2020-03-31, 20:28
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketsman
Jag har skjutit med ammunitionen 7.62 nere på skjutbanan hos Norrmalmspolisens skjyttebana.

Försök inte att förolämpa mig, med saker jag vet är sant. Ett ord till från dig så kommer jag inte vara så snäll mot dig framöver. Tro mig när jag säger att jag har pistolammunition hemma. Kaliber 7.62.

Så jag vet var jag pratar om.

Du får gärna kontakta statens kriminaltekniska laboratorium om du inte tror mig.

Och jag säger det i allra bästa bemärkelse gentemot dig.

Du verkar vara seriöst dum i huvudet men jag kan köpa det! En enda gång.

För i framtiden kommer jag inte vara lika vänlig!
Jag är oftast en lugn, ödmjuk och timid man...

Men nu håller du käften ditt felkopplade fyllepäron och lämnar Internet!!!!
Citera
2020-03-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viggen99
Jag undrar om det går att återställa en pistol om pistol pipan är ihop svetsad. Kan man bara borra bort de svetsade i pipan och sen ska de gå att skjuta som normalt? någon som vet ?

Det är bökigt som fan.
Ingen garanti att det blir bra.
Skaffa licens istället.
Köpa en illegal puffra är det hårt straff på.
Citera
2020-03-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runksumpare
Var ska du såga av den? Tror du på riktigt att man låter patronläget vara orört och svetsar mynningen? Ett vapen som är "pluggat" har fått patronläget spärrat, oftast genom en metallplugg som sedan svetsats fast. Även slagstiftet avlägsnas och hålet för detta svetsats igen.
vad dum jag är
Citera
2020-03-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Köpa en illegal puffra är det hårt straff på.

Är man inte gängrelaterat så är det oftast inte hårda straff , och ibland inte ens om man är det ... svenska rättssystemet är lite mesigt på den punkten
Citera
2020-04-04, 11:58
Medlem
Kan du inte lägga upp bilder eller lite mer info om märkningar osv? så kan vi veta om det är nåt att ha eller ej
Citera
2020-05-03, 03:08
Medlem
WaffenJannes avatar
Att "borra upp" ditt pluggade vapen är antagligen hopplöst.

Varför inte kolla hur man tar bort pipan på en Luger först på något Luger-forum? Det lär bli första steget i att återställa vapnet i funktionsdugligt skick.

Skaffa sedan alla verktyg och material som behövs för att ta bort pipan och gör det.

Har du kommit så långt kan du skaffa ett pipämne (oräfflad stålstång i rätt material med ett hål i rätt dimension :=) vilket inte är olagligt på något sätt.

Nästa steg är att organisera en svarv och eventuellt en svarvare. (Och sedan följer ett par steg till)

Som du ser kommer det att krävas både tid, pengar och energi för att få igång Lugern igen. Men på köpet kommer du att få en helt ny hobby: Vapenbyggandets finfina sysselsättning.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in