2020-03-30, 20:16
Medlem
Som ämnet lyder, space buckets någon som
Provat ?
Är det bra ?
För och nackdelar?
Kan man ha 5-10st sånna i sin källare

Guide för den intresserade
https://www.royalqueenseeds.com/blog-a-beginner-s-guide-to-growing-cannabis-in-a-space-bucket-n1168

Hoppas på produktiva svar. Svar som ”nej funkar inte” utan någon spekulation till varför undanbes!

Mvh
Citera
2020-03-31, 14:41
Medlem
Det fungerar utmärkt, men känns lite udda med 5-10 spacebuckets? Har du såpass mycket plats så kör på ett riktigt tält eller liknande. Spacebuckets är ju för steahlt grow, 5-10 st skulle lukta en hel del också.
Citera
2020-03-31, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsoscarhansson
Det fungerar utmärkt, men känns lite udda med 5-10 spacebuckets? Har du såpass mycket plats så kör på ett riktigt tält eller liknande. Spacebuckets är ju för steahlt grow, 5-10 st skulle lukta en hel del också.

Antalet vart bara hypotetiskt så klart, att köra tält om de utrymmet finns vore ju såklart bättre. hur stealth blir de egentligen med tanke på lukten? har du en sådan ståendes i din Harry Potter skrubb luktar hela huset ?
Citera
2020-04-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abius
Som ämnet lyder, space buckets någon som
Provat ?
Är det bra ?
För och nackdelar?
Kan man ha 5-10st sånna i sin källare

Guide för den intresserade
https://www.royalqueenseeds.com/blog-a-beginner-s-guide-to-growing-cannabis-in-a-space-bucket-n1168

Hoppas på produktiva svar. Svar som ”nej funkar inte” utan någon spekulation till varför undanbes!

Mvh

Köper man det eller tillverkar man det själv?
Citera
2020-04-01, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italyboy164
Köper man det eller tillverkar man det själv?

Man bygger den själv utav hink modell större, 1 planta per hink, kolla in guiden eller sök yt efter space bucket grow

Mvh
Citera
2020-04-01, 21:50
Medlem
Citat:
Man bygger den själv utav hink modell större, 1 planta per hink, kolla in guiden eller sök yt efter space bucket grow

Mvh

vilken belysning hade du tänkt använda dig av LED eller lågenergi?
Tänk på att lågenergi kommer ge dig en värdelös skörd.
Citera
2020-04-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
vilken belysning hade du tänkt använda dig av LED eller lågenergi?
Tänk på att lågenergi kommer ge dig en värdelös skörd.

De är odlarens val!

Att LE skulle ge värdelös skörd tror jag inte riktigt. Kanske inte lika fin som LED eller hps, senare nämnd självfallet uteslutet för space bucket, pga värmen samt utrymme(?). Tror de är runt 30% mindre man brukar räkna med när de gäller LE.

Mvh
Citera
2020-04-02, 01:19
Medlem
Citat:
De är odlarens val!

Att LE skulle ge värdelös skörd tror jag inte riktigt. Kanske inte lika fin som LED eller hps, senare nämnd självfallet uteslutet för space bucket, pga värmen samt utrymme(?). Tror de är runt 30% mindre man brukar räkna med när de gäller LE.

Mvh

Jag har kört tidigare LE 300 watt 60x60 tält fick ut 60 gram bytade lampa till 250 hps fick ut 125 gram så jämfört med övriga lampor så tror jag LE ger sämst skörd .
Hur måna watt hade du tänkt köra med LE ?
Citera
2020-04-02, 14:04
Medlem
gronagubbens avatar
videoguide spacebucket

https://youtu.be/lh9XBTgMvt4
Citera
2020-04-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
Jag har kört tidigare LE 300 watt 60x60 tält fick ut 60 gram bytade lampa till 250 hps fick ut 125 gram så jämfört med övriga lampor så tror jag LE ger sämst skörd .
Hur måna watt hade du tänkt köra med LE ?

Hade jag kört hade jag nog gjort följande, Byggt 3 olika hinkar.
En hink har 4st 40w LE lampor, två i 2700k två st i 6500k.
Hink nummer två hade jag, inrett med led up 160w.
Hink nummer 3 hade jag kombinerat led växtljus slingor längs kanterna ca 2st 24w sedan hade jag sättet 3-4st LE lampor 40w i Top, alternativt 1st 100w LE-lampa i Top som kompletteras med led växtslingor för att komma up mellan 150-200w totalt i hink.

Sedan hade jag försökt utvärdera vilket som är enklast, roligaste samt passar min personliga stil bäst och byggt om de andra hinkar därefter.

Mvh
Citera
2020-04-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gronagubben
videoguide spacebucket

https://youtu.be/lh9XBTgMvt4

thanks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera