2020-04-09, 19:20
Medlem
Fått Escitalopram och Mirtazapin utskrivet av läkare, har börjat ta 7.5 mg Mirtazapin och 5 mg Escitalopram. Har inte ens gått två dagar och jag känner mig bara seg och trött i hela kroppen, det är som att någon har hällt i bly i mitt blodomlopp. Varenda gest och rörelse känns motig, vill bara ligga i sängen och typ dö.

Är det meningen att det ska kännas så här?
Citera
2020-04-09, 19:46
Medlem
Bara att stå ut, de flesta om inte alla antidepressiva läkemedel har insättningssymtom. Detta är välkänt och borde kännas bättre inom ett par veckor eller så.
Citera
2020-04-09, 19:53
Medlem
Har bara erfarenhet av escitalopram av de två men känner igen symptomen. Det är flera veckors inkörningstid, som för mig dessutom började om vid varje höjning. Hade ett antal månaders rent helvete på den medicinen. Det enda positiva var att mina depressiva känslor dämpades, tillvaron i övrigt blev tung, seg, mörk och full av yrsel. Utsättningssymtomen var inte heller en direkt trevlig upplevelse och jag hade troligtvis fortfarande ätit det och intalat mig själv att livet ska vara på det viset om jag inte hade satt in en annan medicin (elvanse) som gjorde att jag kunde sluta tvärt med skiten.

Har dock hört andra som, efter insättning blivit hjälpta av escitalopram och kunnat höja dosen utan några större bekymmer. Får hoppas att det fungerar för dig, men förvänta dig ingen större positiv effekt de närmsta två veckorna.
Citera
2020-04-09, 22:35
Medlem
Jag testade Mirtazapin för några månader sedan. Endast två tabletter, en vardera kväll. Sov i 13 timmar av skiten. Kände mig bakfull när jag vaknade. Som om jag hade haft världens party dagen innan. Seg i hjärnan, yr och med sämre balans. Svag i kroppen!
Läste även på nätet efter lite googlande att en person som brukat Mirtazapin hade gått upp 20 kg på 3 månader!

Slutade med skiten med en gång! När min skötare fick höra att jag hade slutat med Mirtazapin och varför, blev han nästan lite full i skratt. Antar att han vet att det är rena skiten.

Jag rekommenderar inte Mirtazapin.
Citera
2020-04-10, 01:40
Medlem
Mirtazapin är välkänd ge detta, även cipralex.
Vill du ha mer aktiverande antidep ska du ha voxra, sertralin, fluoxetin.
Antidepressiva är skit. Bör inte ens få förskrivas ärligt talat. De fyller ingen funktion i samhället utan ställer bara till med skit och mer psykiskt ohälsa pga biverkningar som ofta är bestående.

Det är ganska sjukt att man tar piller istället för att förändra något istället.
Men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in