Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Egentligen skulle de kunna vara lika upprörda över tex. kungahuset som parasiterar på svenskarna, vi ger dem 139 miljoner om året för att de ska vinka åt massorna då och då och upprätthålla gamla ritualer som bara stockholmarna bryr sig om, tänk så många masker/skyddskläder man hade kunnat köpa för de pengarna. Men inte ens de pengarna hade antagligen lagts på krisberedskap istället. De hade väl gått till fallskärmsavtal till kriminella banktjänstemän eller liknande.
Men "antifeministerna" kläcker ju ur sig vad fan som helst i sin kamp mot feminismen/kvinnor. De anger väldigt sällan andra källor än sig själva, det är ju bara fördomsfull sörja och tyckande de kommer med.
Precis. Det blir ca 1,2 miljarder, alltså en hel årsbudget för MSB på den tiden det tog MSB att punga ut 31 miljoner till genusforskning, en försvinnande liten summa i sammanhanget (ca 1.9% av MSBs
forskningsbudget) men som du säger så hade pengarna knappast gått till pandemisk krisberedskapsmateriel oavsett vad vi hade skurit ner på.
Att skylla denna situationen på genusforskning är så idiotiskt att jag knappt finner ord för det. Vissa verkar vara helt kokta i skit...