2020-03-25, 22:11
Medlem
Hallå har införskaffat mig ett par nya 6"9 och en baslåda till min kärra. Har ett par efter marknads högtalare där bak då en tidigare ägare har bytt, har dock några problem med hur fan jag ska lösa o koppla in allt. Jag har läst runt lite om att man måste ta o låssa mattan under högtalarna men förstår inte hur, sitter fast under plastdetaljerna vid gallret och om jag tycker loss det där så fattar jag inte hur jag ska få tillbaka det. Sedan till mitt andra problem, eftersom det redan går Strömkajen till 6"9 från batteriet så är det där hålet vid passagerarsidan för litet för två kablar. Vill inte dra någon snabbmeck där jag måste lägga kabeln i kläm, går det att på nåt sätt få genom kabeln vid handsfacket eller betyder dehär att jag måste borra hål i torpedväggen? Skulle helst vilja göra detta så icke komplicerat som möjligt men ändå bra.

Tack
Citera
2020-03-25, 22:16
Medlem
Brukar finnas genomföringar där alla andra kablar går, ibland går det att få in sin kabel där. ofta har jag även sett oanvända genomföringar som bara är att "klippa upp" och trä igenom kabeln.
räkna med att få skruva bort lite plast lister här och var och eventuellt lossa på mitt konsolen beroende på vart du vill ha kablarna.
Citera
2020-03-27, 06:49
Medlem
Du får hyffsat enkel strömgenomföring på en 9000, öppna huven, lossa plasten under vindrutetorkarna, se till att hålla koll på den grövre slangen som går i mitten så du får tillbaka den som den satt.
Mer eller mindre direkt i linje bakom batteriet/framför ratten har du en genomföring av gummi du kan använda. Den leder ut ovan pedalerna.

Borra ett hål som är nån mm mindre än kabeln som ska genom så håller det tätt sen.

Sen är det bara att dra den under lister/matta eller efter behag, dit du vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in