20:46
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
Tack!

Hur fixar man så att A4át hamnar liggandes då? Går det att vrida på det i word eller måste jag ordna photoshop eller liknande?

Inte jag heller, eller jo litegrann,, hör ju ihop med "formgivning" på så sätt att det är en stencil/mall som skall göras, vilket i sej blir en logotyp för ändamålet.

Utskriftsformat, liggande.
Citera
2009-06-01, 20:52
Medlem
Dasshulkens avatar
Club Candy

Tjolahopp!

Jag och min kära vän håller på med ett projektarbete i skolan, vi ska starta ett företag.. vi kom på idéen "Club Candy" vilket är en sorts kiosk, vad vi skulle behöva är en riktigt snygg logga, gärna väldigt färgglad och flashig, om det går så skulle jag gärna vilja ha en bild inuti kiosken. Ni får gärna improvisera. Ett måste i bilden är loggan eller att det Club candy någonstans.

exempel: http://odeon.nu/kiosk/index.htm

att göra om en liknande bild till något väldigt flashigt vore jättesnällt

Tack på förhand!
Citera
2009-06-02, 10:19
Medlem
smilingapes avatar
Tjenarehejsan!

Jag skulle behöva hjälp med att göra en logo! Det är så att jag och en kompis ska starta klädföretag som ska heta "smailINegz" som sakt, smilandeägg. Så skulle behöva hjälp med att göra en logo som skulle vara på ett ägg som nästan ser ut som en människa med sträck ben och lite cool ska den vara. Kläderna ska vara färgglada så därför måste logon vara full med färger. Lägg solglasögon, och något som ni själva vill ! Om det blir bra får ni äran att den används i vissa tröjor vid försäljning. En sak som är ett måste är att det måste vara ett STORT LEENDE på ägget ! BÄST är om ni gör det i Adobe Illustrator för då kan den tryckas på kläder bättre.

Tack på förhand !
Senast redigerad av smilingape 2009-06-02 kl. 10:44.
Citera
2009-06-02, 20:10
Medlem
ApelsinJabs avatar
Hej!

Jag tänkte börja snickra ihop en hemsida, som till stor del ska handla om hockey. Nu behöver jag hjälp med att lägga till en logga, som ska vara lika stor som Flashbacks ungefär. Jag tänkte ha den högst upp på sidan, sedan kan man lägga ihop lite egna bilder och så.

Om ni kollar på denna hemsidan, http://www.tinghockey.com/, så det där längst upp är vad jag skulle vilja ha. Jag vet inte riktigt vad det heter. Inte för att Ting Hockey har särskilt snyggt, men jag vet att det finns folk här som är sjuka på photoshop.

Den som känner att den orkar hjälpa mig får använda sin fantasi helt fritt, och välja och vraka. Viktigast är väl att hela loggan ska ha med hockey att göra, sen får man ha någon text ihop med bilder om man vill. Helt fritt.

Det vore jättesnällt om någon orkade ta sig tiden. PM:a mig, eller skriv här.

Tack på förhand!

Såg förresten denna här som jag tyckte var sjukt snygg. Någonting i den stilen, fast hockey då-

http://pici.se/pictures/MNAeOrDMf.jpg
Senast redigerad av ApelsinJab 2009-06-02 kl. 20:18.
Citera
2009-06-02, 20:15
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusfreak
Om någon har lust vill jag väldigt gärna ha hjälp med en logga till min hemsida. Den heter Kulturfascist, men jag tänker inte länka till den eftersom det är emot Flashbacks regler.

Ändå så har du den i din signatur?

Om jag kommer på någon idé till en bra logga lovar jag att lägga upp den. Vem vet, kanske till och med besöker din hemsida...
Citera
2009-06-02, 22:58
Medlem
jesusfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Ändå så har du den i din signatur?

Om jag kommer på någon idé till en bra logga lovar jag att lägga upp den. Vem vet, kanske till och med besöker din hemsida...

Ja, haha, det kanske lät lite motsägelsefullt, men så vitt jag förstått från reglerna så är det förbjudet att länka till personliga hemsidor i inläggen men att det går bra i signaturen :P
Citera
2009-06-03, 09:11
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Utskriftsformat, liggande.

Som jag letat, TACK!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto