2024-09-24, 13:20
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Vet inte om han var nazist men hans farfar "V-gurra" lär 1918 ha haft en väska packad och en förberedd flyktplan utifall att den bolsjevikiska revolutionen skulle sprida sig hit. Det är ingen hemlighet att många inom de västeuropeiska kungahusen och eliterns var mycket välvilligt inställda till Hitler och nazisterna, då dessa sågs som allierade i motståndet mot kommunismen.

Skulle vara intressant att få veta hur mycket kapital/värdeföremål han förde över till olika skyddade banker i andra länder från det svenska kungahuset ifall han behövde fly med det kungliga följet. T.ex. England och Schweiz. De rikedomarna lär ju vara kvar utomlands och samla ränta i det fördolda. Måste vara miljarder idag i kontanter på hemliga konton och guld/ädelstenar samt konst i hemliga förvaringsfack. Inget som man hör kungahuset prata om idag när de vill ha ökat apanage :-)

Så, 10 000 sek frågan? Hur mycket tror vi här på Flashback att den undangömda förmögenheten uppgår till i dagens värde? Totti? Och var tror ni Kungen har de största rikedomarna gömda?

Märkligt att inte vänsterpressen undersökt detta fenomen flitigare. Eller hur?
Senast redigerad av marytrader 2024-09-24 kl. 13:24.
Citera
2024-09-24, 13:33
Medlem
EnCartes avatar
Många blandar ihop anti sovjet och anti Ryssland med nazist. Men under kriget blev det att man ville att Hitler faktisk skulle besegra dem. Under vinterkriget, så stod man på Finlands sida mot arvfienden, faktiskt även under fortsättningskriget.

Men man måste inse att förintelsen blev inte känd förrän efter det. Många verkar tro att de som levde då, var synska och skulle ha vetat om det. Även om det inte var många som gillade judar före kriget, var det ändå inte för en utrotning av dem. Det går inte ta det man visste 1941 och tro att det var samma som man visste 1943 då sanningen började sippra fram..

Det är utifrån det man måste ta Sveriges och svenskars agerande under kriget.
Citera
2024-09-29, 22:00
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eleO12O24
Jag tror även flygolyckan på Kastrup 1947 där den svenske arvprinsen Gustaf Adolf omkom var arrangerad. Danmark som varit ockuperat av Tyskland hade säkert inget emot att någon "glömde" höjdroderlåset.

Folke Bernadotte mördades sedan 1948 av Sternligan i Jerusalem. Ser man till omständigheterna så var WW2 nyligen slut och många som varit på Tysklands sida letades upp och lönnmördades över hela världen.

Att inte fler medlemmar ur det svenska kungahuset lönnmördades beror troligen på de inte reste utomlands lika mycket. Gustaf Adolf och Folke Bernadotte var nog också bland dem sionisterna hatade mest.

+1. Det är min uppfattning också.

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Låter som ett perfekt ämne för konspirationsavdelningen. Men det finns faktiskt ett par trådar på Skalmans forum där såna rykten relateras. Jag har lagt in länkarna i tråden om Per Albins död året innan ...

Kan du, eleO12O24, berätta av vem du hört såna rykten berättas? Var, när, i vilket sammanhang?

Största delen av offren för katastrofen var inte svenskar. Jag har ytterst svårt att föreställa mig en dansk med så besinningslöst hat mot Sverige och dess kungahus, att han skulle vara redo att skicka över 20 oskyldiga människor (bland dem sju landsmän) i döden bara för att få bort en misshaglig individ.

Inte dansk utan one of the usual suspects. I synnerhet I våra dagar så ser man ju att de gärna mördar hundratusentals oskyldiga för att uppnå sina mål.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in