2009-03-21, 20:08
Medlem
_502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Spider_
Första grejen jag gjort bara med illustrator, är de tvugna att göra det så olika från photoshop? Säg till om du vill ha vektorfilen. Feedback.

http://pici.se/pictures/WBYQnSpfD.png

Det ser bra ut Jag tror det hade blivit bättre med både BK WINTER och KIRUNA upptill och SINCE 1937(Vet inte exakt årtal tyvärr men jag tar reda på det nu) nertill. Vad tror du?
Sedan tror jag "The sweet science" passar bättre där i mitten, låter mindre hardcore och mer oldschool.

Svårt när jag inte vet hur mycket jag kan begära riktigt, vill inte verka jobbig

Tydligare handskar?
Annan färgsättning? Svart o vit med röd text?
Fler alternativ?
Känner du att du har tid så gör 2 eller 3 st.

Tack för att du tar dej tid iaf! Är jävligt tacksam!

Edit: Vektorfil? Ursäkta min okunskap...
Senast redigerad av _502 2009-03-21 kl. 20:11.
Citera
2009-03-21, 20:32
Medlem
_Spider_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _502
Det ser bra ut Jag tror det hade blivit bättre med både BK WINTER och KIRUNA upptill och SINCE 1937(Vet inte exakt årtal tyvärr men jag tar reda på det nu) nertill. Vad tror du?
Sedan tror jag "The sweet science" passar bättre där i mitten, låter mindre hardcore och mer oldschool.

Svårt när jag inte vet hur mycket jag kan begära riktigt, vill inte verka jobbig

Tydligare handskar?
Annan färgsättning? Svart o vit med röd text?
Fler alternativ?
Känner du att du har tid så gör 2 eller 3 st.

Tack för att du tar dej tid iaf! Är jävligt tacksam!

Edit: Vektorfil? Ursäkta min okunskap...
OK no probs. Gillar du formen på märket? Vektor= går att förstora utan att förlora kvalitet.
Citera
2009-03-21, 20:48
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Vad är det fel på på natasha? Visst visst, jag byter, men bara för din skull.

Bättre!
Nu ska jag bara försöka lista ut VEM det är som rider på en ren, men det känns som ett mindre bekymmer.
Citera
2009-03-21, 22:23
Medlem
_502s avatar
Jo, formen är bra. Rund hade också funkat iofs.
Citera
2009-03-21, 23:03
Medlem
_Spider_s avatar
Citat:
Jo, formen är bra. Rund hade också funkat iofs.
http://pici.se/pictures/wQrYBcqVt.png
Citera
2009-03-21, 23:58
Medlem
_502s avatar
Första alternativet i svart ist för blått och med texten: BK Winter Kiruna upptill och Since 1937 nertill. "The sweet science" i mitten i rött och handskarna från bild nr.2 i rött, Hänger du med?

Fortfarande osäker på årtalet men går det att ordna?
Citera
2009-03-22, 00:28
Medlem
Adversariuss avatar
Finns det någon som orkar ge sig på att designa en logo för ett litet electronica/industrial-musikprojekt kallat Soundeater? Skulle vilja ha en logo helt i svart på vit bakgrund, bara med bandnamnet. Stilen ska gärna vara rätt taggig och lite "industriell", hur mycket det nu säger. Ganska rå, lite futuristisk men ändå lite "skitig". Ganska simpelt, men ändå effektivt. Jag vet att det är luddigt, har ingen konkret idé i huvudet. Någon som kanske kan ta sig an det? Vore mycket uppskattat.
Citera
2009-03-22, 01:45
Medlem
_Spider_s avatar
Citat:
Första alternativet i svart ist för blått och med texten: BK Winter Kiruna upptill och Since 1937 nertill. "The sweet science" i mitten i rött och handskarna från bild nr.2 i rött, Hänger du med?

Fortfarande osäker på årtalet men går det att ordna?

http://pici.se/pictures/PshgZRwhY.png
Senast redigerad av _Spider_ 2009-03-22 kl. 02:00.
Citera
2009-03-22, 02:47
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Har ingen aning om hur han håller sina sai's. Men det får förbli en gåta.

http://pici.se/pictures/spaQzWyJq.png

Suveränt Du råkar inte ha den i photoshopversion också?
Citera
2009-03-22, 16:20
Medlem
macaulichs avatar
Söker "Laughing Buddha" logo, gjordes en fet på miami ink och det är exakt en sådan jag letar efter men kan inte hitta den. Någon som vet kanske?
Citera
2009-03-22, 19:13
Medlem
_Spider_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larceny666
Tjo på er...

jag har förgäves försökt göra en logga till bandet jag lirar med. Problemet är att visst vi är kreativa musiker men rita det kan vi fanimej inte. Så nu frågar jag desperat efter hjälp om nån kan snickra ihop nått.

det kan belönas om det blir så att loggan kommer användas på plattan. Vi blev rekommenderade av bolaget att hyra in en men han skulle fan ha sjukt mycket betalt för en logga. bandet heter "A Morbid Mind" gärna lite dödskallar i vissa bokstäver om det går. sikta på temat ond bråd död så får vi se vad ni kan hitta på..

Tacksam för all hjälp.
Är kass när det gäller vektorgrafik. Lyssnade dessutom på Velvet när jag snickrade ihop den, så den blev kanske inte så onskefull.

AMorbidMind.pdf
Citera
2009-03-22, 23:11
Medlem
Skulle behöva hjälp med att göra en logo till ett clans forum.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/jajja.jpg

Länken ovan är hur stor bilden ska va, vet ej tyvärr måtten. Men enda krav är att det ska vara Skåne relaterat. Vet att många kommer tycka det är fånigt, men ber er att skippa eventuella påhopp.

Tillsammans till Skåne temat, så är det lite medeltid över det. Tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in