2020-04-03, 23:32
Medlem
findatas avatar
Alltså.... Hur blev det som det blev?

Hur kommer det sig att Beyer är "enormt" stor jämfört med Lekebusch? Båda levererar ju fet techno och har gjort så sedan de började sin bana. Ska man vara ärlig (vilket man ska) så är ju Beyer den lite tråkiga och fantasilösa producenten. Trots detta glider Beyer runt på Ibiza och har framgångsrika artister på Drumcode medans Lekebusch verkar får stå i skuggan. Självvalt?

Är det Lekebusch stil? Är han inte intresserad av "mainstream" framgång? Känner Beyer rätt folk? osv osv...

Tycker det är lite orättvist bara. Någon som har koll?
Citera
2020-04-03, 23:58
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Lekebusch är ju ett sämre artistnamn.

Det är förmodligen förklaringen.
Citera
2020-04-04, 01:13
Medlem
kalkryggars avatar
Beyer är ju den som driver och har startat Drumcode. Han är alltså sjukt mycket mer affärsmässig av sig och det ger effekt.

Själv så har jag aldrig gillat någon av dom och det är ganska märkligt eftersom jag gillar exakt sån musik som dom gör. Men ingen av dom blir ju heller riktigt stora utan är ganska små artister. Men dom har hängt i länge och i början av sina karriärer så var det inte så svårt att ligga på topp i Sverige eftersom det räckte att man släppte något så låg man på topp, typ.

Vem som är "bäst" av dom enligt mig vet jag inte eftersom jag tycker båda låter lite trista.
Citera
2020-04-04, 09:50
Medlem
Forever Winters avatar
Personligen föredrar jag Lekebusch.
Citera
2020-04-04, 12:21
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Lekebusch är ju ett sämre artistnamn.

Det är förmodligen förklaringen.

Kan det vara så enkelt?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Beyer är ju den som driver och har startat Drumcode. Han är alltså sjukt mycket mer affärsmässig av sig och det ger effekt.

Själv så har jag aldrig gillat någon av dom och det är ganska märkligt eftersom jag gillar exakt sån musik som dom gör. Men ingen av dom blir ju heller riktigt stora utan är ganska små artister. Men dom har hängt i länge och i början av sina karriärer så var det inte så svårt att ligga på topp i Sverige eftersom det räckte att man släppte något så låg man på topp, typ.

Vem som är "bäst" av dom enligt mig vet jag inte eftersom jag tycker båda låter lite trista.

Jo man får ju den känslan att Beyer är mer av en affärsman och kämpar på, jagar nya fans + artister att släppa. Lekebusch kanske prioriterade ett vanligt liv istället?

Lite orättvis tycker jag du är, båda var hyffsat stora namn utomlands och spelades flitigt när det begav sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Personligen föredrar jag Lekebusch.

Jag med, mest för att han verkar ha lite mer exprimentlusta bland sina alster.
Citera
2021-07-09, 23:14
Medlem
musttomtes avatar
Adam Beyer borde få en egen tråd. Roar många människor.

https://www.youtube.com/watch?v=1pjl--BIcNs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in